هواوی برند XMAGE را برای ارتقای کیفیت دوربین معرفی کرد؛‌ خداحافظی رسمی با لایکا

هواوی در فاصله‌ی نسبتاً کوتاهی پس از پایان همکاری با لایکا، برند جدیدی به نام XMAGE معرفی کرده است. این برند فناوری تصویربرداری را توسعه می‌دهد و در تلاش است کیفیت دوربین گوشی‌های هواوی را بالا ببرد.

هواوی برند XMAGE را برای ارتقای کیفیت دوربین معرفی کرد؛‌ خداحافظی رسمی با لایکا

هواوی برند XMAGE را برای ارتقای کیفیت دوربین معرفی کرد؛‌ خداحافظی رسمی با لایکا

هواوی در فاصله‌ی نسبتاً کوتاهی پس از پایان همکاری با لایکا، برند جدیدی به نام XMAGE معرفی کرده است. این برند فناوری تصویربرداری را توسعه می‌دهد و در تلاش است کیفیت دوربین گوشی‌های هواوی را بالا ببرد.

هواوی روز گذشته برند جدیدی با تمرکز روی تصویربرداری در دنیای موبایل معرفی کرد که XMAGE نام دارد. چینی‌ها سال‌ها همکاری موفقی با لایکا داشتند، اما در نهایت قرارداد بین هواوی و لایکا به پایان رسید و هیچ خبری مبنی‌بر تمدید قرارداد منتشر نشد.

هواوی در سال‌های اخیر به دلیل تحریم شدن از سوی آمریکا تلاش کرده با اتکا بر دانش متخصصانش وابستگی خود به شرکت‌های دیگر را کم کند. برند XMAGE جدیدترین تلاش هواوی در این راستا است. هواوی قصد دارد فناوری‌های تصویربرداری جدیدی را در قالب برند XMAGE معرفی و از آن‌ها در دستگاه‌هایش استفاده کند.

لوگو برند دوربین هواوی Huawei XMAGE

براساس آنچه خبرگزاری هواوی سنترال می‌نویسد، هی گنگ، رئیس واحد تجاری دستگاه‌های هوشمند در هواوی، می‌گوید این شرکت در گذشته بارها توانسته در حوزه‌ی سیستم‌های تصویربرداری موبایلی در نقش رهبری برای بازار ظاهر شود و اکنون با اتکا بر تجربیاتش برند XMAGE را معرفی کرده است.

به گفته‌ی هی گنگ، هواوی به استفاده از فناوری‌های نوآورانه‌ی تصویربرداری در گوشی‌های پرچم‌دار آینده‌ی خود ادامه می‌دهد. او ادعا می‌کند که XMAGE دستاوردی چشم‌گیر در حوزه‌ی سیستم‌های تصویربرداری موبایلی به‌حساب می‌آید.

هواوی می‌گوید برند XMAGE فعلاً در اول مسیر قرار دارد، اما این شرکت آماده است ازطریق تحقیق‌و‌توسعه توانایی‌ فناوری‌های تصویربرداری خود را به مرور زمان تقویت کند. آن‌طور که هواوی سنترال می‌نویسد، شرکت چینی روی بدنه‌ی دستگاه‌هایی که از دوربین XMAGE استفاده کنند لوگوی این برند را قرار می‌دهد. نمونه‌ی این اتفاق را در دستگاه‌های پیشین هواوی با دوربین لایکا دیده بودیم.

هواوی می‌گوید برند XMAGE عمدتاً روی سه حوزه‌ی «نوآوری تکنولوژیک، تجربه‌ی تصویربرداری و فرهنگ تصویربرداری» تمرکز می‌کند.

عکس حلزون و گل نمونه تصویر دوربین هواوی Huawei XMAGE

نمونه‌تصاویر دوربین XMAGE

هواوی تأکید می‌کند که در حوزه‌ی تصویربرداری موبایلی تخصص زیادی دارد و در سال‌های اخیر توانسته مهارت‌های زیادی کسب کند. هواوی می‌گوید بخشی از این دستاوردها را مدیون همکاری با لایکا است. لایکا نیز از این همکاری تجاری منتفع شده است.

همکاری تجاری بین هواوی و لایکا در سال ۲۰۱۶ با عرضه‌ی گوشی هواوی P9 آغاز شد. هواوی در سال‌های بعد تحقیق‌و‌توسعه را ادامه داد و گوشی‌های P10 و P20 را به دوربین‌های بسیار باکیفیتی مجهز کرد. دستگاه‌هایی که هواوی تا پیش از دوران تحریم می‌ساخت همواره به‌خاطر داشتن دوربین باکیفیت مورد توجه بودند.

در ادامه‌ی مسیر گوشی‌های P30 Pro و P40 Pro و P50 Pro نیز با دوربین باکیفیت دردسترس قرار گرفتند. P30 Pro به‌خاطر داشتن دوربین مبتنی‌بر مکانیسم پریسکوپی بسیار مورد توجه قرار گرفت. هواوی همچنین با اتکا هوش مصنوعی توانست کیفیت تصاویر ثبت‌شده توسط گوشی‌هایش را ارتقا دهد. یکی دیگر از نکات مورد توجه P30 Pro استفاده از حسگر RYYB بود. این حسگر نور زیادی جذب می‌کند تا روشنایی تصاویر و کیفیت آن‌ها افزایش پیدا کند.

هواوی اوایل خرداد ماه امسال اعلام کرد همکاری تجاری‌اش با لایکا به پایان رسیده است. پس از جدا شدن مسیر دو شرکت، لایکا با شیائومی قرارداد امضاء کرد و اکنون می‌بینیم که هواوی سراغ برند اختصاصی XMAGE رفته است.

هواوی می‌گوید در نسل جدید پرچمداران خود از دوربین XMAGE استفاده می‌کند. انتظار داریم هواوی میت 50 اولین گوشی مجهز به دوربین XMAGE باشد. در نظر داشته باشید تجهیز میت 50 به دوربین XMAGE هنوز به‌صورت رسمی تأیید نشده است.

منبع:

..
ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد