بررسی گلکسی A34 سامسونگ؛ گوشی اقتصادی لاکچری!

بررسی گلکسی A34 سامسونگ؛ گوشی اقتصادی لاکچری!
گلکسی A34، گوشی اقتصادی نه‌چندان مقرون‌به‌صرفه سامسونگ، با طراحی جدید و برخی تغییرات فنی جزئی نسبت به گذشته از راه رسیده است.

سامسونگ در سال ۲۰۱۹ با عرضه‌ی ۹ مدل از نسخه‌های استاندارد سری A از A10 تا A90 با هدف تسخیر بازار پرتقاضا و تشنه‌ی گوشی‌های میان‌رده و جلب‌نظر سلایق مختلف، حرکتی طوفانی را آغاز کرد. از آن زمان تاکنون اعضای مختلف سری A برای بقا در بازار بی‌رحم گوشی‌های هوشمند جنگیدند و تاکنون تنها حیات چهار عضو این خانواده تداوم یافته است. امسال، گلکسی A34 پس‌از گلکسی A54 نقش دومین بازیگر مهم Galaxy A را ایفا می‌کند.

فهرست مطالب
  • بررسی ویدیویی گلکسی A34
  • طراحی و کیفیت ساخت گلکسی A34
  • صفحه‌نمایش و اسپیکر گلکسی A34
  • نرم‌افزار و رابط کاربری گلکسی A34
  • سخت‌افزار، تجربه بازی و عمر باتری گلکسی A34
  • دوربین گلکسی A34
  • عملکرد دوربین گلکسی A34 در روز
  • عکاسی ۴۸ مگاپیکسلی و ۱۲ مگاپیکسلی با گلکسی A34
  • عملکرد دوربین گلکسی A34 در تاریکی
  • عکاسی پرتره، سلفی و سلفی پرتره با گلکسی A34
  • مقایسه دوربین گلکسی A34 با گلکسی A33
  • جمع‌بندی و مقایسه گلکسی A34 با رقبا

گوشی‌های A5x و A3x از همان سال‌های ابتدایی رونمایی‌شان وجوه مشترک زیادی باهم داشتند و سال گذشته نیز با تجهیزشدن A33 به لرزشگیر اپتیکال دوربین اصلی و دریافت گواهی IP67، تفاوت دو مدل را به‌حدی کمرنگ کرد که از نظر قیمتی خرید A33 منطقی‌تر به‌نظر می‌رسید. امسال دو کهکشانی جدید سامسونگ با ظاهری نونوار و شبیه به گلکسی S23 بار دیگر در کانون توجه قرار گرفته‌ و با برچسب قیمتی بالاتر راهی بازار شده‌اند.

 

گوشی گلکسی A34 را فروشگاه کارزین تل برای بررسی دراختیار زومیت قرار داده است.

آیا در مورد میان‌رده‌های امسال سامسونگ نیز شاهد تکرار سناریوی سال قبل هستیم و آیا طراحی جدید و بهبودهای جزئی می‌تواند دلیل محکمی برای توجیه قیمت بالای گلکسی A34 باشد؟ این‌ها سوالاتی هستند که در طول بررسی گلکسی A34 به پاسخ آن‌ها خواهیم رسید پس تا انتهای مقاله مارا همراهی کنید.

بررسی ویدیویی گلکسی A34

 
 
 

طراحی و کیفیت ساخت گلکسی A34

اولین چیزی که در مواجهه با گلکسی A34 جلب توجه می‌کند،‌ طراحی پرچمدارگونه‌ی آن است. این گوشی بازطراحی کامل بدنه به سبک گلکسی S23 را تجربه می‌کند، به‌نحوی که در برخورد اول و به ویژه از فاصله‌ی دور، شاید هرکسی آن‌را با گلکسی S23 معمولی یا پلاس اشتباه بگیرد.

تغییرات ظاهری گلکسی A34 شامل گردترشدن گوشه‌ها، حذف‌شدن برآمدگی جزیره‌ای دوربین و مسطح‌شدن پنل پشتی و جلویی گوشی (حذف‌شدن انحنای 2.5D) می‌شود که درنهایت ظاهر مدرن‌تری به دستگاه بخشیده است.

صفحه نمایش گلکسی A34 سامسونگ

جنس پنل پشت و فریم همچنان از پلاستیک است؛ اما پیروی A34 از زبان طراحی مشابه گلکسی S23 ناخودآگاه باعث می‌شود تا این گوشی دیگر حس دردست گرفتن دستگاهی با کیفیت بدنه‌ی نازل‌ را منتقل نکند.

قاب پشتی گوشی ناهمواری زبرمانند نسل پیشین را ندارد؛ اما پوشش آن شبیه به گوشی‌هایی است که از شیشه مات استفاده می‌کنند، درواقع با پوششی شبیه به شیشه از جنس پلاستیک طرف هستیم که سامسونگ آن‌را «گلاستیک» می‌نامد و خوشبختانه به‌اندازه گوشی‌های شفاف استعداد جذب اثرانگشت را ندارد. A34 در رنگ‌های نقره‌ای، بنفش، لیمویی، گرافیتی (مشکی) تولید می‌شود و رنگ نقره‌ای آن جلوه‌ی گرادیانی جذابی را زیر تابش نور از خود ساطع می‌کند.

پورت‌ها و اسپیکر گلکسی A34
طراحی ماژول دوربین گلکسی A34

افزایش چهار میلی‌متری پهنای گلکسی A34، افزایش وزن ۱۳ گرمی دستگاه را در قیاس با نسل قبل در پی داشته است و اکنون وزن گوشی به حدود ۲۰۰ گرم می‌رسد که آن را در زمره‌ی گوشی‌های نسبتا سنگین قرار می‌دهد.

در لبه‌ی پایین A34 درگاه USB 2.0 Type-C، حفره‌ی اسپیکر و میکروفون و در لبه‌ی بالای گوشی، سینی سیم‌کارت و کارت حافظه جای گرفته‌اند. مانند گذشته دیگر جک هدفون ۳٫۵ میلیمتری وجود خارجی ندارد. حسگر اثرانگشت نیز از نوع اپتیکال است و زیر صفحه‌نمایش قرار دارد که علاوه‌بر قرارگیری در موقعیتی مناسب، سرعت و دقت بالایی دارد.

دوربین سلفی گلکسی A34
حاشیه نمایشگر گلکسی A34

پنل روبه‌رویی گلکسی A34 با پوشش گوریلا گلس 5 محافظت می‌شود و با کم‌شدن عرض حاشیه‌ی پایین دستگاه، نسبت صفحه‌نمایش به بدنه از حدود ۸۳٫۷ به ۸۵ درصد رسیده است؛ البته کم‌شدن عرض حاشیه‌ی پایین، اندکی با قطورترشدن حاشیه‌ها از طرفین جبران شده تا ظاهر یکنواخت‌تر و قابل تحمل‌تری از حاشیه‌های گوشی را شاهد باشیم.

گلکسی A34 استاندارد IP67 را دریافت کرده است که مقاومت این گوشی در برابر آب در عمق یک متری آب به‌مدت نیم‌ساعت را تضمین می‌کند. کره‌ای‌ها استفاده از موتور‌ ویبره ERM را در گلکسی A34 کنار گذاشته و به‌ موتورهای خطی (از نوع Z-axis) روی آورده‌اند که تاثیر چشمگیری در بهبود بازخورد لرزشی گوشی، به‌خصوص بازخوردهای کوتاه (مثلا موقع تایپ با کیبورد) دارد.

صفحه‌نمایش و اسپیکر گلکسی A34

ابعاد صفحه‌نمایش گلکسی A34 با ۰٫۲ اینچ افزایش قطر نسبت‌به قبل به ۶٫۶ اینچ رسیده است و برخلاف انتظار از گلکسی A54 نمایشگر بزرگ‌تری دارد. کره‌ای‌ها در گلکسی A34 همچنان بر استفاده از نمایشگر با بریدگی (ناچ) قطره‌ای شکل موسوم به Infinity-U اصرار ورزیده‌اند تا دست‌کم از نمای مقابل، این گوشی با A54 اشتباه گرفته نشود.

گلکسی A34 به صفحه‌نمایش OLED، با وضوح +FHD، (۲۳۴۰ × ۱۰۸۰ پیکسل) با تراکم پیکسلی ۳۹۰ پیکسل‌براینچ مجهز شده است و عریض‌شدن نمایشگر موجب شده تا نمایشگری با نسبت ابعاد تصویر ۱۹٫۵:۹ را با گوشی اقتصادی سامسونگ در اختیار داشته باشیم.

نرخ نوسازی نمایشگر هم‌اکنون از ۹۰ به ۱۲۰ هرتز افزایش داشته که به نرم‌تر و روان‌تر شدن انیمیشن‌های رابط کاربری کمک می‌کند؛ اما نرخ نوسازی رفتار تطبیق‌پذیری با نوع محتوای درحال‌نمایش از خود نشان نمی‌دهد و حتی در صورت لمس‌نکردن صفحه، روی ۱۲۰ هرتز ثابت باقی می‌ماند که ممکن است افزایش مصرف باتری را درپی داشته باشد.

سامسونگ می‌گوید که به‌لطف فناوری جدیدی موسوم به Vision Booster شدت روشنایی و دقت نمایش رنگ میان‌رده‌های جدیدش از جمله گلکسی A34 را در شرایط نوری مختلف برحسب روشنایی محیط بهبود داده است. برای راستی‌آزمایی ادعای سامسونگ، حداکثر روشنایی گوشی را در دو حالت خودکار و دستی اندازه‌گیری کردیم و در حالت خودکار به عدد عالی ۱۳۳۲ نیت رسیدیم که نشان از صحت ادعای کره‌ای‌ها و افزایش چشمگیر روشنایی پنل در مقایسه با قبل (۱۰۹۷ نیت) دارد.

گوشی حداکثر روشنایی در حالت دستی را در محدوده‌ی ۶۰۷ نیت باقی نگاه می‌دارد و اجازه نمی‌دهد که از این مقدار فراتر برود. در اندازه‌گیری حداقل روشنایی نیز به عدد ۱٫۹ نیت رسیدیم که بازهم برای یک گوشی میان‌رده عدد واقعا خوبی محسوب می‌شود و می‌توان از تماشای صفحه‌ی گوشی در اتاقی کاملا تاریک بدون آسیب به چشم‌ها خاطرجمع شد؛ با فعال‌کردن حالت Extra Dim و رسیدن حداقل روشنایی به ۰٫۰۲ نیت نیز تجربه‌ی بصری نمایشگر در تاریکی، بهبود خیره‌کننده‌ای خواهد داشت.

تماشای فیلم با گلکسی A34 سامسونگ

گلکسی A34 دو پروفایل رنگی Natural و Vivid را دراختیار می‌گذارد که به‌ترتیب در فضاهای رنگی sRGB و فضای گسترده‌ترِ DCI-P3 تعریف شده‌اند و هردوی این پروفایل‌ها، فضاهای رنگی مذکور را به‌طور کامل پوشش می‌دهند. بررسی‌های زومیت نشان می‌دهد که صفحه‌نمایش گلکسی A34 در پروفایل Vivid رنگ‌ها را اندکی دقیق‌تر و گرم‌تر از نسل قبل خود تولید می‌کند؛ اما به‌طورکلی با توجه به ماهیت این پروفایل که رنگ‌ها را اغراق‌آمیز و خیره‌کننده نمایش می‌دهد، انتظار دقت صددرصد درصدی و خنثی‌بودن رنگ‌ها را نداریم و برای تجربه رنگ‌های واقعی‌تر باید به‌سراغ پروفایل Natural رفت که دمای متعادلی داشته و خطای کمتری دارد.

توجه داشته باشید که با انتخاب پروفایل Vivid در تنظیمات نمایشگر گلکسی A34، امکان کالیبره‌کردن رنگ و تغییر شدت گرمی و سردی آن به‌صورت دستی برای رسیدن به نتیجه مطلوب وجود دارد

عملکرد نمایشگر گلکسی A34 دربرابر رقبا

محصول/آزمایش

حداقل روشنایی

حداکثر روشنایی

نسبت کنتراست

sRGB

DCI P3

دستی

خودکار

موضعی

پوشش

میانگین خطا

پوشش

میانگین خطا

گلکسی A34

۱٫۹

۶۰۷

۱۳۳۲

۹۹٫۷ درصد

(Natural)

۲٫۵

۱۰۰ درصد

(Vivid)

۴٫۱

گلکسی A33

۲٫۱۵

۶۳۷

۱۰۹۷

--

۲٫۲

--

۴٫۶

گلکسی A54

۱٫۸۷

۵۹۲

۱۳۱۷

۱۰۰ درصد

(Natural)

۳

۱۰۰ درصد

(Vivid)

۴٫۵

گلکسی A53

۲٫۴۴

۶۴۰

۱۲۹۰

--

۱٫۹

--

۳٫۳

شیائومی ۱۲ لایت

۲٫۲۵

۶۳۵

۱۰۶۷

۹۸٫۶ درصد

(Original)

۲

۹۸٫۵ درصد

(Saturated)

۳٫۸

ردمی نوت ۱۱ پرو پلاس 5G

۶٫۰۲

۶۵۲٫۵

۱۰۷۱

--

(Standard)

۱٫۳

--

۲٫۶

موتورولا Edge 20 Pro

۸٫۸

۵۶۶

۸۰۹

--

۱٫۴

--

۳٫۲

گلکسی A73

۲٫۰

۵۵۲

۱۰۹۳

--

۱٫۴

--

۳٫۶

تمام نتایج درج‌شده در جدول از سوی زومیت اندازه‌گیری شده‌‌اند.

گلکسی A34 اسپیکرهای استریو دارد و بلندگوی مکالمه نقش اسپیکر دوم آن‌را ایفا می‌کند. حجم صدای خروجی از اسپیکرهای بالا تقریبا با اسپیکرهای پایین برابری می‌کند. اسپیکرهای گلکسی A34 بیس‌های نسبتا کوبنده‌ای دارند و در تست‌های زومیت حداقل از گلکسی S21 FE در تولید فرکانس‌های پایین و میانی بهتر ظاهر شدند.

کیفیت اسپیکرهای A34 از نظر بلندی و تفکیک صدا رضایت‌بخش است و با فعال‌کردن Dolby Atmos می‌توان صدای فراگیرتری را تجربه کرد؛ اما شاید پخش آهنگ‌های شلوغ با آخرین درجه بلندی، عملکرد اسپیکر را از نظر تفکیک فرکانس‌ها تحت‌الشعاع قرار دهد.

نرم‌افزار و رابط کاربری گلکسی A34

گلکسی A34 به‌صورت پیش‌فرض با اندروید ۱۳ و رابط کاربری One UI 5.1 راهی بازار شده است. این نسخه شامل برخی بهبودهای جزئی رابط کاربری از جمله بهینه‌سازی انیمیشن‌ها می‌شود تا تجربه کم‌نقص‌تری را حین‌کار با گوشی ارائه دهد. افزون‌براین می‌توان به مواردی چون اضافه‌شدن ویجت باتری، بازطراحی اپلیکیشن آب‌وهوا و قابلیت‌های جدید در گالری اشاره کرد.

عملکرد قابلیت Photo Remaster که به‌کمک هوش مصنوعی، تاری عکس، وجود نویز، انعکاس و یا هر مزاحمت بصری دیگر در تصاویر را حذف می‌کند، بهبود یافته است و اکنون می‌تواند کیفیت GIFها را نیز بهتر کند. اپلیکیشن‌ گالری نیز هوشمندتر شده و به‌لطف بهبود بخش جستجوی عکس‌ها می‌توان با تعریف چند فیلتر، به‌راحتی عکس موردنظر را در گالری پیدا کرد. به‌نظر می‌رسد که قابلیت جداسازی سوژه از پس‌زمینه به‌نظر می‌رسد که تنها مختص به پرچمداران خواهد بود.

رابط کاربری گلکسی A34 سامسونگ

دو ویژگی Modes & Routines و Link To Windows را شاید بتوان از کاربردی‌ترین قابلیت‌های One UI برشمرد که شاید نتوان در گوشی‌های دیگر نمونه‌اش را یافت. قابلیت Modes & Routines که پیش‌‌تر به‌عنوان Bixby Routines شناخته می‌شد، با تعریف شرایط موردنظر کاربر، دستور یا تنظیمات دلخواه را در موعد مقرر به‌اجرا درمی‌آورد و پس‌از پایان یافتن دوره‌ی زمانی یا تغییرکردن شرایط،‌ به‌حالت اول بازمی‌گرداند.

گلکسی A34 با پشتیبانی نرم‌افزاری پنج‌ساله که شامل چهارسال به‌روزرسانی اساسی اندروید و پنج‌سال به‌روزرسانی‌های امنیتی می‌شود،‌ بزرگ‌ترین برگ‌برنده را در مقابل سایر رقبا خواهد داشت و در این عرصه شاید هیچ گوشی میان‌رده‌ی دیگری از برند‌های دیگر را نتوان یافت که رنگ سومین آپدیت اندروید را به‌خود دیده باشد.

سخت‌افزار، تجربه بازی و عمر باتری گلکسی A34

گلکسی A34 امسال برخلاف برادرش و شاید خوشبختانه(!) از تراشه‌ی اگزینوس استفاده نمی‌کند و سامسونگ برای تامین قدرت پردازشی این گوشی به‌سراغ تراشه‌ی Dimensity 1080 مدیاتک رفته است. این تراشه با فرایند ساخت ۶ نانومتری N6 شرکت TSMC تولید می‌شود و هشت هسته‌ی پردازشی را در قالب دو کلاستر به‌عنوان CPU به‌کار می‌گیرد:

  • کلاستر قدرتمند شامل دو هسته‌ی Cortex A78 با فرکانس ۲٫۶ گیگاهرتز
    • کلاستر کم‌مصرف شامل شش هسته‌ی Cortex A55 با فرکانس ۲٫۰ گیگاهرتز

بدین‌ترتیب چینش هسته‌ها در مقایسه با تراشه اگزینوس ۱۲۸۰ تفاوتی نکرده است و تفاوت ساختاری تراشه به افزایش ۲۰۰ مگاهرتزی فرکانس هسته‌های قدرتمند برمی‌گردد، با این‌حال تراشه‌ی اگزینوس ۱۳۸۰ به‌کاررفته در گلکسی A54 از چینش ۴+۴ کلاسترهای قدرتمند و کم‌مصرف با فرکانس مشابه با اگزینوس ۱۲۸۰ بهره می‌گیرد که رقابت این گوشی با برادرش را بسیار تنگاتنگ می‌کند.

تراشه‌ی Dimensity 1080 برای پردازش‌های گرافیکی به همان ماژول چهارهسته‌ای Mali-G68 MC4 اتکا دارد. از دیگر مشخصات این تراشه می‌توان از پشتیبانی از باند‌های مختلف 5G NR از جمله زیر ۶ گیگاهرتز اشاره کرد.

گیمینگ با گلکسی A34 سامسونگ

گلکسی A34 در نسخه‌های ۱۲۸ | ۶، ۱۲۸ | ۸ و ۲۵۶ | ۸ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی و رم عرضه می‌شود و خوشبختانه همچنان امکان ارتقای حافظه ذخیره‌سازی با استفاده از کارت microSDXC تا ظرفیت یک ترابایت با استفاده از درگاه هیبریدی سیم‌کارت دوم و حافظه وجود دارد.

ماژول رم به‌کاررفته در گلکسی A34 از نوع LPDDR4X و حافظه‌ی ذخیره‌سازی از نوع UFS 2.2 است. میزان فضای ذخیره‌سازی دردسترس در نسخه‌ی ۱۲۸ به حدود ۱۰۰ گیگابایت و در نسخه‌ی ۲۵۶ به حدود ۲۱۸ گیگابایت می‌رسد. این گوشی در زمینه‌ی ارتباطات بی‌سیم از Wi-Fi 6 و بلوتوث ۵٫۳ پشتیبانی می‌کند.

عملکرد حافظه‌ ذخیره‌سازی گلکسی A34 دربرابر رقبا

مدل‌ها ٫ عملکرد

نرخ خواندن ترتیبی

(مگابایت‌برثانیه)

نرخ نوشتن ترتیبی

(مگابایت‌برثانیه)

نرخ خواندن تصادفی

(مگابایت‌برثانیه)

نرخ نوشتن تصادفی

(مگابایت‌برثانیه)

گلکسی A34

۸۶۰٫۸

۴۸۹٫۴۳

۱۹۳٫۰

۲۰۹٫۵۸

گلکسی A33

۴۹۷٫۶۹

۴۸۱٫۶۸

۲۲۷٫۴۹

۲۰۳٫۱۲

گلکسی A54

۵۲۸٫۱۵

۴۶۳٫۳۷

۲۵۱٫۷۲

۱۰۳٫۷۶

گلکسی A53

۵۱۴٫۴۱

۴۹۵٫۲۵

۲۳۳٫۵۶

۲۰۲٫۴۸

شیائومی ۱۲ لایت

۹۸۹٫۴۳

۸۶۴٫۱۶

۱۹۲٫۲۵

۱۸۹٫۱۵

ردمی نوت ۱۱ پرو پلاس 5G

۹۹۸٫۷۸

۸۱۳٫۷

۲۳۲٫۸۴

۲۱۲٫۷۷

موتورولا Edge 20 Pro

۱۷۱۱٫۴۷

۷۱۴٫۵۹

۲۶۱٫۴

۲۰۲٫۰۳

گلکسی A73

۹۴۸٫۲۹

۷۸۸٫۱۶

۱۷۷٫۶۳

۱۹۷٫۰

*تمامی بنچمارک‌های ذکرشده در این جدول را زومیت اجرا کرده است.

حافظه‌ی ذخیره‌سازی گلکسی A34 افت چشمگیری را که نسل پیشینش در نرخ خواندن ترتیبی تجربه کرده بود، جبران می‌کند و حتی از گلکسی A54 نیز بهتر ظاهر می‌شود! اما این گوشی با احتساب قیمت هجده میلیون تومانی‌اش یارای عرض‌اندام در مقابل برخی‌از گزینه‌های هم‌قیمت و حتی بسیار ارزان‌تر از خود را ندارد. این موضوع در مورد سایر توانایی‌های سخت‌افزاری این گوشی نیز صدق می‌کند.

باتوجه به این که با یک گوشی میان‌رده طرف هستیم، انتظارات فضایی و بی‌جا از گلکسی A34 توقع نمی‌رود؛ اما اختلاف‌های عجیب قیمت گوشی‌های هوشمند در ایران و شاید چشم‌دوزی چشم‌بادامی‌ها به‌حاشیه‌ی سود بیشتر و نشان‌ندادن روی خوش به قیمت‌های رقابتی‌تر، معادلات را برهم می‌ریزد و ما را مجاب به مقایسه‌ی گوشی با گزینه‌هایی درسطح قاتل پرچمدار یا حتی پرچمدار می‌کند.

در بحث عملکرد پردازنده، گلکسی A34 با توجه به افزایش ۲۰۰ مگاهرتزی فرکانس هسته‌های پرقدرت اندکی بهبود در پردازش‌های CPUمحور، به‌خصوص پردازش‌های چندرشته‌ای را تجربه می‌کند و ابزار بنچمارک Geekbench 5.0 که قدرت خام پردازنده را می‌سنجد نیز بهبود حدود ۲۳ درصدی را تصدیق می‌کند.

نمای دیگری از پنل پشتی گلکسی A34

در مقام مقایسه بد نیست به امتیاز گلکسی A54 نیز نگاهی داشته باشیم، جایی که هردو گوشی امتیاز تک هسته‌ای مشابهی کسب می‌کنند، اما A54 به‌دلیل بهره‌گیری از دوهسته‌‌ی قدرتمند بیشتر، از برادرش پیش می‌افتد.

در ارزیابی عملکرد GPU نیز باید گفت با توجه به به‌کارگیری پردازنده‌ی گرافیکی مشابه گلکسی A33 در سیستم روی چیپ گلکسی A34، تفاوت چشمگیری بین دو گوشی مشاهده نمی‌شود و با توجه به اینکه عملکرد گرافیک و گیمینگ نسل پیشین نیز چندان درخشان نبود، این امر را می‌توان ترک کامل میدان به نفع رقبا تلقی کرد و پاشنه‌ی آشیل گوشی در مقایسه با گزینه‌های هم‌قیمت درنظر گرفت.

اگر رقبای هم‌قیمت را وارد معادله کنیم، شرایط برای A34 بسیار بغرنج می‌شود؛ اگر به جدول ذیل توجه کنید، امتیازهای به‌دست‌آمده با گوشی‌هایی چون شیائومی 11T و موتورولا اج ۲۰ پرو مجال رقابت با گلکسی A34 را نمی‌دهند!

عملکرد گلکسی A34 در برابر رقبا

محصول/بنچمارک

تراشه

Speedometer 2.0

GeekBench 5

GFXBench

تجربه‌ی وب‌گردی

توان محاسباتی GPU

توان محاسباتی CPU

شبیه‌ساز بازی

Vulkan/Metal

Single/Multi

Aztec Ruins

Onscreen/1440p

Vulkan/Metal

گلکسی A34

Mediatek Dimensity 1080

۶۸٫۲

۲۸۰۱

۷۸۸

۲۳۰۵

۱۶

۱۰

گلکسی A33

Exynos 1280

۴۸٫۷

۲۶۰۰

۷۳۷

۱۸۶۲

۱۵

۱۰

گلکسی A54

Exynos 1380

۵۸٫۵۱

۳۱۱۶

۷۸۳

۲۸۱۳

۱۹

۱۳

موتورولا اج ۳۰

Snapdragon 778G Plus

۶۱٫۹

۳۳۰۲

۸۲۷

۲۹۱۱

۲۳

۱۶

شیائومی ۱۲ لایت

Snapdragon 778G

۵۸٫۸

۲۳۶۰

۷۸۷

۲۸۷۹

۲۰

۱۴

ردمی نوت ۱۱ پرو پلاس 5G

Mediatek Dimensity 920

۵۴٫۱

۲۵۷۶

۷۲۰

۲۰۰۶

۱۶

۱۰

موتورولا Edge 20 Pro

Snapdragon 870

۷۵٫۴

۴۲۷۴

۹۶۹

۳۱۰۱

۳۵

۲۴

گلکسی A73

Snapdragon 778G

۵۵٫۳۵

۲۴۱۹

۷۸۲

۲۸۷۰

۲۰

۱۴

شیائومی 11T

Mediatek Dimensity 1200

۶۵٫۲

۴۸۲۵

۸۵۷

۲۹۳۸

۳۰

۲۰

*تمامی بنچمارک‌های ذکرشده در این جدول را زومیت اجرا کرده است.

برای بررسی عملکرد گیمینگ طبق معمول سراغ بازی Genshin Impact رفتیم؛ بازی به‌صورت پیش‌فرض و با بررسی سخت‌افزار تنظیمات گرافیکی را در سطح Low Quality اعمال می‌کند. با قفل‌کردن فریم‌ریت روی ۶۰ فریم‌برثانیه، گلکسی A34 می‌تواند بازی را با نرخ‌فریم میانگین ۴۱ فریم‌برثانیه و با پایداری ۹۰ درصدی اجرا کند. در طول اجرای بازی نیز نرخ‌فریم با افت و خیزهای اندکی در محدوده‌ی ۳۵ تا ۵۰ فریم‌برثانیه نوسان می‌کند و گوشی تنها اندکی گرم می‌شود.

در سناریوی بعدی سعی کردیم که عملکرد دستگاه را در حالتی که تنظیمات گرافیکی را به سطح Medium می‌بریم، بسنجیم و با حالت پیش‌فرض مقایسه کنیم؛ در این شرایط فشار زیادی به پردازنده‌ی گرافیکی وارد می‌شود و درنتیجه بازی با نرخ‌فریم میانگین ۳۱ فریم‌برثانیه و پایداری ۷۴ درصد اجرا می‌شود. اجرای بازی با این تنظیمات، لگ‌های فراوان، داغ‌شدن گوشی و افت فریم‌هایی گاهی تا ۱۰ فریم‌برثانیه را در پی خواهد داشت.

از جهت اجرای بازی‌های سبک‌تر و بهینه‌تری چون Call of Duty و Real Racing هیچ‌جای نگرانی وجود ندارد چون که دو بازی مذکور می‌توانند با‌ نرخ فریم میانگین به‌ترتیب ۶۰ (حداکثر نرخ‌فریم پشتیبانی‌شده) و ۱۰۰ فریم‌برثانیه در بالاترین تنظیمات گرافیکی اجرا شوند.

عملکرد گلکسی A34 در اجرای بازی‌

عنوان بازی موبایل

تنظیمات گرافیکی بازی

نرخ فریم میانگین

Genshin Impact

Low

۴۱ فریم‌برثانیه

Medium

۳۱ فریم‌برثانیه

Call of Duty Mobile

High

۶۰ فریم‌برثانیه

Real Racing 3

--

۱۰۰ فریم‌برثانیه

*تمامی بنچمارک‌های ذکرشده در این جدول را زومیت اجرا کرده است.
 

زومیت برای به‌دست‌آوردن نرخ‌های فریم بازی، از نرم‌افزار شرکت GameBench استفاده کرده است.

انرژی لازم برای کار با گلکسی A34 توسط یک باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی تامین می‌شود که برای چهارمین نسل متوالی ظرفیت آن ثابت مانده است و سامسونگ ادعا می‌کند که کاربر را تا بیش‌از دوروز همراهی می‌کند. برای راستی‌آزمایی این گفته، طبق معمول دو آزمون سنجش عمر باتری PCMark و پخش ویدیوی معیار زومیت با وضوح HD را انجام دادیم و باتری گلکسی A34 توانست در آزمون اول ۱۳ ساعت و ۲۲ دقیقه دوام بیاورد و ۲۱ ساعت ویدیو پخش کند که با توجه به افزایش نرخ‌نوسازی به ۱۲۰ هرتز، بهبود قابل‌توجهی نسبت به نسل قبل محسوب می‌شود.

عمر باتری گلکسی A34 دربرابر رقبا

محصول/بنچمارک

نمایشگر

باتری

پخش ویدیو

کاربری روزمره

ابعاد، وضوح و نرخ نوسازی

میلی‌آمپرساعت

دقیقه:ساعت

دقیقه:ساعت

گلکسی A34

(۱۲۰ هرتز)

۶٫۶ اینچ

۲۳۴۰ × ۱۰۸۰ پیکسل

۵۰۰۰

۲۱:۰۰

۱۳:۲۲

گلکسی A33

(۹۰ هرتز)

۶٫۴ اینچ

۲۴۰۰ × ۱۰۸۰ پیکسل

۵۰۰۰

۱۹:۳۷

۱۱:۴۷

گلکسی A54

(Adaptive)

۶٫۴ اینچ

۲۳۴۰ × ۱۰۸۰ پیکسل

۵۰۰۰

۲۳:۴۶

۱۲:۲۶

گلکسی A53

(۱۲۰ هرتز)

۶٫۵ اینچ

۲۴۰۰×۱۰۸۰

پیکسل

۵۰۰۰

۱۸:۲۷

۱۲:۱۳

موتورولا اج ۳۰

(Auto)

۶٫۵ اینچ، ۱۴۴ هرتز

۲۴۰۰×۱۰۸۰ پیکسل

۴۰۰۰

۱۶:۱۸

۷:۵۰

موتورولا Edge 20 Pro

(Auto)

۶٫۷ اینچ، ۱۴۴ هرتز

۲۴۰۰×۱۰۸۰ پیکسل

۴۵۰۰

۲۰:۱۵

۱۱:۰۱

شیائومی ۱۲ لایت

(۱۲۰ هرتز)

۶٫۵۵ اینچ

۲۴۰۰ × ۱۰۸۰ پیکسل

۴۳۰۰

۱۳:۴۶

۱۰:۳۴

ردمی نوت ۱۱ پرو پلاس 5G

(۱۲۰ هرتز)

۶٫۶۷ اینچ

۲۴۰۰ × ۱۰۸۰ پیکسل

۴۸۰۰

۲۲:۳۷

۹:۱۵

گلکسی A73

(۱۲۰ هرتز)

۶٫۷ اینچ

۲۴۰۰ × ۱۰۸۰ پیکسل

۵۰۰۰

۱۸:۲۹

۱۰:۳۳

شیائومی 11T

(۱۲۰ هرتز)

۶٫۶۷ اینچ

۲۴۰۰ × ۱۰۸۰ پیکسل

۵۰۰۰

۲۷:۴۳

۱۰:۱۱

* تمامی بنچمارک‌های ذکرشده در این جدول را زومیت اجرا کرده است.

در پایان شارژ کامل گلکسی A34 به‌وسیله‌ی آداپتور ۲۵واتی، یک ساعت و ۲۶ دقیقه به‌طول می‌انجامد و صفر تا ۵۰ درصد ظرفیت آن در مدت نیم‌ساعت شارژ می‌شود. متاسفانه با وجود بهای گزافی که بابت خود گوشی پرداخت می‌شود،‌ گوشی بدون آداپتور به‌فروش می‌رسد و هزینه‌های اضافه‌تری را برای خرید آن به کاربر تحمیل می‌کند.

دوربین گلکسی A34

گلکسی A34 از همان ترکیب دوربین‌های نسل گذشته بهره می‌برد با این تفاوت که سرانجام حسگر نه‌چندان کارآمد سنجش عمق حذف شده است. کره‌ای‌ها حتی دخل و تصرفی در نوع حسگرهای به‌کاررفته (حتی دوربین سلفی) نکرده‌اند، بنابراین انتظار نمی‌رود که حداقل روی کاغذ شاهد تفاوت چشمگیری در خروجی عکس‌ها باشیم اما با توجه به این‌که از زمان فشردن دکمه شاتر و ثبت تصاویر خام با پردازنده سیگنال تصویر متفاوت تا مشاهده‌ی نتیجه نهایی که از فیلتر پردازش‌های نرم‌افزاری و هوش مصنوعی عبور می‌کنند، تصاویر دستخوش تغییراتی می‌شوند، رای نهایی را صادر نمی‌کنیم و به مقایسه تصاویر این گوشی با نسل پیشینش می‌نشینیم.

دوربین واید از حسگر ۴۸ مگاپیکسلی IMX582 سونی با ابعاد 1/2.0 اینچی و پیکسل‌هایی به ضلع ۰٫۸ میکرومتر استفاده می‌کند که برای جذب نور بیشتر، فیلتر رنگی Quad Bayer هر ۴ پیکسل مجاور را ترکیب و با رنگ یکسانی ثبت می‌کند تا یک واحد پیکسلی به ضلع ۱٫۶ میکرومتر تشکیل دهد و تصاویر نهایی را با وضوح ۱۲ مگاپیکسل ثبت کند. یک لنز ۲۵ میلی‌متری با دیافراگم f/1.8 وظیفه‌ی هدایت نور به سنسور را برعهده می‌گیرد. مانند گذشته، لنز روی یک لرزشگیر اپتیکال سوار شده و دامنه نوسان آن از ۰٫۹۵ به ۱٫۵ درجه رسیده است تا تاری و محوشدگی ناشی از تکان‌های احتمالی را به‌خصوص هنگام عکاسی در تاریکی و ضبط ویدیو به‌حداقل برساند.

نرم‌افزار دوربین گلکسی A34

دوربین اولتراواید از حسگر ۸ مگاپیکسلی S5K4HAYX سامسونگ یا SR846D سیلیکون‌فایل با ابعاد 1/4.0 اینچی و پیکسل‌هایی به ضلع ۱٫۱۲ میکرومتر استفاده می‌کند. دوربین اولتراواید بدون قابلیت فوکوس خودکار میدان دید ۱۱۲ درجه‌ای را با استفاده از یک لنز ۱۶ میلی‌متری با گشودگی f/2.2 پوشش می‌دهد.

دوربین ماکرو از حسگر ۵ مگاپیکسلی GalaxyCore GC5035 با ابعاد 1/5.0 اینچی و پیکسل‌هایی به ضلع ۱٫۱۲ میکرومتر استفاده می‌کند و از دریچه‌ی لنزی با فاصله کانونی ۲۵ میلی‌متر و گشودگی f/2.4 تصاویری در محدوده‌ی فوکوس ثابت ۴ سانتی‌متری ثبت می‌کند.

دوربین سلفی از حسگر ۱۳ مگاپیکسلی IMX258 سونی یا Hynix HI1339 با ابعاد 1/3.1 اینچی و پیکسل‌هایی به‌ ضلع ۱٫۱۲ میکرومتر بهره می‌برد و در پسِ لنزی ۲۵ میلی‌متری با گشودگی f/2.5 قرار دارد.

عملکرد دوربین گلکسی A34 در روز

هر دو دوربین واید و اولتراواید گلکسی A34 در زیرنور شدید خورشید می‌توانند تصاویری با گستره‌ی دینامیکی بالا به‌ثبت برسانند. همان‌طور که در تصاویر زیر مشاهده می‌کنید، نقاط تاریک و روشن عکس به‌خوبی به تعادل نوری رسیده‌اند، هرچند در این شرایط، جزییات در تصویر دوربین اولتراواید، به‌خصوص در نقاط تاریک‌تر و گوشه‌های تصویر تاحد زیادی رنگ می‌بازند و جای خود را به نویز می‌دهند. همچنین ثبت رنگ‌های اشباع و تقریبا غیرواقعی به‌وضوح در دوربین اولتراواید مشهود است و دوربین اصلی توانسته رنگ‌ها را با انطباق بیشتری با واقعیت ثبت کند.

گستره دینامیکی و جزییات دوربین اولتراواید گلکسی A34 در نور کافی
عکس دوربین اولتراواید گلکسی A34
گستره دینامیکی و جزییات دوربین اصلی گلکسی A34 در نور کافی
عکس دوربین واید گلکسی A34

عکاسی ماکرو با گلکسی A34 با توجه به فقدان فوکوس خودکار کمی طاقت‌فرسا است، چراکه برای گرفتن نتیجه‌ی مطلوب شاید لازم باشد، فاصله‌ی گوشی تا سوژه را چندین بار کم و زیاد کنید تا سرانجام سوژه‌ی شما در محدوده فوکوس دوربین قرار بگیرد و بتوانید عکسی نه‌چندان شارپ و پرجزئیات بگیرید با این‌حال عملکرد دوربین ماکرو حداقل در ثبت رنگ‌های نزدیک‌به واقعیت قابل قبول ارزیابی می‌شود.

عکس ماکرو از قاصدک با گلکسی A34
عکس دوربین ماکرو گلکسی A34
عکس ماکرو از گل با گلکسی A34
عکس دوربین ماکرو گلکسی A34

گالری عکس‌های گلکسی A34 در طول روز

عکس از موتور با دوربین اصلی گلکسی A34
عکس از شکوفه با دوربین اصلی گلکسی A34
عکس از گربه با دوربین اصلی گلکسی A34
عکس از پارک با دوربین اصلی گلکسی A34
عکس از گل با دوربین اصلی گلکسی A34
عکس از وانت با دوربین اولتراواید گلکسی A34

عکاسی ۴۸ مگاپیکسلی و ۱۲ مگاپیکسلی با گلکسی A34

همان‌طور که گفتیم، حسگر دوربین اصلی به‌صورت پیش‌فرض با ترکیب هر ۴ پیکسل مجاور عکس‌های ۱۲ مگاپیکسلی می‌گیرد تا تجربه‌ی عکاسی در محیط‌های تاریک را بهبود دهد؛ با‌این‌حال، برای ثبت تصاویر با جزئیات بیشتر در روشنایی روز، می‌توانید حالت ۴۸ مگاپیکسلی در منوی دوربین را انتخاب کنید. در عکس زیر، دوربین اصلی با تخمین رنگ و خُردکردن هر یک واحد رنگی چهارتایی حسگر به پیکسل‌های تشکیل‌دهنده‌ی آن، سطح جزئیات را به حداکثر می‌رساند. نتیجه نیز رضایت‌بخش است و خوشبختانه جزئیات به‌صورت آبرنگی درنیامده‌اند.

کراپ عکس ۴۸ مگاپیکسلی گلکسی A34
کراپ عکس ۴۸ مگاپیکسلی گلکسی A34
کراپ عکس ۱۲ مگاپیکسلی گلکسی A34
کراپ عکس ۱۲ مگاپیکسلی گلکسی A34

عملکرد دوربین گلکسی A34 در تاریکی

دوربین‌های گلکسی A34 نسبت‌به محیط‌های تاریک واکنش نشان می‌دهند و به‌طور خودکار تصاویر را با حالت Night Mode می‌گیرند. عملکرد دوربین واید در تاریکی بسیار خوب و دوربین اولترا واید قابل قبول است. همان‌طور که در تصاویر ملاحظه می‌کنید، دوربین واید به‌خوبی توانسته است شرایط نوری چالش‌ برانگیز محیط را مدیریت کرده و تصویری واضح و شارپ ثبت کند؛ البته شاید برای درک‌شدن بهتر جزئیات، اندکی نویز تصویر افزایش داشته باشد، اما تا زمانی که روی تصویر زوم نکنید این موضوع چندان به‌چشم نخواهد آمد.

در مورد دوربین اولتراواید، جزئیات به‌حالت سافت درآمده‌اند و این موضوع از دشواری فوکوس روی سوژه در تاریکی نشات می‌گیرد. بااین‌حال تمایل رنگ‌های دوربین اولتراواید به گرمی باعث می‌شود از عملکرد آن در تاریکی به‌کلی ناامید نشویم.

سامسونگ می‌گوید که عملکرد دوربین‌های گلکسی A34 در تاریکی را به‌کمک قابلیت Nightography بهبود بخشیده است.

در صورت که نیاز به مشاوره در زمینه تلفن سانترال و یا دوربین مدار بسته و یا سوئیچ شبکه را دارید لطفا با شمارهای 02188354375 و یا 09121988790 تماس بفرمایید.

عملکرد دوربین واید گلکسی A34 در تاریکی
عکس دوربین اولتراواید در تاریکی
عملکرد دوربین اولتراواید گلکسی A34 در تاریکی
عکس دوربین واید در تاریکی

عکاسی پرتره، سلفی و سلفی پرتره با گلکسی A34

فرقی نمی‌کند که سلفی معمولی یا پرتره بگیرید؛ درهر دوحالت گلکسی A34 می‌تواند تصاویر سلفی را نیز با گسترده دینامیکی بالا بگیرد و اتفاقات پشت سرشما را به‌صورت تمام‌وکمال نشان دهد؛ البته شاید به‌دلیل این‌که تصاویر سلفی به‌چشم بیننده جذاب‌تر به‌نظر برسد، کمی رنگ‌ها به‌شکل اغراق‌آمیز نشان داده شوند. افزون‌بر‌این، جداسازی سوژه از پس‌زمینه در تصاویر پرتره نیز به‌خوبی صورت گرفته و جلوه‌ی بوکه نیز به‌‌طورطبیعی اعمال شده است.

دوربین سلفی گلکسی A34 سامسونگ
عکس سلفی گلکسی A34
عکس پرتره دوربین سلفی گلکسی A34 سامسونگ
عکس سلفی پرتره گلکسی A34
پرتره محمدحسین با گلکسی A34
عکس پرتره گلکسی A34

مقایسه دوربین گلکسی A34 با گلکسی A33

در پایان به بخش اصلی ماجرا می‌رسیم، یعنی جایی که دوربین‌های گلکسی A34 و A33 درعمل تفاوت‌های خود را آشکار می‌کنند. در تصویری که از دفتر زومیت به‌چشم می‌خورد، اندکی از رنگ و لعاب و تمایل عکس دوربین اصلی گلکسی A34 به‌گرمی کاسته شده و عکس‌ها خنثی‌تر و واقعی‌تر از قبل به‌نظر می‌رسند که نکته‌ی مثبتی محسوب می‌شود.

عکس گلکسی A34 نمای دفتر زومیت
عکس HDR دوربین اصلی گلکسی A34
عکس گلکسی A33 از نمای دفتر زومیت
عکس HDR دوربین اصلی گلکسی A33
نمونه عکس HDR گلکسی A34
برش ۱۰۰ درصد
نمونه عکس HDR گلکسی A33
برش ۱۰۰ درصد

حتی وضعیت دوربین از نظر گستره دینامیکی نیز بهتر شده و اکنون سایه‌ها در عکس‌های گلکسی A34 به‌رسمیت شناخته می‌شوند. اگرچه افراط زیاد دوربین اصلی گلکسی A33 در نشان دادن جزئیات بیرون از پنجره به‌معنی عملکرد بهتر آن نیست؛ چرا که کاملا با صحنه‌ای کارتونی مواجهیم و پردازش این مورد در گلکسی A34 به‌نحوی صورت می‌گیرد که عکس‌ها کاملا طبیعی‌تر جلوه کنند؛ البته حداقل از نظر نرم‌افزاری همچنان جای بهبود وجود دارد.

عکس از دفتر زومیت با گلکسی A33
عکس دوربین اصلی گلکسی A33
عکس از دفتر زومیت با گلکسی A34
عکس دوربین اصلی گلکسی A34
عملکرد دوربین گلکسی A34 در محیط بیرون
عکس دوربین اصلی گلکسی A34
عملکرد دوربین گلکسی A33 در محیط بیرون
عکس دوربین اصلی گلکسی A33
عکس دوربین اصلی گلکسی A34
برش ۱۰۰ درصدی
عکس دوربین اصلی گلکسی A33
برش ۱۰۰ درصدی

رنگ‌ها در دوربین اولتراواید گلکسی A34 برخلاف دوربین اصلی اندکی از واقعیت فاصله‌ گرفته و ته‌مایه‌ی قرمز رنگی به‌خود می‌گیرند، همچنین گلکسی A33 در به‌تصویر کشیدن جزئیات بافت‌ها وسواس بیشتری به‌خرج می‌دهد، اما گلکسی A34 ترجیح می‌دهد که با سافت‌کردن مصلحتی آن‌ها و محدودکردن نویز، به‌خصوص در تاریکی، تصاویر رو به‌وخامت نگذارند. نکته‌ی دیگری که در دوربین اولترا واید گلکسی A34 وجود دارد، کاهش ۱۰ درجه‌ای میدان دید به واسطه‌ی استفاده از لنزی با فاصله کانونی ۱۶ به‌جای ۱۳ میلی‌متری است.

عملکرد دوربین اولتراواید گلکسی A33 در محیط بیرون
عکس دوربین اولتراواید گلکسی A33
عملکرد دوربین اولتراواید گلکسی A34 در محیط بیرون
عکس دوربین اولتراواید گلکسی A34

باوجود مانور سامسونگ روی قابلیت Nightography که از بهبود عملکرد دوربین میان‌رده‌های جدیدش در تاریکی خبر می‌دهد، نتایجی کاملا به‌دور از انتظار را از گلکسی A34 به‌چشم مشاهده کردیم و برخلاف عملکرد مثبتی که این گوشی در روشنایی روز از خود نشان داد، در تاریکی ورق کاملا برمی‌گردد! متاسفانه تصاویری که با دوربین اصلی در تاریکی گرفته می‌شوند با رنگ‌های اشباع پر می‌شود و جزئیات افت محسوسی نسبت به گلکسی A33 پیدا می‌کنند.

عملکرد دوربین گلکسی A33 در تاریکی
عکس دوربین واید گلکسی A33 در تاریکی
عملکرد دوربین گلکسی A34 در تاریکی
عکس دوربین واید گلکسی A34 در تاریکی
عکس دوربین اصلی گلکسی A34 در نور کم
برش ۱۰۰ درصدی
عکس دوربین اصلی گلکسی A33 در نور کم
برش ۱۰۰ درصدی

جمع‌بندی و مقایسه گلکسی A34 با رقبا

گلکسی A34 با بازطراحی کامل و ظاهری شبیه به‌گلکسی S23ها در انتقال حس کالایی ارزشمند، موفق ظاهر می‌شود؛ اما این گوشی از ابتدا هم قرارنبوده چیزی فراتر از یک میان‌رده باشد و تغییرات درونی نیز به‌حدی نبوده‌اند که ارزش خرید آن نسبت‌به نسل گذشته را بسیار افزایش دهند. قیمت بسیار غیرمنطقی و مقایسه‌ی دستگاه با گزینه‌های هم‌قیمتی که بعضا در سطح پرچمدار نیز قرار می‌گیرند، ما را در انتخاب A34 دچار تردید می‌کنند.

مقایسه 7 محصول
  Samsung Galaxy A34
گلکسی A34 سامسونگ
Samsung Galaxy A54
گلکسی A54 سامسونگ
Xiaomi Poco F4
پوکو F4 شیائومی
Xiaomi Poco F4 GT
پوکو F4 GT شیائومی
Samsung Galaxy A73 5G
گلکسی A73 سامسونگ 5G
Samsung Galaxy A33 5G
گلکسی A33 سامسونگ 5G
Motorola Edge 20 Pro
موتورولا اج 20 پرو
 
حسگرها حسگر اثرانگشت- شتاب‌سنج- ژیروسکوپ- قطب‌نما- حسگر اثرانگشت- شتاب‌سنج- ژیروسکوپ- قطب‌نما- حسگر اثرانگشت- شتاب‌سنج- ژیروسکوپ- حسگر مجاورت- قطب‌نما- حسگر اثرانگشت- شتاب‌سنج- ژیروسکوپ- قطب‌نما- حسگر طیف رنگ- حسگر اثرانگشت- شتاب‌سنج- ژیروسکوپ- حسگر مجاورت- قطب‌نما- حسگر اثرانگشت- شتاب‌سنج- ژیروسکوپ- قطب‌نما- حسگر اثرانگشت- شتاب‌سنج- ژیروسکوپ- حسگر مجاورت- قطب‌نما-
نوع حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر (اپتیکال) زیر نمایشگر (اپتیکال) کنار گوشی کنار گوشی زیر نمایشگر (اپتیکال) زیر نمایشگر (اپتیکال) کنار گوشی
Wi-Fi Wi-Fi 5 (802.11ac) a/b/g/n/ac Wi-Fi 6 (802.11ax) a/b/g/n/ac/ax Wi-Fi 6 (802.11ax) a/b/g/n/ac/ax Wi-Fi 6 (802.11ax) a/b/g/n/ac/ax Wi-Fi 6 (802.11ax) a/b/g/n/ac/ax Wi-Fi 5 (802.11ac) a/b/g/n/ac Wi-Fi 6 (802.11ax) a/b/g/n/ac/ax
توضیحات Wi-Fi دو بانده (Dual Band)- وای‌فای دایرکت (Wi-Fi Direct)- دو بانده (Dual Band)- وای‌فای دایرکت (Wi-Fi Direct)- دو بانده (Dual Band)- وای‌فای دایرکت (Wi-Fi Direct)- هات اسپات (Wi-Fi Hotspot)- دو بانده (Dual Band)- وای‌فای دایرکت (Wi-Fi Direct)- هات اسپات (Wi-Fi Hotspot)- دو بانده (Dual Band)- وای‌فای دایرکت (Wi-Fi Direct)- هات اسپات (Wi-Fi Hotspot)- دو بانده (Dual Band)- وای‌فای دایرکت (Wi-Fi Direct)- هات اسپات (Wi-Fi Hotspot)- دو بانده (Dual Band)- وای‌فای دایرکت (Wi-Fi Direct)- هات اسپات (Wi-Fi Hotspot)-
بلوتوث 5.3 5.3 5.2 5.2 5.0 5.1 5.1
توضیحات بلوتوث پشتیبانی از A2DP- از نوع کم مصرف یا LE- پشتیبانی از A2DP- از نوع کم مصرف یا LE- پشتیبانی از A2DP- از نوع کم مصرف یا LE- پشتیبانی از A2DP- از نوع کم مصرف یا LE- پشتیبانی از A2DP- از نوع کم مصرف یا LE- پشتیبانی از A2DP- از نوع کم مصرف یا LE- پشتیبانی از A2DP- از نوع کم مصرف یا LE-
فناوری‌ ارتباطی GSM / HSPA / LTE / 5G GSM / HSPA / LTE / 5G GSM / HSPA / LTE / 5G GSM / HSPA / LTE / 5G GSM / HSPA / LTE / 5G GSM / HSPA / LTE / 5G GSM / HSPA / EVDO / LTE / 5G
پشتیبانی از 5G              
سیم‌کارت تک سیم‌‌‌کارت (نانو سیم)- دو سیم‌کارت dual stand-by (نانو سیم)- تک سیم‌‌‌کارت (نانو سیم)- دو سیم‌کارت dual stand-by (نانو سیم)- دو سیم‌کارت dual stand-by (نانو سیم)- دو سیم‌کارت dual stand-by (نانو سیم)- تک سیم‌‌‌کارت (نانو سیم)- دو سیم‌کارت dual stand-by (نانو سیم)- تک سیم‌‌‌کارت (نانو سیم)- دو سیم‌کارت dual stand-by (نانو سیم)- دو سیم‌کارت dual stand-by (نانو سیم)-
مسیریابی و GPS GPS/A-GPS/GLONASS/GALILEO/BDS GPS/A-GPS/GLONASS/GALILEO/BDS GPS/A-GPS به همراه GLONASS/GALILEO/BDS/QZSS/NavIC - حداکثر دو بانده GPS/A-GPS به همراه GLONASS/GALILEO/BDS/QZSS/NavIC - حداکثر سه بانده GPS/A-GPS/GLONASS/GALILEO/BDS/QZSS GPS/A-GPS/GLONASS/GALILEO/BDS GPS به همراه A-GPS/GLONASS/GALILEO/BDS - دو بانده
 
نام دیگر - - - - - - -
مدل‌‌ نامبرهای این محصول SM-A346ESM-A346BSM-A346B/DSSM-A346B/DSNSM-A346E/DSSM-A346E/DSNSM-A346MSM-A346M/NSM-A346M/DSNSM-A3460 SM-A546VSM-A546USM-A546U1SM-A546BM-A546B/DSSM-A546ESM-A546E/DSSM-A5460 - 21121210G SM-A736B SM-A736B/DS SM-A336E SM-A336B SM-A336B/DS SM-A336B/DSN SM-A336E/DS SM-A336M -
حدود قیمت در زمان عرضه حدود 390 یورو حدود 490 یورو حدود 400 یورو حدود 600 دلار حدود 500 یورو حدود 390 یورو حدود 700 یورو
تاریخ معرفی 14 مارس 2023 15 مارس 2023 23 ژوئن 2022 26 آوریل 2022 17 مارس 2022 17 مارس 2022 29 جولای 2021
وضعیت عرضه عرضه شده عرضه شده عرضه شده عرضه شده عرضه شده عرضه شده عرضه شده
تاریخ عرضه 24 مارس 2023 24 مارس 2023 27 ژوئن 2022 28 آوریل 2022 22 آوریل 2022 20 آوریل 2022 16 آگوست 2021
نرخ مخصوص جذب (SAR) - 0.81 وات بر کیلوگرم (سر)1.67 وات بر کیلوگرم (بدن) - - 1.14 وات بر کیلوگرم (سر) 0.35 وات بر کیلوگرم (سر) -
نرخ مخصوص جذب اروپا (SAR EU) 0.55 وات بر کیلوگرم (سر)1.49 وات بر کیلوگرم (بدن) 0.69 وات بر کیلوگرم (سر)1.34 وات بر کیلوگرم (بدن) - - 1.28 وات بر کیلوگرم (سر)، 1.42 وات بر کیلوگرم (بدن) 0.57 وات بر کیلوگرم (سر)، 1.59 وات بر کیلوگرم (بدن) -
نوع سیستم‌عامل اندروید اندروید اندروید اندروید اندروید اندروید اندروید
سیستم‌عامل در زمان عرضه اندروید 13 اندروید 13 اندروید 12 اندروید 12 اندروید 12 اندروید 12 اندروید 11
توضیحات سیستم‌عامل عرضه با رابط کاربری One UI 5.1- عرضه با رابط کاربری One UI 5.1- عرضه با رابط کاربری MIUI 13 برای POCO- عرضه با رابط کاربری MIUI 13- عرضه با رابط کاربری One UI 4.1- عرضه با رابط کاربری One UI 4.1- قابل ارتقاء به اندروید 13-
 
ظرفیت باتری 5000 میلی‌آمپر ساعت 5000 میلی‌آمپر ساعت 4500 میلی‌آمپر ساعت 4700 میلی‌آمپر ساعت 5000 میلی‌آمپر ساعت 5000 میلی‌آمپر ساعت 4500 میلی‌آمپر ساعت
کلاس ظرفیت باتری 5000 میلی‌آمپر ساعت و بیشتر 5000 میلی‌آمپر ساعت و بیشتر 4000 تا 5000 میلی‌آمپر ساعت 4000 تا 5000 میلی‌آمپر ساعت 5000 میلی‌آمپر ساعت و بیشتر 5000 میلی‌آمپر ساعت و بیشتر 4000 تا 5000 میلی‌آمپر ساعت
نوع باتری لیتیوم پلیمری لیتیوم پلیمری لیتیوم پلیمری لیتیوم پلیمری لیتیوم پلیمری لیتیوم پلیمری لیتیوم پلیمری
تعویض‌پذیری باتری غیر قابل تعویض توسط کاربر غیر قابل تعویض توسط کاربر غیر قابل تعویض توسط کاربر غیر قابل تعویض توسط کاربر غیر قابل تعویض توسط کاربر غیر قابل تعویض توسط کاربر غیر قابل تعویض توسط کاربر
حداکثر توان شارژ پشتیبانی شده 25 وات 25 وات 67 وات 120 وات 25 وات 25 وات 30 وات
پشتیبانی از شارژ سریع              
پشتیبانی از شارژ بی‌سیم              
حداکثر توان شارژ بی‌سیم - - - - - - -
زمان موردنیاز برای شارژ - - 100 درصد در 38 دقیقه 100 درصد در 17 دقیقه - - -
سایر ویژگی‌های شارژ و باتری - - پشتیبانی از فناوری Power Delivery 3- پشتیبانی از فناوری +Quick Charge 3- پشتیبانی از فناوری Power Delivery 3- پشتیبانی از فناوری +Quick Charge 3- - - -
درگاه اتصال USB Type-C 2.0 USB Type-C 2.0 USB Type-C 2.0 USB Type-C 2.0 USB Type-C 2.0 USB Type-C 2.0 USB Type-C 3.1
پشتیبانی از OTG              
سایر مشخصات درگاه‌‌ - - - - - - پشتیبانی از DisplayPort 1.4-
 
مدل تراشه MediaTek MT6877V Dimensity 1080- Samsung Exynos 1380- Qualcomm SM8250-AC Snapdragon 870 5G- Qualcomm SM8450 Snapdragon 8 Gen 1- Qualcomm SM7325 Snapdragon 778G 5G- Samsung Exynos 1280- Qualcomm SM8250-AC Snapdragon 870 5G-
فرآیند ساخت تراشه 6 نانومتر- 5 نانومتر- 7 نانومتر- 4 نانومتر- 6 نانومتر- 5 نانومتر- 7 نانومتر-
تعداد هسته پردازنده 8 هسته- 8 هسته- 8 هسته- 8 هسته- 8 هسته- 8 هسته- 8 هسته-
مشخصات هسته‌ها 2 هسته 2.6 گیگاهرتز Cortex-A78 و 6 هسته 2.0 گیگاهرتز Cortex-A55- 4 هسته 2.4 گیگاهرتز Cortex-A78 و 4 هسته 2.0 گیگاهرتز Cortex-A55- 1 هسته 3.2 گیگاهرتز Kryo 585 و 3 هسته 2.42 گیگاهرتز Kryo 585 و 4 هسته 1.8 گیگاهرتز Kryo 585- 1 هسته 3.00 گیگاهرتز Cortex-X2 و 3 هسته 2.50 گیگاهرتز Cortex-A710 و 4 هسته 1.8 گیگاهرتز Cortex-A510- 1 هسته 2.4 گیگاهرتز Cortex-A78 و 3 هسته 2.2 گیگاهرتز Cortex-A78 و 4 هسته 1.90 گیگاهرتز Cortex-A55- 2 هسته 2.4 گیگاهرتز Cortex-A78 و 6 هسته 2.0 گیگاهرتز Cortex-A55- 1 هسته 3.2 گیگاهرتز Kryo 585 و 3 هسته 2.42 گیگاهرتز Kryo 585 و 4 هسته 1.8 گیگاهرتز Kryo 585-
پردازنده گرافیکی Mali-G68 MC4- Mali-G68 MP5- Adreno 650- Adreno 730- Adreno 642L- Mali-G68- Adreno 650-
سایر مشخصات تراشه - - - - - - -
 
ترکیب حافظه داخلی و رم 128 گیگابایت / 6 گیگابایت رم- 128 گیگابایت / 8 گیگابایت رم- 256 گیگابایت / 8 گیگابایت رم- 128 گیگابایت / 6 گیگابایت رم- 128 گیگابایت / 8 گیگابایت رم- 256 گیگابایت / 8 گیگابایت رم- 128 گیگابایت / 6 گیگابایت رم- 128 گیگابایت / 8 گیگابایت رم- 256 گیگابایت / 8 گیگابایت رم- 256 گیگابایت / 12 گیگابایت رم- 128 گیگابایت / 8 گیگابایت رم- 256 گیگابایت / 12 گیگابایت رم- 128 گیگابایت / 6 گیگابایت رم- 128 گیگابایت / 8 گیگابایت رم- 256 گیگابایت / 8 گیگابایت رم- 128 گیگابایت / 6 گیگابایت رم- 128 گیگابایت / 8 گیگابایت رم- 256 گیگابایت / 8 گیگابایت رم- 256 گیگابایت / 12 گیگابایت رم-
رم 6 گیگابایت رم- 8 گیگابایت رم- 6 گیگابایت رم- 8 گیگابایت رم- 6 گیگابایت رم- 8 گیگابایت رم- 12 گیگابایت رم- 8 گیگابایت رم- 12 گیگابایت رم- 6 گیگابایت رم- 8 گیگابایت رم- 6 گیگابایت رم- 8 گیگابایت رم- 12 گیگابایت رم-
حافظه داخلی 128 گیگابایت- 256 گیگابایت- 128 گیگابایت- 256 گیگابایت- 128 گیگابایت- 256 گیگابایت- 128 گیگابایت- 256 گیگابایت- 128 گیگابایت- 256 گیگابایت- 128 گیگابایت- 256 گیگابایت- 256 گیگابایت-
نوع حافظه داخلی - - UFS 3.1- UFS 3.1- UFS 2.2- - UFS 3.1-
درگاه کارت حافظه              
نوع درگاه کارت حافظه microSDXC (جایگاه مشترک با سیم‌کارت دوم)- microSDXC (جایگاه مشترک با سیم‌کارت دوم)- - - microSDXC (جایگاه مشترک با سیم‌کارت دوم)- microSDXC (جایگاه مشترک با سیم‌کارت دوم)- -
حداکثر کارت حافظه پشتیبانی شده - - - - 1 ترابایت 1 ترابایت -
 
پیکربندی دوربین پشت واید/استاندارد- اولتراواید- ماکرو- واید/استاندارد- اولتراواید- ماکرو- واید/استاندارد- اولتراواید- ماکرو- واید/استاندارد- اولتراواید- ماکرو- واید/استاندارد- اولتراواید- تشخیص عمق- ماکرو- واید/استاندارد- اولتراواید- تشخیص عمق- ماکرو- واید/استاندارد- اولتراواید- تله‌فوتو پریسکوپی-
دوربین اصلی - واید/استاندارد 48 مگاپیکسل 50 مگاپیکسل 64 مگاپیکسل 64 مگاپیکسل 108 مگاپیکسل 48 مگاپیکسل 108 مگاپیکسل
مشخصات دوربین اصلی - واید/استاندارد لنز واید- 26 میلی‌متری- فوکوس خودکار با تشخیص فاز- لرزش‌گیر اپتیکال تصویر- 1/2.0 اینچ سایز سنسور- 0.8 میکرومتر سایز پیکسل- f/1.8- لنز واید- فوکوس خودکار با تشخیص فاز- لرزش‌گیر اپتیکال تصویر- f/1.8- لنز واید- فوکوس خودکار با تشخیص فاز- 1/2.0 اینچ سایز سنسور- 0.7 میکرومتر سایز پیکسل- f/1.8- لنز واید- 26 میلی‌متری- فوکوس خودکار با تشخیص فاز- 1/1.73 اینچ سایز سنسور- 0.8 میکرومتر سایز پیکسل- f/1.9- لنز واید- فوکوس خودکار با تشخیص فاز- لرزش‌گیر اپتیکال تصویر- f/1.8- لنز واید- 26 میلی‌متری- 1/2.0 اینچ سایز سنسور- 0.8 میکرومتر سایز پیکسل- فوکوس خودکار با تشخیص فاز- لرزش‌گیر اپتیکال تصویر- f/1.8- لنز واید- 1/1.52 اینچ سایز سنسور- 0.7 میکرومتر سایز پیکسل- فوکوس خودکار با تشخیص فاز- لرزش‌گیر اپتیکال تصویر- f/1.9-
دوربین اولتراواید 8 مگاپیکسل 12 مگاپیکسل 8 مگاپیکسل 8 مگاپیکسل 12 مگاپیکسل 8 مگاپیکسل 16 مگاپیکسل
مشخصات دوربین اولتراواید لنز اولتراواید- پوشش 123 درجه- 1/4.0 اینچ سایز سنسور- 1.12 میکرومتر سایز پیکسل- f/2.2- لنز اولتراواید- پوشش 123 درجه- 1.12 میکرومتر سایز پیکسل- f/2.2- لنز اولتراواید- پوشش 119 درجه- 1/4.0 اینچ سایز سنسور- 1.12 میکرومتر سایز پیکسل- f/2.2- لنز اولتراواید- پوشش 120 درجه- f/2.2- لنز اولتراواید- f/2.2- لنز اولتراواید- پوشش 123 درجه- 1/4.0 اینچ سایز سنسور- 1.12 میکرومتر سایز پیکسل- f/2.2- لنز اولتراواید- 13 میلی‌متری- 1.0 میکرومتر سایز پیکسل- فوکوس خودکار- f/2.2-
دوربین تله‌‌فوتو - - - - - - 8 مگاپیکسل
مشخصات دوربین تله‌فوتو - - - - - - لنز تله‌فوتو پریسکوپی- 126 میلی‌متری- 1.0 میکرومتر سایز پیکسل- بزرگ‌نمایی اپتیکال 5 برابر- فوکوس خودکار با تشخیص فاز- لرزش‌گیر اپتیکال تصویر-
دوربین ماکرو 5 مگاپیکسل 5 مگاپیکسل 2 مگاپیکسل 5 مگاپیکسل 5 مگاپیکسل 5 مگاپیکسل -
مشخصات دوربین ماکرو لنز ماکرو- f/2.4- لنز ماکرو- f/2.4- لنز ماکرو- f/2.4- لنز ماکرو- f/2.4- f/2.4- f/2.4- -
دوربین تشخیص عمق - - - - 5 مگاپیکسل 2 مگاپیکسل -
مشخصات دوربین تشخیص عمق - - - - f/2.4- f/2.4- -
سایر دوربین‌ها - - - - - - -
حداکثر رزولوشن فیلم‌برداری دوربین‌ پشت 4K 4K 4K 4K 4K 4K 8K
رزولوشن و نرخ فریم ویدئو 4K@30fps- 1080p@30/60fps- 720p@480fps- 4K@30fps- 1080p@30/60fps- 720p@480fps- 4K@30/60fps- 1080p@30/60fps- 4K@30/60fps- 1080p@30/60/120fps- 720p@960fps- 4K@30fps- 1080p@30/60fps- 4K@30fps- 1080p@30/120fps- 8K@24fps- 4K@30/60fps- 1080p@30/60/240/960fps-
توضیحات فیلم‌برداری - - - فیلم‌برداری HDR- لرزش‌گیر الکترونیکی تصویر-ژیروسکوپی- - لرزش‌گیر الکترونیکی تصویر-ژیروسکوپی-
 
دوربین سلفی اصلی 13 مگاپیکسل 32 مگاپیکسل 20 مگاپیکسل 20 مگاپیکسل 32 مگاپیکسل 13 مگاپیکسل 32 مگاپیکسل
مشخصات دوربین سلفی اصلی لنز واید- 1/3.1 اینچ سایز سنسور- 1.12 میکرومتر سایز پیکسل- f/2.2- لنز واید- 26 میلی‌‌متری- 1/2.8‌ اینچ سایز سنسور- 0.8 میکرومتر سایز پیکسل- f/2.2- لنز واید- 1/3.06 اینچ سایز سنسور- 1.0 میکرومتر سایز پیکسل- f/2.5- لنز واید- 1/2.0 اینچ سایز سنسور- 0.8 میکرومتر سایز پیکسل- f/2.4- لنز واید- 26 میلی‌متری- 1/2.8 اینچ سایز سنسور- 0.8 میکرومتر سایز پیکسل- f/2.2- لنز واید- 1/3.1 اینچ سایز سنسور- 1.12 میکرومتر سایز پیکسل- f/2.2- لنز واید- 0.7 میکرومتر سایز پیکسل- f/2.3-
دوربین سلفی دوم - - - - - - -
مشخصات دوربین سلفی دوم - - - - - - -
دوربین تشخیص عمق و هویت‌سنجی - - - - - - -
حداکثر رزولوشن فیلم‌برداری دوربین‌ سلفی 4K 4K 1080p 1080p 4K 4K 4K
رزولوشن و نرخ فریم ویدئو سلفی 4K@30fps- 1080p@30fps- 4K@30fps- 1080p@30fps- 1080p@30fps- 1080p@30/60fps- 720p@120fps- 4K@30fps- 1080p@30fps- 4K@30fps- 1080p@30fps- 4K@30fps-
توضیحات فیلم‌برداری سلفی - - - فیلم‌برداری HDR- - - -
 
نوع اسپیکر استریو (دوگانه) استریو (دوگانه) استریو (دوگانه) استریو (چهارگانه) استریو (دوگانه) استریو (دوگانه) مونو
جک 3.5 میلی‌متری              
ویژگی‌‌های صوتی - - صدای 24 بیت / 192 کیلوهرتز- صدای 24 بیت / 192 کیلوهرتز- تیون شده توسط JBL- - - -
 
ابعاد 161.3 در 78.1 در 8.2 میلی‌متر 158.2 در 76.7 در 8.2 میلی‌متر 163.2 در 76 در 7.7 میلی‌متر 162.5 در 76.7 در 8.5 میلی‌متر 163.7 در 76.1 در 7.6 میلی‌متر 159.7 در 74 در 8.1 میلی‌متر 163 در 76 در 8 میلی‌متر
وزن 199 گرم 202 گرم 195 گرم 210 گرم 181 گرم 186 گرم 185 گرم (نسخه چرمی) 190 گرم (نسخه شیشه‌ای)
جنس پشت پلاستیک- - شیشه- شیشه- - پلاستیک- شیشه - گوریلا گلس 5- چرم-
جنس جلو شیشه - گوریلا گلس 5 شیشه - گوریلا گلس 5 شیشه - گوریلا گلس 5 شیشه - گوریلا گلس Victus شیشه - گوریلا گلس 5 شیشه - گوریلا گلس 5 شیشه - گوریلا گلس 5
جنس فریم پلاستیک - - فلز - آلومینیوم - پلاستیک فلز - آلومینیوم
رنگ نقره‌ای- بنفش- سبز لیمویی- خاکستری تیره- سفید- بنفش- سبز لیمویی- خاکستری تیره- مشکی- نقره‌ای- سبز- مشکی- نقره‌ای- زرد- خاکستری- سبز- سفید- مشکی- سفید- آبی- گلبهی- آبی- سرمه‌ای- سفید-
 
ابعاد نمایشگر 6.6 اینچ 6.4 اینچ 6.67 اینچ 6.67 اینچ 6.7 اینچ 6.4 اینچ 6.67 اینچ
نوع نمایشگر Super AMOLED Super AMOLED AMOLED AMOLED Super AMOLED Plus Super AMOLED OLED
حداکثر نرخ نوسازی (Refresh Rate) 120 هرتز 120 هرتز 120 هرتز 120 هرتز 120 هرتز 90 هرتز 144 هرتز
رزولوشن 1080 در 2340 پیکسل 1080 در 2340 پیکسل 1080 در 2400 پیکسل 1080 در 2400 پیکسل 1080 در 2400 پیکسل 1080 در 2400 پیکسل 1080 در 2400 پیکسل
تراکم پیکسلی ~390 پیکسل در اینچ ~403 پیکسل در اینچ ~395 پیکسل در اینچ ~395 پیکسل در اینچ ~393 پیکسل در اینچ ~411 پیکسل در اینچ ~385 پیکسل در اینچ
نسبت تصویر 19.5:9 19.5:9 20:9 20:9 20:9 20:9 20:9
نسبت نمایشگر به بدنه ~84.9 درصد ~82.9 درصد ~86.6 درصد ~86.2 درصد ~87.0 درصد ~83.7 درصد ~89.0 درصد
حداکثر روشنایی - 1000 نیت (HBM)- 900 نیت (HBM)- 1300 نیت (Peak)- 800 نیت (HBM)- 800 نیت (HBM)- - -
استانداردهای HDR - - HDR10+- دالبی ویژن- HDR10+- - - HDR10+-
مشخصات نمایشگر دوم - - - - - - -
سایر مشخصات نمایشگر - - - نمایش 1 میلیارد رنگ- - - -

درحال‌حاضر دربازه‌ی قیمتی ۱۵ تا ۱۸ میلیون تومان می‌توان گوشی‌های قدرتمندی چون پوکو F4 یا F4 GT که از تراشه اسنپدراگون ۸ نسل یک بهره می‌برد، موتورولا اج ۲۰ پرو یا حتی A73 را مثال زد که از جهات مختلفی ارزش‌خرید بسیار بیشتری در مقایسه با گلکسی A34 دارند، مگرآنکه به‌انتظار کاهش یافتن قیمت این گوشی در بازار بنشینیم.

نکات مثبت

  • روشنایی بالای صفحه نمایش
  • اسپیکرهای استریوی باکیفیت
  • پشتیبانی نرم‌افزاری چهارساله
  • شارژدهی عالی
  • گواهی IP67

نکات منفی

  • قیمت بالا در ایران
  • عملکرد گرافیکی ضعیف‌تر از رقبا
  • عملکرد ضعیف دوربین در تاریکی
  •  
..
ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد