معرفی انواع سنسور دزدگیر اماکن

معرفی انواع سنسور دزدگیر اماکن
معرفی انواع سنسور دزدگیر اماکن , سنسور دزدگیر اماکن شامل طیف وسیع ای از تجهیزات حفاظتی جانبی طراحی شده به منظور پیشگیری و تشخیص خطرات احتمالی می باشند. که به زبان ساده نقش حواس انسانی را سیستم حفاظت امکان دارد.

انواع سنسور دزدگیر اماکن با توجه به نوع کارایی:

سیستم دزدگیر برای شناسایی ورود غیر مجاز از انواع سنسور ها و چشم الکترونیک در مدل ها و ساختار های مختلف استفاده میکند، پس از شناسایی ورود غیر مجاز توسط چشمی دزدگیر پنل دزدگیر شروع به فرمان آژیر و تماس گرفتن مینماید. چشم الکترونیک یا سنسورها همانند: نگهبانان مجازی خطوط و فواصل تعیین شده را در ساعاتی که تعیین میکنیم با ارسال امواج محافظت میکنند. و به محض قطع شدن این امواج آلارم به صدا در می آید. اهمیت این چشم الکترونیک ها به مانند اهمیت چشم در بدن انسان می باشد. چشم الکترونیک و دستگاه مرکزی دزدگیر مکمل هم هستند و یکی بدون دیگری سیستم حفاظتی را با نقص مواجه می کند. تکنولوژی بکار رفته در چشم دزدگیر با کترین خطا و تنظیم حساسیت بسیار کمک کننده خواهد بود.

در صورت که نیاز به مشاوره و خرید یا نصب در زمینه تلفن سانترال و یا دوربین مدار بسته و یا سوئیچ شبکه را دارید لطفا با شمارهای 02188354375 و یا 09121988790 تماس بفرمایید.

مگنت با سیم دزدگیر اماکن
مگنت بی سیم دزدگیر اماکن

آشکارسازهای درب و پنجره که بر باز شدن درب‌ها و پنجره ها

این نوع از حسگرها دارای دو قطعه هستند که اگر در کنار یکدیگر باشند، توسط یک آهنربا دارای میدان مغناطیسی در اطراف خود خواهند بود. اما در صورتی که درب یا پنجره باز شود این دو قطعه از یکدیگر جدا شده و میدان مغناطیسی از بین خواهد رفت که در این صورت با ارسال سیگنال، به کنترل پنل اطلاعات داده شده و سیستم هشدار فعال می‌شود. در این نوع حسگر هم مانند نوع قبل، تشخیص باز شدن درب به کمک میدان مغناطیسی موجود در اطراف سنسور صورت می‌گیرد. در صورت باز شدن درب این میدان از بین رفته و اطلاعات لازم توسط سنسور به کنترل ‌پنل مرکزی ارسال می‌شود تا سیستم هشدار فعال شود.

سنسور درب و پنجره که به سنسور مگنت شناخته شده است ،یک سنسور مغناطیسی و بسیار پرکاربردی می باشد،این سنسور بدون کنتاکت فیزیکی با استفاده از یک آهنربا و یک سنسور تشخیص میدان مغناطیسی میتواند تغییرات حرکتی بین دو تکه سنسور را تشخیص داده و به دستگاه مرکزی اعلام نماید. 

معرفی انواع سنسور دزدگیر اماکن
معرفی انواع سنسور دزدگیر اماکن

سنسور شکستن پنجره

این نوع حسگر به صداهای تولید شده در هنگام شکسته شدن پنجره ها واکنش نشان می‌دهد. سنسورهای درب و پنجره زمانی که پنجره‌ای باز شود تشخیص می‌دهند اما اگر پنجره شکسته شود هیچ کاری نمی‌کنند. بنابراین سنسور شکستن پنجره زمانی که کسی می‌خواهد از طریق یک پنجره شکسته وارد محل شود مفید است. ما به شدت بر این باوریم که هر خانه علاوه بر سایر سنسورهای ضروری، نیاز به سنسورهای شکستن شیشه نیز دارد.

سنسورهای شکست شیشه دارای یک میکروفن، مبدل و ریزپردازنده ASIC هستند که بر اساس سیگنال های صوتی برنامه نویسی شدند تا با تطبیق الگوی صداهای مختلف شکست شیشه، بتواند به هنگام نیاز اعلام هشدار کند. زمانی که مکانی با چندین پنجره از سنسورهای شکست شیشه استفاده می شود، موجب میشود از تعداد کم تری سنسور استفاده نمود چون در صورتی که از سنسور ضربه استفاده نمودید باید: بر روی هر پنجره یک سنسور ضربه قرار دهیم در صورتی که با استفاده از یک سنسور شکست شیشه در فضا میتوان ورود و شکستن شیشه را تشخیص داد

معرفی انواع سنسور دزدگیر اماکن

سنسور ارتعاشی یا لرزشی Vibration دزدگیر اماکن

این سنسور ها با تحلیل پیکسلی محیط تحت پوشش خود براحتی لرزش ها و حرکت ها را تشخیص می دهند و بسیار پر کاربرد هستند و حتی امروزه بیشتر نوع بیسیم یا وایرلس WireLess آن در بازار موجود است و براحتی نصب میگردد. یکی دیگر از سنسور دزدگیر اماکن ،سنسور های لرزشی با استفاده از سنسور داخلی خود میتوانند لرزش را تشخیص دهند و جهت نصب بر روی دیوار های پیرامونی زمانی که احتمال شکافتن دیوار توسط سارقین وجود داشته  باشد مناسب است،شوک سنسور نیز همانند دیگر سنسور ها در مدل های سیمی و بیسیم تولید و عرضه میشوند به یاد داشته باشید از نصب شوک سنسور بر روی پنجره هایی که با عبور خودرو های سنگین به لرزه می افتند خودداری کنید چرا که با آژیر خطا مواجه خواهید شد. شوک سنسور بدون سیم فایروال مناسب دزدگیر بیسیم

معرفی انواع سنسور دزدگیر اماکن

1- سنسور های حساس به ضربه:

این نوع از سنسور ها با اتصال به شیشه،دیوار و یا کف زمین در صورت وارد کردن ضربه (شکستن شیشه، کندن زمین و یا حتی سوراخ کردن دیوار) سنسور جساس به ضربه آن را تشخیص داده و به سیستم حفاظتی اعلام کرده و شروع به هشدار دادن مینماید.

معرفی انواع سنسور دزدگیر اماکن

3- پدال دزدگیر:(سنسور دستی)

از پدال دزدگیر به منظور اعلام خطر و به صدا در آوردن دزدگیر در مواقعی که دستگاه در حالت غیر فعال است استفاده می شود. منظور از غیر فعال بودن دستگاه روز کاری عادی میباشد. اما مکان مورد حمله سارق (به روش خشونت آمیز) قرار میگیرد. در این حالت با فشردن پدال دزدگیر می توانید به دستگاه دزدگیر مرکزی اعلام کرده و سیستم شروع به آژیر کشیدن و تماس گرفتن می نماید.

انواع سنسورهای محیطی (تشخیص و هشدار حوادث)

اگر هدف از نصب سیستم هشدار تنها کنترل نفوذ به داخل ساختمان و سرقت نباشد و بخواهید هر گونه خطر احتمالی مثل آتش‌سوزی نیز اطلاع داده شود، می‌توان از سنسورهای دیگری نیز استفاده کرد. این دسته از سنسورها معمولا در جاهایی مثل زیرزمین، انباری، حمام، آشپزخانه، و… مورد نیاز هستند و نصب می‌شوند. لازم به یادآوری است که مهمترین نوع این سنسورها آن‌هایی هستند که محل را در برابر آتش محافظت می‌کنند.

معرفی انواع سنسور دزدگیر اماکن

آشکارساز دود:

تشخیص حضور دود در یک اتاق در مراحل اولیه آتش‌سوزی‌های احتمالی. می‌توان گفت وجود سنسورهای دود و سنسورهای حرارتی که در سراسر خانه یا محل کار شما قرار دارند، برای حفاظت از شما و خانواده‌تان حیاتی هستند.

سنسور دزدگیر اماکن

آشکارساز نشت گاز:

این نوع سنسور به ویژه در اماکنی مثل انبار که اغلب اوقات کسی در آن‌جا حضور ندارد. اما احتمال نشت گاز وجود دارد، در پیشگیری از بروز حوادث بسیار مفید و کاربردی خواهد بود.

معرفی انواع سنسور تشخیص حرکت دزدگیر اماکن

سنسور های تشخیص حرکت یا آشکار سازهای مادون قرمز از ارکان اصلی سیستم های امنیتی به شمار میروند. دلیل آن هم بسیار ساده است وقتی که شما در منزل و یا محیط تحت پوشش نیستید. این آشکار ساز های حرکتی هستند که فرمان آلارم را به کنترل کننده مرکزی میدهند. سنسور های حرکتی عموما از یک یا چند تکنولوژی انحصاری برای تشخیص حرکت در محیط استفاده میکنند. به طور معمول در زمان تحریک، یک سیگنال به کنترل پنل سیستم امنیتی شما ارسال می کنند. و سیستم با استفاده از هشدار دهنده های صوتی و متنی ورود غیر مجاز به محیط را به شما اطلاع میدهند.

معرفی انواع سنسور دزدگیر اماکن
معرفی انواع سنسور دزدگیر اماکن
چشمی دزدگیر پارادوکس
 
 
 
..
ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد