مقایسه سرفیس لپ تاپ استودیو ۲ با نسل قبل؛ کامپیوتر قدرتمند مایکروسافت چه در چنته دارد؟

مقایسه سرفیس لپ تاپ استودیو ۲ با نسل قبل؛ کامپیوتر قدرتمند مایکروسافت چه در چنته دارد؟
سرفیس لپ‌تاپ استودیو ۲ از نظر ظاهری شباهت زیادی به نسل قبل دارد اما اکنون قدرتمندتر شده و از ویژگی‌های هوش مصنوعی بهره می‌برد.

سرفیس لپ‌تاپ استودیو ۲ ازنظر مشخصات فنی و قابلیت‌ها، چه تغییراتی درمقایسه‌با نسل قبلی خود داشته است؟ در این مقاله به بررسی جدیدترین نسل لپ تاپ مایکروسافت و تفاوت‌هایش با نسل قبل می‌پردازیم.

در صورت که نیاز به مشاوره و خرید یا نصب در زمینه تلفن سانترال و یا دوربین مدار بسته و یا سوئیچ شبکه را دارید لطفا با شمارهای 02188354375 و یا 09121988790 تماس بفرمایید.

 

فهرست مطالب
  • پردازنده‌های نسل سیزدهم اینتل Core
  • عملکرد گرافیکی بهتر
  • رم بیشتر؛ چندوظیفگی بهتر
  • پورت‌های جدید و پشتیبانی از وای‌فای 6E
  • سایر ویژگی‌ها
 
 
 

پردازنده‌های نسل سیزدهم اینتل Core

مایکروسافت لپ‌تاپ استودیو ۲، از هرنظر قدرتمند است و غول فناوری اهل ردموند تصمیم گرفته در ساخت این محصول از نسل سیزدهم پردازنده اینتل Core بهره ببرد.

به‌طور خاص، مایکروسافت تراشه‌ی اینتل i7 را از سری H انتخاب کرده تا مطمئن شود کامپیوتر جدیدش به‌اندازه‌ی کافی قدرتمند است و می‌تواند از پس بارهای کاری حرفه‌ای‌ها و نیازهای پردازشی افراد خلاق برآید. به‌نظر می‌رسد سرفیس لپ‌تاپ استودیو ۲ دقیقاً همین کاربران را هدف قرار داده است.

سرفیس لپ تاپ استودیو ۲

سرفیس لپ‌تاپ استودیو قبلی، از پردازنده‌های نسل یازدهم اینتل Core i5 و Core i7 بهره می‌برد و اکنون جهش به پردازنده‌ نسل سیزدهم تیم آبی، باعث می‌شود قدرت عملکرد سرفیس لپ‌تاپ استودیو ۲ تا دو برابر بهتر از نسل قبل باشد.

 
 
 

عملکرد گرافیکی بهتر

قدرتمندترین گرافیک موجود در نسل قبلی مایکروسافت سرفیس لپ‌تاپ استودیو، RTX 3050 Ti بود. این گرافیک برای محتواسازان معمولی کافی به‌نظر می‌رسد اما فاقد توان پردازشی مورد نیاز افراد حرفه‌ای است.

سرفیس لپ تاپ استودیو ۲

مایکروسافت مشکل قدرت گرافیکی را در سرفیس لپ‌تاپ استودیو ۲ حل کرده و اکنون خریداران می‌توانند این محصول را با RTX 4050 و RTX 4060 سفارش دهند که گزینه‌ی دوم نسبت‌به RTX 3050 Ti به‌میزان قابل‌توجهی قدرتمندتر است. این یعنی انجام کارهایی مثل ویرایش ویدیو، انیمیشن‌سازی، مدل‌سازی سه‌بعدی و ... در کامپیوتر جدید ردموندی‌ها، بسیار سریع‌تر و بهتر انجام می‌شود.

اگر طراح گرافیک هستید، حتی می‌توانید سرفیس لپ‌تاپ استودیو ۲ را با پردازنده گرافیکی RTX 2000 Ada Generation خریداری کنید.

 
 
 

رم بیشتر؛ چندوظیفگی بهتر

مایکروسافت با معرفی سرفیس لپ‌تاپ استودیو ۲ سعی کرد برای بهبود عملکرد این دستگاه نهایت تلاشش را انجام دهد؛ به‌همین دلیل کامپیوتر جدیدش حداکثر با رم ۶۴ گیگابایت نیز دردسترس قرار خواهد گرفت.

سرفیس لپ تاپ استودیو ۲

نسل اول سرفیس لپ‌تاپ استودیو حداکثر با رم ۳۲ گیگابایت عرضه شده بود و اکنون با لپ‌تاپ جدید مایکروسافت می‌توان از دوبرابر رم پرسرعت بهره گرفت. این ویژگی به اجرای همزمان چندین برنامه‌ی سنگین کمک می‌کند و به‌بیان دیگر انجام کارهای چندوظیفگی را وارد سطح جدیدی خواهد کرد.

البته برای خرید سرفیس لپ‌تاپ استودیو ۲ با رم ۶۴ گیگابایت باید جیب خود را حسابی بتکانید؛ در غیراین‌صورت امکان خرید کامپیوتر جدید مایکروسافت با رم ۳۲ و حتی ۱۶ گیگابایت نیز وجود دارد.

 
 
 

پورت‌های جدید و پشتیبانی از وای‌فای 6E

مطمئناً تنوع پورت‌ها روی لپ‌تاپ‌ برای بسیاری از کاربران اهمیت زیادی دارد و می‌توان آن‌ها را هم‌سطح اهمیت عملکرد دستگاه درنظر گرفت. به‌عنوان مثال انتقال عکس از دوربین به لپ‌تاپ می‌تواند به فرآیندی بسیار خسته‌کننده تبدیل شود؛ به همین دلیل حذف درگاه microSD از سرفیس لپ‌تاپ استودیو اصلی، باعث شد انتقادات زیادی درمورد این محصول مطرح شود.

پورت های سرفیس لپ تاپ استودیو ۲
پورت های سرفیس لپ تاپ استودیو ۲

مایکروسافت صدای مخاطبان را شنیده و اکنون در سرفیس لپ‌تاپ استودیو ۲ از درگاه microSD نیز پشتیبانی می‌کند. این کامپیوتر همچنین به پورت قدیمی USB-A مجهز شده تا بتوان از لوازم‌جانبی قدیمی‌تر مثل ماوس، کیبورد و فلش مموری به‌راحتی استفاده کرد.

سرفیس لپ‌تاپ استودیو ۲ به‌لطف بهره گرفتن از پردازنده‌ی جدید اینتل، اکنون از وای‌فای 6E پشتیبانی می‌کند و بدین‌ترتیب می‌توانید با استفاده از روترهای سازگار، از باند ۶ گیگاهرتز سریع‌تر استفاده کنید. سرفیس لپ‌تاپ استودیو اصلی فاقد این ویژگی بود و با استاندارد قدیمی‌تر وای‌فای ۶ عرضه شد.

 
 
 

سایر ویژگی‌ها

سرفیس لپ تاپ استودیو ۲

سرفیس لپ‌تاپ استودیو ۲ مثل نسل قبلی خود همچنان از نمایشگر لمسی ۱۴٫۴ اینچی با وضوح ۲۴۰۰ در ۱۶۰۰ پیکسل بهره می‌برد و اکنون از فناوری دالبی ویژن پشتیبانی می‌کند و این درحالی است که نسل قبل چنین قابلیتی نداشت.

 
  •  

ترک‌پد سرفیس لپ‌تاپ استودیو ۲ نیز به‌روزرسانی قابل‌توجهی را دریافت کرده و اکنون حساسیت بیشتری برای شناسایی کلیک‌ها دارد که می‌توان آن‌ را تنظیم کرد. علاوه‌بر این بازخورد لمسی ترک‌پد این دستگاه بهبود یافته است.

سایر ویژگی‌های ظاهری سرفیس لپ‌تاپ استودیو ۲ بسیار مشابه نسل قبل است و نمی‌توان تفاوت زیادی بین آن‌ها قائل شد.

سرفیس لپ‌تاپ استودیو ۲ از تاریخ ۳ اکتبر (۱۱ مهر ۱۴۰۲) عرضه خواهد شد و امکان پیش‌سفارش آن از همین‌حالا وجود دارد. قیمت لپ‌ تاپ مذکور از ۱۹۹۹ دلار شروع می‌شود.

..
ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد