انواع برد دوربین مداربسته

انواع برد دوربین مداربسته
به طور کلی برد دوربین به ۳ دسته اصلی برد دوربین مداربسته آنالوگ، برد دوربین AHD و برد دوربین IP (تحت شبکه) تقسیم می شود.

برد دوربین مداربسته آنالوگ

برد دوربین مداربسته آنالوگ همانطور که از اسمش هم پیداست تصویر را به روش آنالوگ پردازش می کند و انتقال تصویر از دوربین به دستگاه DVR (دی وی آر) نیز بر بستر آنالوگ و از طریق کابل کواکسیال RG59 انجام می شود. DVR نیز به روش آنالوگ تصویر را پردازش می کند. از ویژگی های این سیستم قیمت ارزان و به صرفه است ولی کیفیت تصویر خوبی ندارد.

برد دوربین مداربسته AHD

برد دوربین مداربسته AHD نیز به نوعی دوربین آنالوگ محسوب می شود. سیستم آنالوگ برای انتقال از طریق کابل کواکسیال محدودیت داشت و کیفیت بالاتر از ۱ مگاپیکسل را نمی توانست انتقال دهد، این مشکل برند های برتر دوربین مداربسته مثل داهوا و هایک ویژن را مجبور کرد تا راه حل جدیدی را ارائه دهند. ابتدا داهوا تکنولوژی CVI را رونمایی کرد. سپس هایک ویژن تکنولوژی TVI را ارائه کرد. بعد از آن شرکت های چینی با هک کردن این دو دوربین به تکنولوژی آن دست پیدا کردند و اسم آن را AHD (ای اچ دی) گذاشتند. در این تکنولوژی برد دوربین مداربسته تصویر را پس از پردازش انکد کرده و دیتا را به صورت کد شده بر روی کابل کواکسیال میفرستد و دستگاه دی وی آر نیز پس از دریافت تصویر ابتدا دیتا را کد گشایی می کند سپس پردازش می کند. این تکنولوژی تا کنون تا کیفیت ۱۶ مگاپیکسل توانسته پیشرفت کند. این سیستم دارای قیمت متعادل و کیفیت خوبی است.

برد دوربین مداربسته IP (تحت شبکه)

برد دوربین مداربسته IP  پردازش تصویر را به روش دیجیتال انجام می دهد. انتقال نیز از طریق کابل شبکه و پروتکل IP انجام می شود. دستگاه DVR نیز به صورت دیجیتال دیتا را پردازش می کند. این سیستم کیفیت عالی دارد ولی نسبت به سیستم های قبلی گران تر است.

تولید کننده برد دوربین مداربسته

یکی از معروفترین شرکت های معروف تولید کننده برد دوربین مدار بسته، شرکت سونی می باشد. این شرکت سنسور برد را نیز خودش تولید می کند. بردهای معروف ۲ مگاپیکسل این شرکت برد سونی ۳۲۳، برد سونی ۲۹٠، برد سونی ۲۹۱، برد سونی ۳٠۷ و برد ۵ مگاپیکسل معروف سونی ۳۳۵ می باشد.

شرکت های معروف دیگری نیز مثل اچ اس (hs)،  شرکت راشن (russion)، شرکت dianlib نیز از تولید کنندگان برد دوربین مداربسته هستند که ازسنسورهای سونی و پردازنده های شرکت فول هان هم در بردهای تولیدی خود استفاده میکنند.

شاید در بازار نام برد دوربین مداربسته فول هان را نیز شنیده باشید ولی این یک اشتباه رایج در بازار است. فولهان برد دوربین مداربسته تولید نمی کند بلکه تولید کننده آی سی پردازنده است که شرکت های نام برده معمولا از پردازنده های تولیدی این شرکت برای تولید برد استفاده می کنند.

واردکننده برد دوربین مدار بسته

دوربینکار با سابقه چندین ساله به عنوان یک وارد کننده قوی و بی واسطه با کلیه شرکتهای تولید کننده بردهای دوربین مداربسته همکاری دارد. برای واردات، مشاور و یا خرید برد دوربین مداربسته با شرایط اختصاصی ومزایای ویژه در خدمت مشتریان و همکاران عزیزمان هستیم.

تشخیص نوع برد دوربین مداربسته

شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که برای خرید یک دوربین مداربسته با مشخصات یکسان در بازار با قیمت های مختلف مواجه شده باشید. از کجا می توان اطمینان پیدا کرد، مشخصاتی که فروشنده می گوید درست است؟ آن هم با وجود انواع بردهای کپی و بی کیفیت در بازار!

در این مقاله به طریقه شناخت برد دوربین مداربسته می پردازیم تا بتوانید با دانش بیشتری خرید برد مورد نیازتان را انجام دهید.

نام گذاری برد دوربین مداربسته

برای جواب باید بیشتر با برد دوربین (PCB) آشنا شویم. برای این منظور ابتدا به معرفی اجزای تشکیل دهنده برد دوربین مداربسته می پردازیم. برد دوربین از ۲ قطعه اصلی تشکیل شده است:

  1. سنسور نور
  2. پردازنده تصویر

بقیه قطعات موجود در برد، برای راه اندازی این دو قطعه به کار می روند. نام برد دوربین مداربسته ترکیبی از نام این دو قطعه است.

سنسور نور دوربین

این قطعه وظیفه دریافت نور و تشکیل تصویر را دارد. معروفترین شرکت هایی که سنسور تولید می کنند عبارتند از:

  • سونی Sony
  • گلکسی کور Galaxy Core
  • اسمارت سنس  Smart Sense
  • آپتینا  Aptina
  • امنی ویژن  Omni Vision

البته شرکت های تولید کننده دیگری هم هستند که ما فقط آنهایی که در بازار ایران وجود دارند را معرفی کردیم.

پردازنده تصویر دوربین (DSP)

این قطعه تصویری که سنسور دریافت کرده است را پردازش می کند و به دستگاه دی وی آر (DVR) ارسال می کند. معروفترین شرکت های تولید کننده پرازنده تصویر دوربین مداربسته عبارتند از:

دقت داشته باشید که نام سنسور تعیین کننده اصلی نام دوربین است و نام پردازنده در درجه دوم قرار دارد که در بازار، بعضی فروشندگان برای فرار از گفتن نام اصلی برد از نام پردازنده استفاده می کنند در صورتیکه پردازنده نامبرده می تواند با سنسور های مختلف تولید شده باشد و کیفیت ها و قیمت های مختلفی داشته باشد.

معمولا شرکت هایی که پردازنده یا سنسور تولید می کنند برد دوربین مداربسته تولید نمی کنند. شرکت های دیگری هستند که سنسور و پردازنده را خریداری کرده و بر اساس آنها تولید برد دوربین مدار بسته را انجام می دهند. معروفترین تولید کنندگان برد دوربین عبارتند از:

  • اچ اس  HS
  • آنجیا  Anjia
  • ایکس ام XM (البته این شرکت پردازنده را هم خودش تولید می کند)
  • دیانلیب  Dianlib
  • راشن  Russion

برای تشخیص نام برد دوربین مداربسته راه مشخصی وجود ندارد. تنها راه این است که این شرکت ها را بشناسیم و مدلی که فروشنده اعلام می کند را با عکس شرکت اصلی مطابقت دهیم. ما در دوربینکار تلاش کرده ایم تا عکس تمامی بردهای موجود در بازار را در سایت قرار دهیم تا این مقایسه و تشخیص برای شما راحت تر باشد. تمامی شرکت های نامبرده تولید کننده سنسور، پردازنده و برد دوربین مداربسته، مدل های بسیار متنوعی از این محصولات را تولید می کنند. در ادمه جدولی آماده کرده ایم که به شناسایی این مدلها کمک می کند. چنانچه نیاز به تشخیص نام برد خاصی داشتید که نمیتوانید به تنهایی این کار را انجام دهید، می توانید از کارشناسان ما از طریق تلفن، واتساپ و یا ایمیل کمک بگیرید.

جدول کانفیگ انواع بردهای دوربین مدار بسته مطرح

رزولوشن سازنده پردازنده نام پردازنده سازنده سنسور نام سنسور
2mp economy XM XM330 XM 2003
2mp economy XM XM330 XM 2006
2mp economy XM XM330 XM f37
2mp Fullhan fh8536h XM f37
2mp Fullhan fh8536h Galaxy Core gc2054
2mp Fullhan fh8536h Galaxy Core gc2053
2mp Tech Point tp3822 Galaxy Core gc2053
2mp Fullhan fh8536h Sony imx323
2mp wdr Fullhan fh8550 Sony imx307
2mp star light Next Chip nvp2441 Sony imx307
4mp economy Fullhan fh8538m Galaxy Core gc4053
4mp Fullhan fh8538m Galaxy Core gc4653
4mp Fullhan fh8538e Smart Sense sc501ai
5mp Fullhan fh8538m Sony imx335
8mp Next Chip nvp2481h Omni Vision 12895
8mp Fullhan fh8556 Sony imx335

 

در صورت که نیاز به مشاوره در زمینه تلفن سانترال و یا دوربین مدار بسته دارید لطفا با شمارهای 02188354375 و یا 09121988790 تماس بفرمایید.

 
..
ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد