مشخصات و تاریخ عرضه PS5 Pro فاش شد؛ ۶۰ درصد قدرت بیشتر

مشخصات و تاریخ عرضه PS5 Pro فاش شد؛ ۶۰ درصد قدرت بیشتر
مشخصات احتمالی PS5 Pro به‌همراه تاریخ معرفی این کنسول قدرتمند سونی فاش شد.

در ماه می (اردیبهشت و خرداد) گفته شد که یک کنسول سونی مدل پرو در حال توسعه است. در آن زمان گفته شد که این کنسول از پردازنده‌ی هشت هسته‌ای Zen 2 سفارشی به‌همراه موتورهای سایه‌زن پرتعدادتر نسبت‌ به پلی استیشن ۵ معمولی استفاده می‌کند.

در صورت که نیاز به مشاوره و خرید یا نصب در زمینه تلفن سانترال و یا دوربین مدار بسته و یا سوئیچ شبکه را دارید لطفا با شمارهای 02188354375 و یا 09121988790 تماس بفرمایید.

 

اولین شایعه از سوی تام هندرسون منتشر شد که ادعا کرد سونی در حال کار روی یک مدل باریک‌تر از کنسول بازی PS5 است. در نهایت این شایعه درست از آب درآمد و مدل‌های اسلیم PS5 اکنون در سطح جهانی در دسترس هستند.

حالا کاربری در انجمن ResetEra، بخشی از مشخصات کنسول PS5 Pro سونی را منتشر کرده است که گفته می‌شود در سپتامبر (شهریور و مهر) سال آینده معرفی می‌شود. مشخص نیست که قیمت کنسول بازی مورد بحث چقدر خواهد بود.

افشاگر دیگری بیان کرد که ارتقای CPU مدل پرو در مقایسه با CPU فعلی PS5 بسیار کم خواهد بود. با توجه به این افشاگری، مدل Pro معماری Zen2 مورد استفاده در مدل فعلی PS5 را حفظ خواهد کرد، البته با حداکثر فرکانس بیشتر.

 
 

در ایکس (توییتر سابق)، از تام هندرسون در مورد این مشخصات اضافی PS5 Pro سؤال شد، اما هندرسون پاسخ داد که نمی‌تواند در مورد آن‌ها اظهار نظر کند. این افشاگر اضافه کرد که انتظار می‌رود سونی مشخصات کامل کنسول را در ماه جاری به‌دلیل توزیع کیت‌های توسعه‌دهنده فاش کند.

از مشخصات PS5 Pro که در ResetEra منتشر شده بود می‌توان به لیتوگرافی ۴ نانومتری تی‌اس‌ام‌سی، ۱۶ گیگا‌بایت حافظه‌ی GDDR6، رشد ۵۰ تا ۶۰ درصدی عملکرد پردازش رستر و واحد عصبی XDNA2 اشاره کرد.

البته هنوز هیچ‌یک از اطلاعات بالا به‌طور رسمی تأیید نشده است؛ حتی وجود مدل پرو.

..
ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد