وزارت ارتباطات موافقت کرد؛ اینترنت ۳۴ درصد گران می‌شود

وزارت ارتباطات موافقت کرد؛ اینترنت ۳۴ درصد گران می‌شود
پس از چند هفته حرف و حدیث درباره افزایش تعرفه‌ اینترنت، با موافقت وزارت ارتباطات و تعهد اپراتورها مبنی بر افزایش کیفیت بسته‌های اینترنتی گران می‌شوند.

این مرتبه تلاش‌های همه‌جانبه برای بالا بردن تعرفه‌های اینترنت، که به گفته اپراتورها در ۶ سال اخیر تغییری نکرده است، به ثمر نشسته و پس از حدود سه هفته حرف و حدیث بلاخره افزایش تعرفه‌ها به‌صورت رسمی تایید شد.

 

در صورت که نیاز به مشاوره و خرید یا نصب در زمینه تلفن سانترال و یا دوربین مدار بسته و یا سوئیچ شبکه را دارید لطفا با شمارهای 02188354375 و یا 09121988790 تماس بفرمایید.

 

از مهر ماه امسال که زمزمه‌های افزایش تعرفه اینترنت به گوش رسید، وزیر ارتباطات گفت «فعلا برنامه‌ای برای گران شدن بسته‌های اینترنتی نداریم.» اما ظاهرا پیگیری‌ اپراتورها برای بالا بردن تعرفه‌ها در یکی دو ماه اخیر ادامه پیدا کرده است و همان طور که پیش‌بینی می‌شد افزایش تعرفه اینترنت در دستور کار قرار گرفت.

گزارش‌های اپراتورها و کارشناسان حوزه اینترنت و شبکه حاکی از این بود که با همراهی وزارت ارتباطات و شرکت ارتباطات زیرساخت قرار است تغییراتی در ساختار تعرفه‌گذاری و تعرفه‌های اینترنت سیار و ثابت اعمال شود و اپراتورها هم ابتدای این هفته در نامه‌ای به ابراهیم رئیسی خواستار افزایش دو برابری قیمت بسته‌های اینترنتی بالای دو گیگابایت شدند.

در واکنش به این موضوع عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، اعلام کرد که «کیفیت اینترنت خط قرمز ماست» و با اشاره به این که اپراتورها با هدف توسعه تجهیزات و افزایش کیفیت اینترنت می‌خواهند تعرفه را بالا ببرند، تلویحا موافقت خود با افزایش تعرفه اینترنت را اعلام کرد.

او در حاشیه جلسه روز ششم دی ماه هیئت دولت نیز اعلام کرد «افزایش ۱۰۰ درصدی تعرفه‌ها را نمی‌پذیریم» و به این ترتیب، مشخص شد که میزان افزایش تعرفه‌های اینترنت کمتر خواهد بود. وزیر ارتباطات البته این وعده را هم داد که تا پایان سال جاری بسته‌های بلندمدت اینترنت باز خواهند گشت.

روز گذشته (ششم دی ماه) امیر محمدزاده لاجوردی، رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، برای افزایش تعرفه اینترنت شرط گذاشته و اعلام کرد در صورت انجام این شروط است که اپراتورها می‌توانند قیمت بسته‌های اینترنت را افزایش دهند.

 
  •  

اپراتورها امروز، هفتم آذر ماه، اعلام کردند که این شروط را پذیرفته و به این وظایف متعهد می‌شوند: افزایش سایت‌های نسل پنجم به ۱۰ درصد تا پایان سال ۱۴۰۳، افزایش پوشش نسل چهارم در کشور به ۹۶ درصد تا پایان سال ۱۴۰۳ و افزایش ۳۰ درصدی میانگین سرعت اینترنت در ۶ ماه آینده.

پس از پذیرش این شروط و قبول این تعهدات وزارت ارتباطات با افزایش ۳۴ درصدی تعرفه اینترنت موافقت کرد تا به این ترتیب، پس از حدود ۶ سال که تعرفه اینترنت به‌صورت رسمی توسط اپراتورها افزایش پیدا نکرده بود، حالا با موافقت رگولاتوری و وزارت ارتباطات افزایش پیدا کند. به این ترتیب، به زودی باید منتظر بالا رفتن تعرفه اینترنت و تغییراتی در بسته‌های اینترنتی باشیم

 

..
ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد