افزایش تعرفه واردات غیرتجاری موبایل‌های بالای ۶۰۰ دلار به ۳۰ درصد

افزایش تعرفه واردات غیرتجاری موبایل‌های بالای ۶۰۰ دلار به ۳۰ درصد
تعرفه واردات غیرتجاری گوشی‌های موبایل بالای ۶۰۰ دلار ۳۰ درصد تعیین شد.

پس از سکوت طولانی درباره نابرابری حقوق گمرکی تلفن‌های همراه تجاری و سفری، سرانجام با ابلاغیه جدید گمرک ایران، تعرفه واردات غیرتجاری گوشی موبایل بالای ۶۰۰ دلار ۳۰ درصد تعیین شد.

 

در صورت که نیاز به مشاوره و خرید یا نصب در زمینه تلفن سانترال و یا دوربین مدار بسته و یا سوئیچ شبکه را دارید لطفا با شمارهای 02188354375 و یا 09121988790 تماس بفرمایید.

 

 

به‌گزارش زومیت، علیرضا صدری‌خواه، مدیرکل دفتر واردات در این ابلاغیه می‌نویسد: «دستور فرمایید مأخذ حقوق ورودی بابت واردات گوشی تلفن‌همراه خارجی با ارزش بالای ۶۰۰ دلار در کلیه رویه‌های غیرتجاری، به میزان ۳۰ درصد محاسبه و وصول گردد.»

در این ابلاغیه که به تاریخ ۲۹ آذر ۱۴۰۲ است، به بخشنامه ۹ مرداد امسال و مفاد نامه اخیر معاون قوانین مجلس شورای اسلامی اشاره شده است. بخشنامه اشاره‌شده که حقوق ورودی واردات انواع تلفن‌های همراه با رویه‌های مسافری و تجاری را اعلام می‌کرد، همان زمان خبرساز شده بود؛ چرا‌که هزینه گمرک تلفن‌های همراه بالای ۶۰۰ دلار که ازطریق رویه مسافری وارد کشور می‌شوند، ۸ درصد اما همین رقم برای واردات تجاری ۱۵ درصد تعیین شده بود.

 

 

این بخشنامه باعث تعجب بسیاری از کارشناسان و فعالان این حوزه شده بود و حتی انجمن واردکنندگان احتمال داده بود که در این نابرابری نرخ خطایی رخ داده باشد. درنهایت با وجود مکاتبات بسیار، این نرخ اصلاح نشد تا وزارت امور اقتصاد و دارایی بخشنامه جدید خود را ابلاغ کرد.

بخشنامه تعرفه وارات تلفن همراه

اکنون باید دید اصلاح نرخ واردات چه تأثیری بر بازار تلفن همراه خواهد گذاشت.

 

..
ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد