سیپ فون sip phone مخابرات چیست - سیپ فون خط تلفن روی اینترنت ADSL

سیپ فون sip phone مخابرات چیست - سیپ فون خط تلفن روی اینترنت ADSL
سرویس سیپ فون یا SIP PHone مخابرات چیست. سیپ فون SIP PHone مخابرات راهکاری برای ارائه خط تلفن روی اینترنت ADSL می باشد.

سرویس سیپ فون یا SIP PHone مخابرات چیست. سیپ فون SIP PHone مخابرات راهکاری برای ارائه خط تلفن روی اینترنت ADSL می باشد. سرویس SIP PHone یک اکانت یا خط تلفن روی بستر اینترنت می باشد که مخابرات به مشترکینی که از اینترنت مخابرات استفاده میکنند و یا آن را تهیه میکنند ارائه می دهد. روش کار به این شکل می باشد که با ارتباط مشترک از طریق اینترنت به سوییچ های مخابراتی میتواند یک یا چند خط تلفن را روی اینترنت ADSL دریافت نماید و برای تماس های تلفنی خود مورد استفاده قرار دهد.

در صورت که نیاز به مشاوره در زمینه تلفن سانترال و یا دوربین مدار بسته دارید لطفا با شمارهای 02188354375 و یا 09121988790 تماس بفرمایید.

 

سرویس SIP PHone به معنی تلفن تحت پروتکل SIP می باشد که پروتکل SIP مخفف Session Initiation Protocol می باشد و یکی از محبوب ترین پروتکل های ارتباطی انتقال صدا بر روی بستر شبکه یا همان VOIP می باشد. یکی از مزیت های بی نظیر این سرویس برای مناطقی می باشد که خطوط مخابراتی ظرفیت کافی را ندارند و مشترکین امکان خرید خط را ندارند. در این مناطق با استفاده از این سرویس مشترک حقیقی یا حقوقی می تواند یک یا چند خط تلفن را در محل خود و روی اینترت دریافت نماید.

 

تجهیزات سرویس SIP PHone

تجهیزاتی که غیر از مودم ADSL برای راه اندازی این سرویس و دریافت خط تلفن روی اینترنت مورد نیاز می باشد به سه روش می باشد که در ادامه این موارد را مورد بررسی قرار میدهیم.

1. استفاده از تلفن IP که میتوان بر اساس تعداد خط تلفنی که تهیه کردیم و یا مورد نیاز داریم یک تلفن IP با همان تعداد اکانت انتخاب کنیم با توجه به اینکه تلفن های IP قابلیت تعریف تعداد متفاوتی اکانت SIP دارند می توانیم این انتخاب را بر اساس نیازمان انجام دهیم. از تلفن نرم افزاری هم که در رده تلفن های IP دسته بنده می شود، می توان برای این امر استفاده نمود.

2. مبدل VOIP یا همان ATA ها که با استفاده از آن میتوان خطوط تلفن اینترنتی را به خط تلفن آنالوگ برای اتصال به گوشی تلفن معمولی تبدیل نمود. مبدل یا گیتوی های VOIP دارای ظرفیت های متفاوتی می باشند کهبر اساس تعداد خط مورد نیاز باید انتخاب نماییم. برای اتصال خط اینترنتی به تلفن های معمولی یا اتصال به سانترال باید از مبدل یا گیتوی FXS استفاه نماییم.

3. استفاده از مرکز تلفن IP یا سرور VOIP که این راهکار برای مشترکین شرکتی یا سازمانی می باشد که میخواهند از چند خط تلفن اینترنتی را برای تعدادی از کارمندان خود مورد استفاده قرار دهند. در این روش سیپ فون های به مرکز تلفن IP یا سرور VOIP متصل می شوند و کاربرانی که به این سانترال IP یا سرور متصل هستند میتوانند از این خطوط استفاده نمایند.

مزایای سرویس SIP PHone

یکی از بزرگترین ظرفیت هایی که با راه اندازی این سرویس برای مشتریکین فراهم شد تحت پوشش رار گرفتن مناطقی بود که امکان ارائه خط از طریق مخابرات به علت تکمیل شدن ظرفیت کابلی یا سوییچ های مخابراتی مقدور نبود و به همین جهت مشترکین برای تهیه خط یا افزایش خطوط تلفن دچار مشکلاتی شده بودند. ارائه سرویس خط تلفن روی بستر اینترنت امکان فعال کردن چند خط تلفن را روی یک زوج سیم و استفاده توامان برای اینترنت و خط تلفن فراهم کرد و مشکلات بسیاری از مشترکین حقیقی و سازمانی از این طریق مرتفع می گررد.

راه اندازی سرویس SIP PHone

راه اندازی سرویس SIP PHone مانند رجیستر کردن یک اکانت SIP روی سرور های VOIP می باشد و به طور کلی از همان استاندارد ها پیروی می کند. برای راه اندازی سرویس سیپ فون، مخابرات اطلاعاتی از قبیبل آدرس IP و نام کاربری و رمز عبور در اختیار مشترک قرار میدهد که از طریق آن میتوان خط تلفن مذکور را به یکی از روش هایی که در بالا اشاره شد فعال نمود. 

تعرفه و قیمت SIP PHone

اگر مشترک سرویس اینترنت ADSL مخابرات داشته باشد می تواند تا 5 خط SIP روی ایترنت ADSL دریافت نمایید که قیمت هر خط 50 هزار تومان می باشد. هزینه هر دقیقه مکالمه دورن شهری با استفاده از این سیستم 30 ریال می باشد که در تلفن ثابت 45 ریال می باشد. اگر مشترک سرویس FTTH داشته باشد می تواند 5 خط SIP دریافت نماید ولی قیمت هر خط 100 هزار تومان می باشد. برای مشترکین FTTH هزینه مکالمه درون شهری یک خط SIP در طول استفاده از سرویس رایگان می باشد.

اگر مشترک FTTH درخواست بیش از 5 خط تلفن را داشته باشد هزینه هر خط اضافی با تعرفه عادی و مبلغ 180 هزار تومان محاسبه می گردد که ظاهرا در مورد آخر به صورت قسطی هم ارائه می شود. لازم به ذکر است این تعرفه ها بر اساس تعرفه های اعلامی مخابرات در زمان تولید این محتوی می باشد و ممکن است در طی زمان تغییراتی در آن اعمال شود که توصیه می شود از مخابرات منطقه خود استعلام نمایید.

..
ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد