آل این وان بهتر است یا PC

آل این وان بهتر است یا PC
امروزه با پیشرفت تکنولوژی شاهد تنوع چشم‌گیر سیستم‌های رایانه‌ای هستیم، این پیشرفت باعث افزودن قابلیت‌های فراوانی به هر محصول شده است، به ‌طوری‌ که در بسیاری از مواقع در انتخاب و تصمیم‌گیری با مشکل و سردرگمی مواجه می‌شویم.

 آل‌ این‌ وان‌ به عنوان به‌روزترین تکنولوژی‌های دنیای امروز به یکی از پرطرفدارترین رایانه‌ موجود در بازار تبدیل شده‌ است. در این مطلب از مطالب پروژکتور استور، شما را با کاربرد و ویژگی‌های این کامپیوترهای بدون کیس آشنا می‌کنیم.

در صورت که نیاز به مشاوره و خرید یا نصب در زمینه تلفن سانترال و یا دوربین مدار بسته و یا سوئیچ شبکه را دارید لطفا با شمارهای 02188354375 و یا 09121988790 تماس بفرمایید.

آل‌ این‌ وان نسل جدید کامپیوترها

کامپیوترهای رومیزی اولیه از صفحات نمایشگر بزرگ CRT استفاده می‌کردند. به دلیل سایز بزرگ و وزن زیاد این صفحات نمایشگر، کامپیوترهای رومیزی از سه قسمت تشکیل می‌شدند : مانیتور، کیس کامپیوتر و ادوات ورودی شامل موس و کیبورد. همان‌طور که سایز صفحات نمایش کاهش می‌یافت و بازار کامپیوتر با خط تولید کامپیوترهای IBM و اپل هماهنگ و یکپارچه می‌شد، شرکت‌های تولیدکننده شروع به ادغام کیس کامپیوتر در صفحه‌ نمایش کرده تا به طراحی کامپیوتر بدون‌ کیس دست پیدا کنند. اولین کامپیوتر آل‌این‌وان تولید شده، کماکان بزرگ بوده و قیمت تمام شده آن از یک کامپیوتر رومیزی استاندارد بسیار بیشتر بود. موفق‌ترین کامپیوتر همه کاره تولید شده در آن دوران، کامپیوتر شخصی iMac ساخت اپل بود. در این کامپیوتر از نمایشگرهای CRT استفاده شده بود و سایر قسمت‌ها و ادوات کامپیوتر در پشت صفحه‌نمایش جای گرفته بودند. با ابداع مانیتورهای LCD و کوچک‌تر شدن و قدرتمندتر شدن قطعات کامپیوتر، اندازه و وزن آل‌این‌وان‌ها به طور چشم‌گیری کاهش یافت. اکنون امکان جای‌گذاری قطعات کامپیوتر در پشت نمایشگر LCD و یا در پایه آن فراهم شده بود. در ادامه مطالبی را در مورد All In One با رویکرد مقایسه ای نسبت به پی‌سی‌ها و کمی هم لپ‌تاپ‌ها، بیان می‌کنیم تا با مزایای خرید آل این وان بیشتر آشنا شوید.

all in one or pc

تفاوت All In One با PC

اگرچه شاید برخی اصطلاح آل‌این‌وان را نشنیده باشند، اما امروزه این رایانه‌ها در محیط‌های کاری مدرن بسیار مرسوم هستند. در ساده‌ترین توصیف این دستگاه‌ها، All In One کامپیوتری ا‌ست که به‌جای داشتن کیس جداگانه از صفحه‌ نمایش، تمام قسمت‌های آن در یک قسمت، که همان صفحه‌ نمایش است، گردآوری شده است. بارزترین مشخصه‌ کامپیوتر همه کاره، حذف کیس و قرار گرفتن قطعات آن در پشت مانیتور می‌باشد که باعث می‌شود این کامپیوتر به طور معمول فضای کمتری نسبت به رایانه‌های رومیزی اشغال ‌کند. دقت کنید که این مسئله به‌هیچ‌ وجه روی قدرت این کامپیوترها تأثیر منفی ندارد چرا که تمام قطعات از کارت گرافیک تا رم و پردازنده همگی موجود هستند و در مانیتور قرار گرفته‌اند و از این نظر تفاوتی با سایر سیستم‌ها ندارند.

- صفحه‌ نمایش FULL HD آل این وان نسبت به پی‌سی‌ها

کامپیوتر‌های همه کاره دارای صفحه‌نمایش‌های 18 تا 25 اینچی باکیفیت FULL HD هستند. شما می‌توانید سیستم با صفحه‌ نمایش لمسی نیز تهیه کنید. این نمایشگرهای LED علاوه بر اشغال فضای کمتر، به‌ دلیل قطر کمتر ظاهر شکیل‌تری نیز دارند. استفاده از صفحات لمسی به شما یک راه تعامل بیشتر با سیستم عامل را داده و برای طراحان گرافیک و هنرمندان این امکان را ایجاد می‌کند که به خلق ساده تر آثار خود بپردازند. صفحات نمایش بزرگ و باکیفیت آل‌ این‌ وان‌ را به وسیله‌ای کاربردی برای افرادی که نیازمند یک سیستم حرفه‌ای برای کارهای گرافیکی و استفاده از قلم‌هوشمند یا انجام انواع ادیت‌های تصویری از جمله ادیت فیلم و عکس‌های حرفه‌ای هستند، تبدیل کرده است چرا که لپ‌تاپ‌ها با صفحه‌های 16 اینچی برای انجام این کار محدودیت دارند و از طرفی پی‌سی‌ها قابل حمل و جابه‌جایی نیستند، اما کامپیوتر بدون کیس با ادغام کیس در مانیتورهای عریض، نسل جدیدی از سیستم‌‌ها را به‌وجود آورده که به‌ راحتی اکثر ویژگی‌های پی‌سی‌ها و لپ‌تاپ‌ها را در خود جای داده است، آن هم با مزایای بیشتر. به همین دلیل این دستگاه‌ها به ابزاری پرطرفدار و کاربردی در شرکت‌های بزرگ و سازمان‌ها و ادارات تبدیل شده‌اند. این دستگاه‌ها مجهز به یک ماوس و کیبورد هستند، شما می‌توانید از کیبورد و ماوس‌های وایرلس استفاده کنید که در این صورت دیگر هیچ سیمی به مانیتور وصل نخواهد بود و میز کار شما بسیار خلوت و زیباتر خواهد شد.

- ظاهری زیبا و شکیل برای کامپیوترهای همه کاره

آل این وان‌ها از نظر ظاهری بسیار زیبا و منظم هستند چرا که علاوه بر حذف کیس، اسپیکرها نیز در این رایانه‌ها به ‌صورت داخلی می‌باشند و از قدرت بالایی نیز برخوردارند. اسپیکرهای داخلی، جایگزین اسپیکرهای خارجی شده‌اند پس اگر برای قراردادن دستگاه خود فضای کمتری در اختیار دارید می‌توانید از کامپیوتر یکپارچه استفاده کنید و از تمامی کاربرد و عملکردهای پی‌سی‌ها نیز بهره‌مند شوید.

کامپیوتر همه کاره

- صفحه نمایشگر لمسی آل‌این‌وان یا مانیتور پی‌سی؟

برخی از برندها قابلیت صفحه‌ نمایشگر لمسی را نیز به این رایانه‌ها اضافه کرده‌اند و از این طریق نیاز به ماوس و کیبورد را نیاز برطرف کرده‌اند و باعث سهولت بیشتری خصوصا در انجام کارهای مدیریتی، حسابرسی برای ارائه دیتا در شرکت‌ها و کمپانی‌های بزرگ شده‌اند. البته هزینه خرید کامپیوتر همه کاره نسبت به سایر مدل‌ها بیشتر است. جالب است بدانید در برخی برندها صفحه نمایشگرها قابلیت نمایش سه‌بعدی نیز دارد. از نکات مهم و قابل توجه این رایانه‌ها، مجهز بودن به فناوری بی‌سیم WIFI و بلوتوث است که از این نظر یک گام ازسایر سیستم‌هایی که نیازمند ابزار سخت‌افزاری‌اند، جلوتر هستند. all in one pc همچنین به وب‌کم و پورت‌های USB و HDMI نیز مجهز هستند. از دیگر تفاوت‌هایی که این رایانه‌ها در مقایسه با پی‌سی‌ها دارند می‌توان به قابلیت جا‌به‌جایی‌ این دستگاه نسبت به رایانه‌های‌ رومیزی اشاره کرد. این کامپیوترهای همه‌کاره به دلیل قرار گرفتن تمامی قطعات در مانیتور و حذف کیس، وزن نسبتا سنگین‌تری دارند اما قابلیت جا‌به‌جایی بیشتری نسبت به پی‌سی دارند چرا که شما کافی است فقط مانیتور خود را حمل کنید و خبری از کیس، کیبورد، ماوس، بلندگو و تعداد زیاد سیم و کابل‌ها نیست بنابراین اگربنا به دلایلی نیاز به جابه‌جایی مدام سیستم خود دارید، آل‌این‌وان‌ مناسب‌ترین گزینه برایتان است. این دستگاه در واقع تنها رایانه‌ای است که تمام ویژگی‌های کامپیوترهای رومیزی و لپ‌تاپ را بصورت یک‌جا و هم‌زمان با خود دارد.

- ارتقای سخت‌افزاری کامپیوتر بدون کیس 

یکی از تفاوت‌های اصلی رایانه‌های آل‌این‌وان با کامپیوترهای رومیزی در بحث ارتقای آنها است. در هنگام خرید یک دستگاه همه کاره، شما دستگاهی با مشخصات مورد نیاز خود را خریداری خواهید کرد. از آنجایی‌ که پردازنده و سایر قطعات این رایانه‌ها در پشت صفحه ‌نمایش آنها قرار دارد و به‌ منظور صرفه‌جویی در فضا، قطعات به ‌صورت فشرده در کنار هم قرار گرفته‌اند، برای دسترسی و ارتقای آنها احتمالا نیاز به کمک یک متخصص خواهید داشت. در کامپیوتر آل‌ این‌ وان نسبت به PC، برای رسیدن به دستگاهی کوچک‌تر و جمع و جورتر، فضایی تلف نشده و از هر سانتی‌متر آن استفاده شده است. برندهای زیادی از این دستگاه‌ها، مانند آل این وان Gplus امکان ارتقاء را به شما می‌دهند.

کدام قطعات در آل این وان قابل ارتقا هستند؟

در پی‌سی‌ها شما می‌توانید هر زمان که بخواهید اکثر قطعات را مثل هارد، مادربورد، رم و حتی CPU را به‌راحتی تعویض کنید و ارتقاء دهید اما در آل‌این‌وان‌ها به دلیل عدم وجود کیس، قطعات آنها که معمولا همان قطعات ظریف و کوچک‌تر استفاده شده در ساخت لپ‌تاپ‌ها است، در مانیتور قرار گرفته‌اند و لحیم شده‌اند. به عقیده projectorstore جابه‌جایی و تعویض این قطعات یک کار کاملا تخصصی است. بخش‌هایی که شما قادر به تعویض و ارتقای آن هستید شامل رم و هارد این computer می‌باشد که هر زمانی قابل جایگزینی هستند، اما با این‌ حال باز هم مسئله امکان تعویض و ارتقای قطعات تا حد خیلی زیادی به برندی که سیستم را خریداری می‌کنید بستگی دارد، پس حتما قبل از خرید در این مورد تحقیق کنید.

سیستم یکپارچه آل این وان

پردازنده کامپیوتر همه کاره

CPU یا واحد پردازش مرکزی، مغز اصلی کامپیوتر در تمامی رایانه‌ها است. این قطعه سخت‌افزاری وظیفه مرتبط‌سازی کامپیوتر شما را با هر برنامه و نرم‌افزاری که بر روی سیستم نصب کرده‌اید، دارد. سرعت پردازش CPU یکی از اصلی‌ترین ملاک‌ها برای تعیین قدرت و کیفیت یک رایانه می‌باشد، چرا که تمام فعالیت‌های نرم‌افزاری و محاسباتی که شما انجام می‌دهید ابتدا به CPU فرستاده می‌شود و در آنجا تفسیر و پردازش می‌شود و بعد به رابط کاربری ارسال می‌گردد. اینکه CPU با چه سرعتی این عملیات را انجام می‌دهد کیفیت اصلی پردازش رایانه شما را مشخص می‌کند، به همین دلیل باید باتوجه ‌به هدفی که از خرید all in one خود دارید، دستگاهی انتخاب کنید که CPU آن به بهترین شکل پاسخگوی نیازهای شما باشد. آل‌این‌وان‌ها دارای پردازنده‌هایی با سرعت بالای 3.0 گیگاهرتز و درانواع 4 و 8 هسته‌ای هستند که می‌توانند عملکرد قوی برای انجام فعالیت‌های مختلف و پیچیده از ویرایش و ادیت عکس و ویدیو تا انواع بازی‌های پیشرفته و استفاده از سایر نرم افزارهای کاربردی را برای شما امکان‌پذیر کنند. کامپیوتر‌ ‌بدون‌ کیس در مقایسه با پی‌سی‌ها برق کمتری مصرف می‌کند و به همین دلیل در شرکت‌ها و ادارات و سازمان‌ها محبوب‌تر است چرا که در هزینه‌ برق صرفه‌جویی قابل‌ توجهی دارند. یکی از ایرادات کامپیوترهای رومیزی، وجود کیس‌های پرسروصدا، خاک گرفته و پرمصرف آنها است که در محیط کار باعث تولید نویز و گرمای ناخواسته نیز می‌شوند. این مشکلات در سیستم‌های همه‌کاره با تولید گرما و سروصدای کمتر و هم‌چنین مصرف کمتر برق نسبت به همتایان رومیزی خود برطرف شده است. طبق محاسبات انجام شده این رایانه‌ها تا 86 درصد مصرف برق را کاهش می‌دهند. از دیگر مزایای استفاده از آل‌ این‌ وان‌ در ادارات و دفاتر کاری با فضای کوچک، سهولت و راحتی نظافت و گردگیری آنها است که به دلیل فشردگی و دسترسی راحت‌تر نسبت به پی‌سی‌ها، به‌سادگی انجام‌پذیر است.

حمل‌ونقل آسان‌تر کامپیوتر همه کاره نسبت به PC

یکی از ملموس‌ترین ویژگی‌های آل‌این‌وان‌ها، حمل‌ونقل آسان و در ادامه نصب آسان این رایانه‌ها می‌باشد. پی‌سی‌ها به دلیل وجود کیس، کیبورد، بلندگو و مانیتورهای بزرگ و سنگین برای جابه‌جایی مشکل ایجاد می‌کنند علاوه ‌بر آن مدیریت و نگهداری حجم زیاد سیم و کابل‌هایی که از مانیتور به کیس وصل می‌شوند، همیشه کاری پردردسر و وقت‌گیر بوده و فضای میز و اتاق را شلخته و بی‌نظم نشان می‌دهد. این مشکل در نسل جدید کامپیوترها برطرف شده و شما به‌ سادگی می‌توانید این کامپیوتر را در نقاط مورد نظر خود جابه‌جا کنید بدون آن‌که نگران قطع شدن سیم‌ها یا گم‌شدن آنها باشید. زیبایی کامپیوتر همه کاره در این است که شما می‌توانید به‌راحتی و بدون درخواست کمک از واحد IT، دستگاه خود را از یک اتاق به اتاق و یا دفتر دیگری در اداره برده و از آن استفاده کنید. آل‌این‌وان‌هایی با صفحه‌نمایش لمسی حتی نیاز به حمل کیبورد و ماوس جداگانه را برطرف کرده‌اند و شما می‌توانید برای ارائه پروژه خود و یا هر کار دیگری، کامپیوترتان را حمل کنید.

کامپیوتر بدون کیس

خرید ALL IN ONE برای سرگرمی و به‌ عنوان تلویزیون

امروزه اغلب شرکت‌های تولیدکننده کامپیوترهای رومیزی و لپ‌تاپ، در بازار تولید آل‌این‌وان نیز حضور داشته و بسته به بودجه خریدار، گزینه‌های متفاوت با امکانات متفاوتی ارائه می‌دهند. یکی از قابلیت‌های جالب ‌توجه all in one یکپارچه استفاده از آنها به‌عنوان تلویزیون و یا برای سرگرمی است. با وجود قابلیت‌هایی همچون وجود پورت‌های USB 3.0 و HDMI، خرید آل این وان یک گزینه مناسب برای جایگزینی تلویزیون در اتاق‌ خواب است. صفحه‌ نمایش‌های باکیفیت و همچنین قابلیت اتصال پخش‌کننده‌ها از نوع بلوری و کنسول‌های بازی به سیستم‌های متوسط و بالاتر، می‌تواند کامپیوتر شخصی شما را به ابزاری برای سرگرمی، بازی و یا تماشای فیلم در صفحه‌ نمایش خیلی عریض خود تبدیل کند.

تفاوت قیمت کامپیوترهای آل‌ این‌ وان و پی‌سی

درست است که آل‌این‌وان‌ها تا حدی گران تر از پی‌سی‌ها هستند اما در مقابل این سیستم‌های یکپارچه مزایای بسیار زیادی دارند که پیش‌تر ذکر کردیم و کاربران معمولا این مزایا را نسبت به قیمت در اولویت قرار می‌دهند و ترجیح می‌دهند رایانه‌ای شکیل‌تر، پیشرفته‌تر، و کاربردی‌تر را در مقابل هزینه‌ای بیشتر نسبت به پی‌سی‌ها تهیه کنند.

  • قدرت صدای آل این وان

اگر یک شنونده حرفه‌ای موسیقی هستید و یا یک Audiophille (دوست‌دار صدا) محسوب شده و کیفیت صدا برای شما مهم است، همچنان خریداری کامپیوتر بدون کیس گزینه مناسبی برای شما است. برخلاف باور عموم قرارگرفتن بلندگوهای کامپیوترهای all in one در مانیتور هیچ تضادی با کیفیت صدای این رایانه‌ها ندارد و شما همچنان می‌توانید از یک بلندگوی پرقدرت برای لذت بردن از موسیقی خود استفاده کنید.

  • all in one یا لپ‌تاپ

عده‌ی زیادی از مردم معتقدند که آل‌این‌وان‌ها و لپ‌تاپ‌ها تفاوت زیادی با یکدیگر ندارند، در نگاه اول شاید این تفکر صحیح باشد اما بعد از دقیق‌تر شدن در ‌ویژگی‌های مختلف هر دو دستگاه به تفاوت‌های کاربردی هر دو پی می‌بریم. یکی از اصلی‌ترین تفاوت‌ها سایز بزرگ‌تر صفحه نمایش آل‌این‌وان‌ها می‌باشد‌ که در نسل کامپیوتر‌های بدون کیس یک مزیت بسیار مهم محسوب می‌شود. همچنین قدرت پردازش، بلندگو، و صفحه نمایش‌های لمسی که نیاز به ماوس و کیبورد را از بین می‌برد، از سایر برتری‌های ALL IN ONE نسبت به لپ‌تاپ می‌باشد.

آل این وان همه کاره

  • تماشایی با کیفیت عالی

از دیگر علاقه‌مندان به خرید کامپیوتر‌ بدون‌ کیس کاربرانی هستند که زمان زیادی را صرف دیدن ویدئو و محتوای آنلاین، تماشای فیلم و پخش DVD و یا بلوری، استریم کردن و یا استفاده از تیونر داخلی برای تماشای تلویزیون می‌کنند. این کاربران از جمله مشتریان کامپیوترهای همه‌کاره هستند.

  • انتخابی جذاب برای گیمرها

کاربران علاقه‌مند به بازی‌‌های کامپیوتری بهتر است انتخاب یک کامپیوتر همه‌ کاره‌ پرقدرت را نسبت به خرید یک پی‌سی رومیزی در نظر داشته باشند. فضای کمتری که با حذف کیس کامپیوتر رومیزی در اختیار کاربر قرار می‌گیرد و همچنین قابلیت خنک شوندگی بیشتر چیزی است که با داشتن یک کامپیوتر آل‌ این‌ وان پرقدرت می‌توانید تجربه کنید.

قیمت و خرید آل این وان

تمایل به خرید آل‌این‌وان و یا کامپیوتر رومیزی بستگی زیادی به کاربر و توقعاتش دارد. معمولا به دلیل داشتن صفحات نمایش عریض 21 تا 27 اینچی، آل‌این‌وان‌ها گزینه‌ای محبوب برای طراحان گرافیک و ادیتورهای ویدئو است. گزینه مورد علاقه طراحان گرافیک، به طور معمول آل‌ این‌ وان iMac ساخت اپل است و با توجه ‌به اکوسیستم و نرم‌افزارهای آن، باعث رضایت طراحان و استفاده کننده گان مختلف از آن شده است. طراحی تنها یکی از زمینه‌هایی است که آل این وان همه کاره قدرت خود را در آن به نمایش می‌گذارد. شما می‌توانید به منظور تهیه بهترین سیستم با توجه به شرایط خودتان، با کارشناسان ما در پروژکتور استور مشورت نمایید. در نهایت هر کاربر با توجه ‌به نیازش می‌تواند خرید آل‌این‌وان و یا کامپیوتر رومیزی را در نظر داشته باشد. اگر کم حجمی، کوچکی، سبکی و سهولت استفاده مدنظر شماست، اگر نیازمند رایانه‌ای پرکاربرد و قدرتمند دارای ویژگی‌های کامپیوترهای رومیزی و لپ‌تاپ به‌طور همزمان هستید، آل‌این‌وان‌ها مناسب ترین گزینه برای خرید شما هستند.

منبع: تحریریه پروژکتور استور
..
ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد