جنگ مرورگرها با این دو ویژگی جدید مایکروسافت اج داغ‌تر از همیشه خواهد شد

جنگ مرورگرها با این دو ویژگی جدید مایکروسافت اج داغ‌تر از همیشه خواهد شد
به‌زودی دستیار هوش مصنوعی کوپایلت و دسترسی Sidebar app برای توسعه‌دهندگان به مرورگر اج افزوده خواهد شد.

مایکروسافت با دستی پر به رویداد بیلد ۲۰۲۳ آمد و با افزودن ویژگی‌های مختلف هوش‌مصنوعی به سرویس‌های خود، آینده‌ای روشن از محصولات شرکت را ارائه کرد.

دراین‌میان مرورگر اج نیز از موج عظیم ویژگی‌های مختلف جا نماند و با معرفی شدن ویژگی‌های دستیار هوش مصنوعی کوپایلت و Sidebar app برای آن، کروم، مرورگر محبوب گوگل تبدیل به مرورگری ازمد افتاده و قدیمی شده است!

سرویس Microsoft 365 Copilot به نرم‌افزارهای ۳۶۵ این شرکت امکان یکپارچه شدن با ChatGPT را می‌دهد و کاربران برنامه‌های تیمز، Word، اوتلوک و پاورپوینت از امکانات این سرویس بهره‌مند شوند؛ ویژگی جذابی که حالا دراختیار کاربران مرورگر اج نیز قرار خواهد گرفت.

لوگوی مایکروسافت کوپایلت

ردموندی‌ها سرویس Microsoft 365 Copilot را پیش‌تر در ماه مارس به‌صورت پیش‌نمایش خصوصی دراختیار برخی از افراد قرار داده بود و حالا به‌عنوان آخرین اقدام این شرکت، به مرورگر اج افزوده شده است.

برخلاف آنچه در یکپارچه شدن ChatGPT با موتور جستجوی بینگ دیده‌ایم، این‌بار مایکروسافت سعی می‌کند با اضافه‌کردن Microsoft 365 Copilot به سرویس‌های خود، نرم‌افزاری کارآمدتر ارائه کنند تا بهره‌وری کاربران افزایش پیدا کند.

مایکروسافت برای حفظ امنیت و حریم خصوصی، کاربران ملزم به ورود ازطریق حساب Azure Active Directory یا Azure AD خواهد کرد.

مرورگر اج علاوه‌بر Microsoft 365 Copilot استفاده از Sidebar app را برای توسعه دهندگان نیز مهیا خواهد کرد. با استفاده از این ویژگی، توسعه‌دهندگان می‌توانند نرم‌افزارهای تحت وب خود را (PWA) ازطریق سایدبار مرورگر اج دراختیار کاربران قرار دهند. مایکروسافت سایدبار اج را در نوامبر سال ۲۰۲۲ معرفی کرد که بستری برای چندوظیفگی بهتر در هر تب (Tab) خواهد بود.

مایکروسافت همچنین اعلام کرد که به‌زودی نسخه‌ای سازمانی از مرورگر اج را معرفی خواهد کرد که سازمان‌ها با استفاده از آن می‌توانند از ویژگی‌های مختلفی چون ورود ازطریق Azure Active Directory بهره‌مند شوند.

به‌گفته ردموندی‌ها ویژگی Edge Workspaces نیز به‌زودی به‌صورت عمومی منتشر خواهد شد؛ Edge Workspaces به کاربران این امکان را می‌دهد تا مجموعه تب‌های خود در مرورگر اج را با دیگر همکاران خود به‌اشتراک بگذارند. این ویژگی امکان مدیریت، ایجاد، حذف و ویرایش تب‌ها را به‌تمامی افراد حاضر در گروه اعطا می‌کند.

ویژگی Edge Workspaces پیش از این تنها دراختیار کاربران سازمانی بود که پس از درخواست‌های فراوان، دراختیار کاربران عادی نیز قرار گرفت.

..
ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد