Arc A770 و Arc A750 اینتل به‌زودی برای رقابت با انویدیا و AMD عرضه خواهند شد

Arc A770 و Arc A750 اینتل به‌زودی برای رقابت با انویدیا و AMD عرضه خواهند شد
اینتل Arc A770 و Arc A750 را به‌زودی معرفی خواهد کرد؛ این دو پردازنده گرافیکی پرچم‌دار قرار است از RTX 3060 انویدیا و RX 6600 XT ای‌ ام‌ دی عملکرد سریع‌تری داشته باشند.
  •  

Arc A770 و Arc A750 اینتل به‌زودی برای رقابت با انویدیا و AMD عرضه خواهند شد

Arc A770 و Arc A750 اینتل به‌زودی برای رقابت با انویدیا و AMD عرضه خواهند شد

اینتل Arc A770 و Arc A750 را به‌زودی معرفی خواهد کرد؛ این دو پردازنده گرافیکی پرچم‌دار قرار است از RTX 3060 انویدیا و RX 6600 XT ای‌ ام‌ دی عملکرد سریع‌تری داشته باشند.

تام پترسون و رایان اشتروت، از کارکنان اینتل، در مصاحبه‌ با دو مجله‌ی PC Games Hardware و Digital Foundry، ضمن تأیید این امر که گرافیک‌های دسکتاپی اینتل در دو مدل عرضه می‌شوند، جزئیات بیشتری نیز در رابطه با این گرافیک‌های پرچم‌دار ارائه دادند. به گزارش Videocardz، کارت‌های گرافیک Arc A770 و A750 در آینده‌ای خیلی نزدیک و به صورت هم‌زمان عرضه می‌شوند. تیم آبی تأیید کرد که کارت گرافیک Arc A770 به‌عنوان مدل پرچم‌دار از رم‌های ۸ و ۱۶ گیگابایتی و کارت گرافیک Arc A750 نیز از رم ۸ گیگابایت پشتیبانی می‌کند.

 

پترسون در این مصاحبه رویکرد تبلیغاتی و مارکتینگ را کنار گذاشت و صادقانه از سرعت پردازنده‌ی گرافیکی پرچم‌دار اینتل، یعنی Arc A770 پرده برداشت. A770 عملکردی بین پردازنده‌های گرافیکی GeForce RTX 3060 و GeForce RTX 3060 Ti انویدیا ارائه خواهد داد و از Radeon RX 6600XT ای‌ام‌دی نیز سریع‌تر خواهد بود. پردازنده‌های گرافیکی Arc Alchemist عملکرد ردیابی پرتویی (Ray Tracing)‌ مشابه معماری Ampere انویدیا ارائه می‌دهند، بااین‌حال به پای RTX 3070 نمی‌رسند.

تام پترسون

پترسون اعتراف کرد که بهبود عملکرد گرافیک‌های سری A در خانواده‌ی Arc اینتل آنچنان چشمگیر نخواهد بود و این خانواده با پیشرفت‌های اندکی راهی بازار خواهند شد. در واقع اینتل نمی‌تواند هزینه‌ی تولید گرافیک‌ها را تغییر دهد، اما قصد دارد این محصولات را با قیمت‌های کنترل‌شده‌تر عرضه کند و همین امر باعث می‌شود که سری A بتواند در بازار با گرافیک‌های هم‌رده از دو برند انویدیا و ای‌ام‌دی رقابت کند.

A770 در دو مدل ۸ و ۱۶ گیگابایتی

همان‌طور که اینتل تأیید کرد واحد گرافیکی A770 از دو پیکربندی ۸ گیگابایتی و ۱۶گیگابایتی پشتیبانی می‌کند و نسخه‌ی Limited Edition این محصول تنها در پیکربندی ۱۶ گیگابایتی دردسترس خواهد بود. A750 نیز از ۸ گیگابایت رم بهره می‌برد. البته این احتمال وجود دارد که در صورت تمایل و تأیید هیئت مدیره‌ی اینتل، گرافیک A770 نیز تنها در نسخه‌ی ۸ گیگابایتی عرضه شود.

اگر ReBAR ندارید، گرافیک‌های دیگر را انتخاب کنید

پردازنده‌های گرافیکی Arc اینتل برای انجام تراکنش‌های پشت‌سر‌هم و در مقیاس بزرگ بهینه شده‌اند و متأسفانه نمی‌توانند عملکرد مناسبی در تراکنش‌های کوچک‌تر ارائه دهند. درنتیجه، پردازنده‌های گرافیکی Arc در سیستم‌هایی که دسترسی هوشمند به حافظه‌ (Resizeable BAR یا ReBAR) ندارند، تقریباً ۴۰ درصد کارایی خود را از دست می‌دهند و بعید است که این موضوع برای پردازنده‌های گرافیکی نسل اول Arc یا همان سری Alchemist تغییر کند.

مصاحبه تام پترسون

البته اینتل همچنان در تلاش است تا این مشکل را در معماری‌های آینده کاهش دهد و درایورِ سیستم‌هایی که از ReBAR پشتیبانی نمی‌کنند، بهینه کند، اما در صورتی که سیستم شما از این قابلیت بی‌بهره و از پلتفرم‌های قدیمی‌تری استفاده می‌کند، به توصیه‌ی پترسون بهتر است که به سراغ دیگر گرافیک‌های موجود در بازار بروید.

عرضه‌ی محدود A770 و A750 و تنها در برخی کشورها

به تأیید تام پترسون، کارت‌های گرافیک A770 و A750 در زمان عرضه در وب‌سایت اینتل برای خرید دردسترس قرار خواهند گرفت و این شرکت در نظر دارد طراحی خود را در کنار کارت‌های گرافیک سفارشی‌سازی‌شده از سمت هیئت مدیره به‌طور هم‌زمان عرضه کند؛ بااین‌حال پترسون مشخص نکرد که اینتل با کدام تولید‌کننده‌ها همکاری خواهد کرد. علاوه‌براین، گرافیک‌های مذکور در آینده در برخی کشورها از جمله آلمان نیز به فروش می‌رسند.

تأخیر در عرضه گرافیک‌های Arc و پشیمانی

اینتل اعتراف کرد که عرضه‌ی ابتدایی گرافیک‌های سری A3 از خانواده Arc، در چین، ایده‌ی خوبی نبود و این شرکت در برآورد‌های خود، عملکرد مناسبی نداشته است. پترسون در این رابطه توضیح داد که تأخیرها به دلیل محدودیت در عرضه نبوده، بلکه از آماده نبودن تیم آبی ناشی شده است.

منبع:

 

..
ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد