از صفر تا صد دامین آتوریتی با شاپفا

از صفر تا صد دامین آتوریتی با شاپفا
آیا می‌دانید دامین آتوریتی چیست و چه تأثیری روی سئو سایت دارد؟ دامین اتوریتی یا اعتبار سایت، یکی از فاکتورهای اصلی گوگل برای رتبه‌بندی نتایج است.

از صفر تا صد دامین آتوریتی با شاپفا

از صفر تا صد دامین آتوریتی با شاپفا

آیا می‌دانید دامین آتوریتی چیست و چه تأثیری روی سئو سایت دارد؟ دامین اتوریتی یا اعتبار سایت، یکی از فاکتورهای اصلی گوگل برای رتبه‌بندی نتایج است.

 

سلب‌ مسئولیت: تحریریه‌ی زومیت در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

کارشناسان سئو همواره تلاش می‌کنند که با بهبود و افزایش کیفیت اعتبار دامنه سایت، رتبه صفحه‌های وب‌سایت را در موتور جست‌و‌جوی گوگل ارتقاء دهند. با‌توجه‌به اهمیت این موضوع، در این مقاله که توسط مجموعه شاپفا نگارش شده است، به شما خواهیم گفت که دامین آتوریتی یعنی چه و روش‌های بهبود آن را نیز بررسی می‌کنیم. مطالعه این مطلب کاربردی به همه مدیران، کارشناسان و علاقه‌مندان به حوزه سئو و بازاریابی محتوا پیشنهاد می‌شود.

دامین آتوریتی یعنی چه؟ یکی از پارامترهای رتبه‌بندی گوگل

برای بسیاری از کارشناسان تازه‌کار سئو، این سؤال مطرح است که اتوریتی سایت چیست و چه کاربردی دارد؟ اعتبار دامنه (Domain Authority) یکی از فاکتورهای آنالیز سایت و رتبه‌بندی گوگل است که برای اولین بار توسط شرکت MOZ ایجاد شد. این پارامتر قدرت و اعتبار دامنه سایت‌ها را بررسی می‌کند و به آن‌ها از 0 تا 100 امتیاز می‌دهد. هر‌چقدر که این امتیاز بیشتر باشد، رتبه سایت در موتور جست‌و‌جوی گوگل نیز بالاتر خواهد بود.

البته ربات‌های گوگل حدود 200 فاکتور مختلف دیگر را نیز برای بررسی سئو سایت‌ها تحلیل می‌کنند. با‌این‌حال، آتوریتی سایت اهمیت بالایی دارد؛ بنابراین پیشنهاد می‌کنیم که در‌ هنگام ساخت سایت خود توسط یک فروشگاه ساز اینترنتی، حتماً به امتیاز دامنه اعتبار وب‌سایت نیز توجه ویژه‌ای داشته باشید.

شاپفا

بررسی ارتباط آتوریتی سایت با سئو؛ هم‌بستگی و ارتباط غیر‌مستقیم

با اینکه دامین آتوریتی یک معیار با تأثیر مستقیم روی سئو سایت نیست، اما این شاخص به‌خوبی به کارشناسان سئو کمک می‌کند تا عملکرد سایت را نسبت به سایر رقبا ارزیابی کنند. طبق گفته‌های جان مولر (تحلیل‌گر ارشد گوگل)، بین رتبه‌بندی کلمه کلیدی و نتایج google با اعتبار دامنه (DA) سایت‌ها هم‌بستگی و ارتباط غیر‌مستقیم وجود دارد.

در کنار این پارامتر، شاخص دیگری به نام Page Authority نیز وجود دارد که بیان‌گر اعتبار یک صفحه از سایت است. اعتبار دامنه صفحه (PA) نیز می‌تواند در جایگاه آن صفحه در نتایج تأثیرگذار باشد؛ بنابراین حتماً در هنگام راه اندازی فروشگاه اینترنتی رایگان خود، قدرت دامنه سایت را نیز بررسی کنید تا در ادامه راه با مشکل مواجه نشوید.

محاسبه دامین اتوریتی چگونه انجام می‌شود؟

اکنون که متوجه شدیم دامین آتوریتی چیست، باید با نحوه محاسبه این پارامتر آشنا شویم. شرکت MOZ اعلام کرده است که برای محاسبه اعتبار دامنه سایت‌ها از بیش از 40 شاخص مختلف استفاده می‌کند. برخی از این شاخص‌ها عبارت‌اند از:

  • رنک موز: شاخص MOZ Rank تعداد و کیفیت سایت‌هایی که به یک صفحه خاص لینک می‌دهند را به‌طور کامل بررسی می‌کند.
  • موز تراست: شاخص MOZ Trust اعتبار همه سایت‌هایی که به یک صفحه از وب‌سایت شما لینک داده‌اند را بررسی می‌کند.
  • پروفایل بک‌لینک: این شاخص لینک‌های خارجی و داخلی صفحه‌ها را بررسی خواهد کرد. مثلاً اگر به یک سایت معتبر لینک بدهید (یابرعکس)، امتیاز بالاتری کسب می‌کنید.
  • روت دامین: شاخص Root Domains تعداد بک‌لینک‌های منحصر‌به‌فرد را آنالیز می‌کند.
  • محیط کاربری جذاب: باید تلاش کنید که محیط کاربری جذاب و راحتی را برای کاربران سایت خود طراحی کنید. این شاخص برای ربات‌های گوگل نیز اهمیت بالایی دارد.

شاید بررسی اعتبار دامنه یک نمونه فروشگاه اینترنتی موفق، بتواند اهمیت بالای آتوریتی سایت را به شما نشان دهد. توجه داشته باشید که یک وب‌سایت قدرتمند مانند اپل، امتیاز دامنه‌ای بین 95 تا 100 دارد!

شاپفا

راه‌های افزایش اعتبار و قدرت دامنه سایت

حتی افرادی که می‌دانند دامین آتوریتی چیست نیز ممکن است راه‌های افزایش آن را بلد نباشند. به همین دلیل، در این بخش چند راهکار حرفه‌ای را برای افزایش اعتبار دامنه سایت بیان می‌کنیم:

برای افزایش اعتبار دامنه، از سایت‌های معتبر بک‌لینک دریافت کنید

بک‌لینک‌ها یکی از مهم‌ترین معیارها برای بررسی اعتبار دامنه سایت هستند. پیشنهاد می‌کنیم که لینک‌های ورودی با‌کیفیتی از سایت‌های معتبر داشته باشید. برای مثال، می‌توانید با استفاده رپورتاژ آگهی برای سایت خود ورودی دست‌و‌پا کنید. برای انتخاب سایت‌های میزبان رپورتاژهای آگهی نیز می‌توان فعالیت رقبای قدرتمند را تحلیل و بررسی کرد و از همان سایت‎‌های مورد استفاده آن‌ها بهره گرفت.

لینک‌های اسپم سایت خود را حذف کنید؛ بهبود لینک‌سازی داخلی

لینک‌سازی داخلی سایتتان را نیز به‌طورکامل بررسی و لینک‌های نامناسب را حذف کنید. داشتن لینک‌های اسپم و بد می‌تواند به دامین آتوریتی سایت لطمه وارد کند. گوگل سرچ کنسول و سایر ابزارهای سئو در این راه کمک‌حال شما خواهند بود.

توجه به Social Signal؛ یکی از راه‌های بالا بردن قدرت دامنه سایت

سوشال سیگنال به معنای همه فعالیت‌های کاربران شبکه‌های اجتماعی در رابطه با سایت است. سیگنال اجتماعی به‌طور غیر‌مستقیم روی سئو و جایگاه سایت در نتایج گوگل تأثیر دارد. برای افزایش اعتبار دامنه سایت خود می‌توانید در شبکه‌های اجتماعی مانند توییتر، فیسبوک، پینترست و سایر شبکه‌ها صفحه بسازید و لینک مطالب مفید خود را با کاربران به‌اشتراک بگذارید.

از بهبود تجربه کاربری و کیفیت بازدید کاربران سایت غافل نشوید!

در هنگام ساخت سایت فروشگاهی خود توجه داشته باشید که طراحی فضای کاربری اهمیت بسیار بالایی دارد. اگر وب‌سایت شما به‌صورت کاربر‌پسند طراحی نشده باشد، ربات‌های گوگل این موضوع را تشخیص داده و جایگاه شما را کاهش می‌دهند؛ بنابراین بسیار مهم است که فروشگاه یا سایت شما توسط شرکتی معتبر و با‌تجربه در این زمینه طراحی و راه‌اندازی شده باشد.

از صفر تا صد ساخت و طراحی فروشگاه اینترنتی کاربر‌پسند با شاپفا

در این مقاله به‌طور مفصل بررسی کردیم که دامین آتوریتی چیست و چگونه می‌توان آن را افزایش داد. برای اینکه سایت شما اعتبار دامنه خوبی داشته باشد، باید عملیات طراحی و ساخت آن را به شرکتی معتبر و حرفه‌ای بسپارید. فروشگاه‌ساز شاپفا با سال‌های سال تجربه در حوزه طراحی و ساخت فروشگاه‌های اینترنتی، از صفر تا صد راه‌اندازی سایتتان را با بهترین قیمت بر‌عهده می‌گیرد.

 

منبع:

..
ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد