دلایل جایگزینی سیستم ویپ به جای سانترال

دلایل جایگزینی سیستم ویپ به جای سانترال
در طی سال های اخیر خطوط تلفن دچار تغییراتی شده اند و خطوط کابلی و مخابراتی جای خود را به خطوط اینترنتی داده اند و میتوان گفت سیستم تلفن های آنالوگی همانند سانترال، پاناسونیک و سانترال دیگر کارایی ندارند

در طی سال های اخیر خطوط تلفن دچار تغییراتی شده اند و خطوط کابلی و مخابراتی جای خود را به خطوط اینترنتی داده اند و میتوان گفت سیستم تلفن های آنالوگی همانند سانترال، پاناسونیک و سانترال دیگر کارایی ندارند و جای خود را به خطوط و سیستم های اینترنتی و هوشمند ویپ داده اند در رابطه با کلمه ویپ میتوان گفت VoIP مخفف Voice over IP و در لغت به معنای انتقال صدا روی بستر شبکه است با استفاده از این فناوری می‌توانید برای برقراری مکالمات تلفنی از اینترنت به جای مخابرات استفاده کنید.  بنابراین در این روش، صدا به صورت بسته های اطلاعاتی IP از طریق اینترنت انتقال داده می‌شود.

در صورت که نیاز به مشاوره و خرید یا نصب در زمینه تلفن سانترال و یا دوربین مدار بسته و یا سوئیچ شبکه را دارید لطفا با شمارهای 02188354375 و یا 09121988790 تماس بفرمایید.

اگر بخواهیم با یک مثال بسیار ساده در مورد سیستم ویپ صحبت کنیم میتوانیم موضوع واتساپ را بیان کنیم که شما در زمانی که میخواهید تماس صوتی یا تصویری از طریق واتساپ با یکی از دوستان یا آشنایان خود برقرار کنید تماس شما از طریق سرور های شرکت واتساپبدون نیاز به شماره تلفن شما و در درون نرم افزار در بستر اینترنت از طریق یک پروتکل خاص برقرار می‌شود. برقرار میشود.

کسب ‌و‌کاری که تصمیم به استفاده از امکانات و خدمات مرکز تلفن ویپ دارد، در ابتدا نیازمند یک سرور برای نصب نرم‌افزار برای مدیریت تماس‌های ورودی و خروجی است این همان سرور مدیریت ارتباط در واتس اپ است با این تفاوت که اینجا ارتباطات شما به صورت درون شبکه‌ای است و همچنین سرور قابل لمس و در اختیار شما است. تلفن ویپ از طریق شبکه داخلی با سرور ارتباط برقرار می‌کند و در نهایت تماس و مکالمه شما ایجاد می‌شود.

در سیستم تلفن های داخلی و یا یک نرم افزاری مثل واتس آپ این تکنولوژی ویپ نام دارد که ارتباط صوتی شما را برقرار میکند

قبل از سیستم ویپ سیستم سانترال پاناسونیک خدمات خیلی خوبی را برای مدیریت تماس های ورودی و خروجی کسب و کارها ارائه میکردند اما امروزه با ورود تکنولوژی ویپ با توجه به امکاناتی که نسبت به سیستم سانترال آنالوگ پاناسونیک داشت از محبوبیت سیستم آنالوگ کم شد .

در سرویس VOIP هدف تبدیل سیگنال آنالوگ به سیگنال دیجیتال بوده که از طریق اینترنت، قابل انجام است. برای انجام این تبدیل، می‌توان از خود تلفن و یا یک جعبه جداگانه مانند ATA استفاده کرد. بنابراین با استفاده از ویپ دیگر نیازی به تلفن‌های ثابت و سانترال نیست چرا که تمامی تماس‌ها از طریق اتصال دو کامپیوتر از طریق شبکه برقرار می‌شوند.

از سیستم ویپ به سه صورت میتوان استفاده کرد :

۱/ استفاده از ATA

  • تلفن معمولی، ATA ، اترنت (Ethernet)، روتر، اینترنت و ارائه دهنده خدمات VOIP

همان‌طور که مشخص است، شما می‌توانید با استفاده از این دستگاه و نرم‌افزاری که روی سیستمتان نصب می‌شود؛ از این سرویس استفاده کنید. به خاطر داشته باشید که نیازی به تغییر نوع تلفن نیست و می‌توان از همان تلفن‌های آنالوگ قدیمی نیز استفاده کرد.

۲/ استفاده از تلفن های آی پی IP Phone

  • IP تلفن، اترنت (Ethernet)، روتر، اینترنت و ارائه دهنده خدمات VOIP

این نوع تلفن‌ها دارای کانکتورهای نرم افزاری و سخت افزاری خاصی بوده که همگی از پروتکل های سرویس ویپ پیروی می کنند.

۳/ اتصال مستقیم VOIP

  • IP تلفن، اترنت (Ethernet)، روتر، اینترنت، روتر، اترنت (Ethernet) و IP تلفن (در این روش برقراری ارتباط نیازی به برقراری ارتباط با ارائه دهنده خدمات VOIP نیست. در نتیجه ارتباط بین دو IP تلفن به صورت مستقیم برقرار می‌شود.)

دلایلی که باعث شده است سیستم ویپ جایگزین سیستم آنالوگ شود ؟

۱ . بدون ضرورت به تهیه سخت افزار جدید : شرکت ها برای نوآوری سیستم ها باید هزینه زیادی پرداخت میکردند اما سرویس ویپ برای ارتقا سیستم دیگر احتیاجی به پرداخت هزینه ندارد .

۲ . بدون احتیاج به دستگاه فکس : سرویس ویپ احتیاجی به دستگاه فکس ندارد اما سیستم های قدیمی برای ارسال و دریافت فکس از این دستگاه ها استفاده میکردند . و با استفاده از کاغذهای زیاد منابع طبیعی را به خطر می اندازند ‌.

۳ . سرویس ویپ و هزینه کم : ویپ برای ارتباط مکالمات از بستر اینترنت استفاده میکند . و این باعث می شود تماس های راه دور هزینه کمی داشته باشد و هزینه برقراری مکالمات با درون سازمان و بیرون سازمان ( سازمان های که ویپ دارند ) رایگان است ‌.

۴ . در نگهداری از ویپ PBX هزینه پرداخت نمی کنید. برای نگهداری سیستم ها در شرکت باید هنگام تغییر ایجاد کردن مبلغی را پرداخت میکردیم که ویپ این گزینه را به کل حذف کرده .

۵ . ارسال خودکار مکالمات به ایمیل : سرویس ویپ با ارسال کردن خودکار پیام صوتی و پیام ها به ایمیل شما انجام می دهد.

۶ . امکانات ویپ کارهایتان را بروز میکند : ویپ امکاناتی مانند منتقل شدن تماس خودکار ، تماس جمعی دارد . که با این امکانات میتوانید در هرجا که حضور دارید به کارهای خود نیز بپردازید .

۷ . راه اندازی ویپ در زمان کوتاه : راه اندازی یک سیستم برای شرکت بسیار زمان بر است . اما ویپ در چند ساعت راه اندازی میشود و شما میتوانید از آن استفاده کنید .

۸ . یکپارچه کردن صداها در نرم افزار شرکت : به دلیل اینکه ویپ این ویژگی را دارد که بر بستر اینترنت و هم شبکه ارائه شود . پس میتوان یکپارچه کردن صداها را با آن انجام داد .

۹ . جلب رضایت مشتری : زمانیکه مشتری پشت خط میماند عصبانی و کم تحمل میشود . زیرا وقت آن اتلاف شده همچنین کارمندان نیز از این قضیه خسته میشوند اما ویپ این مشکل را حل کرده و تماس های که گرفته میشود . با کمک تلفن گویا به بخش مربوطه وصل شده و مشکل خود را حل میکنید .

مزایای استفاده سرویس ویپ چیست؟

  1. هزینه کمتر نسبت به روش‌های سنتی برقراری ارتباط تلفن
  2. امکان برقراری تماس با چند نفر به صورت هم‌زمان
  3. برای برقراری با هرکس در هر نقطه از جهان تنها نیاز است که طرفین به اینترنت متصل باشند.
  4. امکان ارسال انواع داده مانند عکس، فایل و … در هنگام برقراری تماس
  5. محدود نبودن طول مدت تماس
  6. بهبود کیفیت برقراری تماس صوتی
  7. امکان برقراری تماس تصویری
  8. عدم نیاز به کابل کشی
  9. بهبود عملکرد سازمان‌ها
  10. بهینه سازی ارتباط

البته لازم به ذکر است که سرویس VOIP دارای محدودیت و معایبی نیز هست. مهم‌ترین مشکل این سرویس، محدودیت های شبکه مبتنی بر IP است. به عنوان مثال، زمانی که ترافیک در شبکه زیاد باشد، احتمال اینکه بخشی از داده‌ها گم شده و یا با تاخیر ارسال شود، وجود دارد. این مشکل، هنگامی که فاصله دو فرد طولانی و در حد بین قاره‌ای باشد، بیشتر دیده شده و منجر به ایجاد نویز و بازتاب صدا می‌شود.

..
ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد