انواع اکانت‌های ظرفیتی PS4، PS5 و ایکس باکس

انواع اکانت‌های ظرفیتی PS4، PS5 و ایکس باکس
در این مقاله انواع اکانت‌های ظرفیتی برای PS4، PS5 و انواع ایکس باکس از جمله سری اس و ایکس را مورد بررسی قرار داده‌ایم.

اگر قصد خرید بازی برای کنسول‌های پلی استیشن یا ایکس باکس را دارید مطمئناً به فروشگاه‌های مختلفی در این زمینه سر زده‌اید و از قیمت بالای بازی‌ها تعجب کرده‌اید. البته این قیمت‌ها با توجه به قیمت‌گذاری جهانی آن‌ها و قیمت بالای دلار در ایران طبیعی است؛ اما چاره چیست؟ باید بازی کردن را فراموش کنیم یا دنبال راه‌حل باشیم؟

در صورت که نیاز به مشاوره و خرید یا نصب در زمینه تلفن سانترال و یا دوربین مدار بسته و یا سوئیچ شبکه را دارید لطفا با شمارهای 02188354375 و یا 09121988790 تماس بفرمایید.

یکی از این راه‌حل‌ها اجاره‌ی دیسک‌های فیزیکی بازی‌ها از فروشگاه‌های مختلف است که برای برخی کاری آسان و برای برخی دیگر کاری سخت است. مثلاً اگر کنسول شما پلی استیشن ۵ دیجیتال یا ایکس باکس سری اس باشد چه؟ همچنین اگر نتوانید در مدت مشخصی بازی کرایه‌ای را تمام کنید مجبور به پرداخت هزینه‌ی مجدد برای کرایه‌ی دوباره‌ی بازی خواهید شد‌.

ps5

در این زمان و در کشور ایران بهترین راه‌حل برای تجربه‌ی بازی‌های مختلف روی کنسول، استفاده از اکانت‌های ظرفیتی یا همان اشتراکی است. بعضی کاربران این اکانت‌ها را با اکانت‌های هکی موجود در بازار اشتباه می‌گیرند اما باید به شما بگوییم که این دو کاملاً با هم فرق می‌کنند.

اکانت‌های هکی که ما شدیداً توصیه می‌کنیم که هیچ‌وقت سمت آن‌ها نروید در واقع اکانت‌های دزدیده شده‌ی اشخاص حقیقی در سراسر دنیا هستند و اگر آن شخص، دزدیده شدن حساب خود را به سونی اطلاع داده باشد، به محض آنلاین شدن کنسول، اکانت یا دستگاه شما بن شده و خارج کردن آن‌ از این وضعیت دشوار خواهد بود.

در مقابل، اکانت‌های ظرفیتی روش‌هایی رسمی و قانونی از سوی شرکت‌های سونی و مایکروسافت هستند تا چند کاربر به‌طور هم‌زمان بتوانند از یک بازی لذت ببرند. این اکانت‌ها برای کنسول‌های سونی با ظرفیت‌های ۱، ۲ و ۳ شناخته می‌شوند و در کنسول‌های مایکروسافت ظرفیت‌های کامل، هوم و غیرهوم نام‌گذاری شده‌اند.

ما در این مقاله درمورد تجربه بازی‌ها از طریق اکانت‌های ظرفیتی روی کنسول‌های پلی استیشن ۴، پلی استیشن ۵، ایکس باکس سری ایکس و ایکس باکس سری اس صحبت خواهیم کرد؛ اما روش‌های دیگری نیز برای تجربه‌ی ارزان قیمت بازی‌ها به‌صورت قانونی وجود دارد.

شما می‌توانید در کنسول‌های سونی اشتراک‌های پلاس و در کنسول‌های مایکروسافت اشتراک‌های گیم پس را تهیه کنید. در اکانت‌هایی با این اشتراک‌ها، مقدار قابل‌توجهی بازی وجود دارد که به صورت ماهانه نیز آپدیت می‌شوند؛ یعنی تنها با پرداخت هزینه برای خرید یک اشتراک، می‌توانید به مدت مشخصی از تمام بازی‌های موجود در لیست بهره ببرید. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می‌توانید به مقاله‌ی آموزش راه‌اندازی و استفاده از گیم پس نیز مراجعه کنید.

ظرفیت‌های مختلف پلی استیشن و تفاوت آن‌ها

استفاده از اکانت‌های ظرفیتی در کنسول‌های سونی یعنی استفاده از یک اکانت روی دو دستگاه. مثلاً هنگامی که شما یک عنوان دیجیتال را روی اکانت خود خریداری کرده‌اید می‌توانید با به اشتراک گذاشتن اکانت خود با دوست یا یکی از اعضای خانواده‌تان، به او نیز فرصت تجربه‌ی بازی مورد نظر را روی کنسول خودش بدهید.

این کار که کاملاً از نظر سونی قانونی است باعث می‌شود تا هزینه کمتری را برای تجربه بازی بپردازید. همچنین همیشه هم نیاز نیست تا فردی را که با شما در حال استفاده از یک اکانت است بشناسید، فقط کافیست قانون و قاعده‌ی این کار را رعایت کنید. از این رو فروشگاه‌های مختلفی که ظرفیت‌های گوناگون را به گیمرهای غریبه می‌فروشند، نکات و راهنمایی‌های لازم را به خریداران ارائه می‌دهند.

ظرفیت ۱

ظرفیت‌های قانونی درنظر گرفته شده برای کنسول‌های سونی شامل ظرفیت ۲ و ۳ بوده که در ادامه به آن‌ها خواهیم پرداخت؛ اما ظرفیت ۱ چیست و آیا خرید آن کار درستی است؟

ظرفیت ۱ در واقع راهی برای دور زدن قانون‌های سونی است و در عمل فرقی با اکانت‌های هکی ندارد؛ فقط خطر استفاده از آن کمتر است. هنگامی که شما اکانت ظرفیت ۱ خریداری می‌کنید معمولاً زمان کمی برای دانلود بازی موجود در آن دارید و پس از این کار، حق آنلاین شدن را تا زمانی که بازی روی کنسول شما نصب است ندارید.

game-locked-in-ps4

هنگامی که کنسول خود را به اینترنت متصل کنید بازی دانلود شده برای همیشه قفل خواهد شد؛ زیرا با روشی نصب شده که از نظر سونی غیرقانونی محسوب می‌شود. ما پیشنهاد می‌کنیم که هرگز سمت چنین ظرفیتی نروید چون ممکن است باعث بروز مشکلاتی شود که در ادامه ارزشش را نخواهد داشت.

ظرفیت ۲

اکانت دارای ظرفیت ۲ روشی قانونی و گران‌تر از ظرفیت ۳ برای تجربه بازی‌های مورد نظرتان است. برای استفاده از این ظرفیت در کنسول خود وارد اکانت خریداری شده شوید و پس از آن کنسول خود را به‌عنوان کنسول اصلی این اکانت تنظیم کنید. برای این کار در PS4 اکانت را پرایمری کرده و در PS5 گزینه‌ی Console Sharing and Offline Play را فعال کنید.

فعال کردن پرایمری کنسول
Console Sharing and Offline Play

پس از این کار می‌توانید با سایر اکانت‌های موجود در کنسول که شامل اکانت شخصی خودتان نیز می‌شود به تجربه بازی‌ها پرداخته و تروفی‌ها و امتیازات بازی را روی اکانت خود دریافت کنید. اگر هنوز اکانت شخصی ندارید می‌توانید به مقاله آموزش ساخت اکانت در PS5 مراجعه کنید. همچنین نگران آنلاین یا آفلاین بودن خود نباشید؛ زیرا برای اکانت ظرفیت ۲ این مسئله مهم نیست و در هر دو حالت قابلیت اجرای بازی‌ها را دارید.

ظرفیت ۳

اکانت‌های ظرفیت ۳ از ظرفیت ۲ ارزان‌تر هستند که در ادامه دلایل آن را متوجه خواهید شد. اول از همه هنگامی که روی کنسول خود اکانت ظرفیت ۳ را وارد کنید، تنها با همین اکانت امکان تجربه بازی مورد نظر را دارید و از ثبت امتیازات روی اکانت شخصی خود محروم هستید.

دلیل دوم ارزان بودن این اکانت‌ها نیز به مسئله‌ی آنلاین بودن آن‌ها برمی‌گردد. شما برای بازی کردن با اکانت‌های ظرفیت ۳ نیاز به اتصال دائمی اینترنت دارید اما نه اینترنت پرسرعت با حجم بالا! تنها اتصال شما، حتی با سرعت پایین، کافی است؛ زیرا سونی هر چند دقیقه یک‌بار با تبادل چند کیلوبایت لایسنس اکانت و بازی‌ای را که در حال تجربه‌ی آن هستید چک می‌کند.

ظرفیت‌های مختلف ایکس باکس و تفاوت آن‌ها

xbox-games

مایکروسافت با آوردن قابلیت GameSharing به کنسول‌های ایکس باکس از جمله کنسول‌های نسل نهمی این شرکت، باعث شد تا کاربران بتوانند با پرداخت هزینه‌ی کمتر، از اشتراک‌ گیم‌پس یا بازی‌های مختلف به‌صورت شراکتی استفاده کنند. در ادامه با روش‌های استفاده از این ظرفیت‌ها بیشتر آشنا خواهیم شد:

ظرفیت کامل

اکانت دارای ظرفیت کامل بیشتر به درد کسانی می‌خورد که می‌خواهند شریکشان در تجربه‌ی بازی‌ها را خودشان انتخاب کنند. قیمت این اکانت‌ها از ظرفیت‌های هوم و غیرهوم به‌صورت جداگانه بیشتر است اما در مجموع از دو اکانت هوم و غیرهوم باهم ارزان‌تر بوده و گزینه مناسبی برای افرادی است که می‌خواهند بازی یا اشتراک گیم‌پس را با دوستشان شریک شوند.

برای انجام این کار باید ابتدا اکانت را روی یک کنسول وارد کرده و آن کنسول را به عنوان دستگاه هوم ثبت کنید و سپس اکانت را روی کنسول دوم وارد کنید. در ادامه هنگامی که ظرفیت‌های هوم و غیر هوم را کاملاً شناختید، بهتر می‌توانید مراحل گفته شده را درک کنید.

ظرفیت هوم

زمانی که اکانت هوم خریداری می‌کنید، هنگام وارد کردن اکانت روی کنسول خود باید تیک گزینه Make This My Home Xbox را بزنید یا اگر تیک از قبل خورده باشد دیگر نیاز نیست کاری انجام دهید و پس‌از آن به‌‌راحتی میتوانید بازی‌های مورد علاقه‌ی خود را دانلود کنید.

Make This My Home Xbox

دلیل قیمت بالاتر اکانت‌های هوم نسبت به غیرهوم، استفاده‌ی راحت‌تر آن‌هاست. مثلاً نیاز نیست تا به صورت سوییچ از اکانت استفاده کنید و تنها کافیست یک بار در آن Sign-in کرده و از تمام امکانات آن بهره ببرید.

ظرفیت غیرهوم

آخرین ظرفیت که غیرهوم نام دارد در عمل و کاربرد چیزی کمتر از دو ظرفیت قبلی ندارد؛ اما چون باید به صورت سوییچ کردن از آن استفاده کنید قیمت اقتصادی‌تری دارد. شما پس از وارد کردن اکانت روی کنسول باید حواستان باشد که اکانت، کنسول فعلی را به عنوان دستگاه هوم نشناخته باشد و هر بار هم که کنسول را روشن می‌کنید باید یک بار در اکانت خریداری شده Sign-in کنید.

سپس می‌توانید به اکانت شخصی خود برگشته و بازی‌های دانلود شده را بدون هیچ مشکلی اجرا کنید. اکنون باید یاد گرفته باشید که چطور اکانت دارای ظرفیت کامل را نیز به اکانت‌های هوم و غیر هوم تبدیل و از بازی کردن روی دو کنسول مختلف لذت ببرید.

امیدواریم که با خواندن این مقاله با ظرفیت‌های مختلف کنسول‌ها آشنا شده باشید. در پایان نیز باید بگوییم که استفاده از اکانت‌های ظرفیتی، به جز تفاوت‌های گفته شده، هیچ فرقی در کنسول‌های نسل هشتم و نهم سونی و مایکروسافت ندارند.

..
ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد