درباره بیست و ششمین نمایشگاه الکامپ

درباره بیست و ششمین نمایشگاه الکامپ
افرادی که سابقه حضور در نمایشگاه‌های فناوری خارجی نظیر سبیت آلمان، کامپیوتکس تایوان، CES آمریکا یا جیتکس دوبی را داشته‌اند، حتما در کنار جشن‌ها، سرگرمی‌ها، کنسرت‌ها و کارگاه‌ها و پنل‌های آموزشی که در این نمایشگاه‌های بزرگ برگزار می‌شود

افرادی که سابقه حضور در نمایشگاه‌های فناوری خارجی نظیر سبیت آلمان، کامپیوتکس تایوان، CES آمریکا یا جیتکس دوبی را داشته‌اند، حتما در کنار جشن‌ها، سرگرمی‌ها، کنسرت‌ها و کارگاه‌ها و پنل‌های آموزشی که در این نمایشگاه‌های بزرگ برگزار می‌شود، از جدیدترین دستاوردها، غرفه‌آرایی و حتی طراحی‌های بصری در این نمایشگاه‌ها بیشتر لذت برده و اصولا فلسفه حضور در نمایشگاه‌ها نیز آشنایی با محصولات، نوآوری‌ها و خدمات جدید عرضه شده در بخش نمایشگاهی بوده است.

در صورت که نیاز به مشاوره و خرید یا نصب در زمینه تلفن سانترال و یا دوربین مدار بسته و یا سوئیچ شبکه را دارید لطفا با شمارهای 02188354375 و یا 09121988790 تماس بفرمایید.

بیست‌وششمین نمایشگاه بین‌المللی الکترونیک، کامپیوتر، تجارت الکترونیک (الکامپ) تهران اما پس از 4 سال وقفه در برگزاری در حالی آغاز به کار کرد که بررسی عمده اخبار واصله از این نمایشگاه فناورانه پیرامون سخنرانی‌های انجام شده در گوشه و کنار این «نمایشگاه» بود.

به عبارت دیگر جنبه سخنرانی و «همایشی» این رویداد به مراتب پررنگ‌تر از خود نمایشگاه بود و اگر اخباری از سخنرانی‌های انجام شده منتشر نمی‌شد، میزان پوشش رسانه‌ای از این رویداد بسیار کم و ناچیز می‌شد.

در خصوص چرایی گرایش «نمایشگاه الکامپ» به سمت تبدیل شدن به «همایشگاه الکامپ» اما موضوع لزوما به کم و کاستی‌های لجستیک یا اجرایی این رویداد باز نمی‌گردد، بلکه ما در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور با واقعیت‌هایی مواجه هستیم که نمی‌توان به راحتی از آنها چشم‌پوشی کرد.

در سال‌های اخیر فضای مجازی در ایران، تحت فشارهای بی‌سابقه‌ای بوده است. کندی و فیلترینگ اینترنت، بحران نیروی کار و مهاجرت نیروهای باقی‌مانده در شرکت‌های حوزه فاوا، فشارهای تورمی و جهش‌های مکرر نرخ دلار و اجاره‌بها و ... نیز همچون دیگر بخش‌های کشور، شرکت‌ها و بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران را بی‌نصیب نگذاشته است.
به همین جهت است که اگرچه ما در بسیاری از بخش‌های این حوزه به عنوان یک کشور مصرف‌کننده کالا و خدمات محسوب می‌شویم، اما در عرصه برخی کالاها و خدمات الکترونیکی به هر حال امکاناتی برای عرضه و رونمایی همواره وجود دارد.

لذا به واسطه بلاتکلیفی‌های ناشی از جو حاکم بر فضای مجازی کشور و افزایش سرسام‌آور هزینه‌ها و دیگر دلایلی که ذکر شد، ادامه توسعه خدمات و محصولات شرکت‌ها و حضور ولو چند روزه در یک نمایشگاه، از اولویت‌ برخی شرکت‌ها خارج شده است و ترجیحات مهمتری از جمله نبرد برای بقا مواجه هستند.

به همین جهت نقد جدی به کم و کیف نحوه برگزاری الکامپ بیست و ششم و میزان استقبال شرکت‌ها و بازدیدکنندگان وارد نیست و سطح توقعات و انتظارات را باید با سطح واقعیات موجود در کشور تطبیق داد. چراکه اصولا شور و هیجان حاکم بر هر رویدادی، به شکل مستقیم نشات گرفته از حال و روز فعالان آن حوزه و صنعت دارد.

..
ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد