ساخت نوعی حسگر پوشیدنی با قابلیت تقلید حس های لمسی

ساخت نوعی حسگر پوشیدنی با قابلیت تقلید حس های لمسی
محققان هنگ کنگی نوعی سیستم پوشیدنی لمسی جدید ساخته اند که با تقلید از حس های لمسی با وضوح بالا آن را با نرخ پاسخ سریع ارائه خواهد کرد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، یک تیم تحقیقاتی از دانشگاه سیتی هنگ کنگ با ساخت سیستم رندرینگ لمسی پوشیدنی

ساخت نوعی حسگر پوشیدنی با قابلیت تقلید حس های لمسی

محققان هنگ کنگی نوعی سیستم پوشیدنی لمسی جدید ساخته اند که با تقلید از حس های لمسی با وضوح بالا آن را با نرخ پاسخ سریع ارائه خواهد کرد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، یک تیم تحقیقاتی از دانشگاه سیتی هنگ کنگ با ساخت سیستم رندرینگ لمسی پوشیدنی تلاش کردند تا حس […]

محققان هنگ کنگی نوعی سیستم پوشیدنی لمسی جدید ساخته اند که با تقلید از حس های لمسی با وضوح بالا آن را با نرخ پاسخ سریع ارائه خواهد کرد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، یک تیم تحقیقاتی از دانشگاه سیتی هنگ کنگ با ساخت سیستم رندرینگ لمسی پوشیدنی تلاش کردند تا حس های لمسی را بازسازی کنند. رندرینگ به فرآیند تولید ماشینی تصاویر با کمک مدل های محاسباتی گفته می شود.

این تیم تحقیقاتی از فناوری خود برای خواندن و لمس صفحه نمایش بریل استفاده کردند. این سیستم می تواند حس لامسه را در متاورس برای واقعیت مجازی اضافه کند. دکتر یانگ ژگبائو، سرپرست این مطالعه می گوید: امکان برقراری با خانواده و دوستان از راه دور از طریق تلفن همراه برای دیدن و شنیدن وجود دارد اما نمیتوان آنها را حس کرد. تاکنون حسگرهای زیادی بصورت دیجیتالی بری ارائه ویژگی های لمسی ساخته شده است. اما هنوز حسگری برای مجازی کردن حس لامسه ساخته نشده است.

بطور کلی محرک های لمسی به دو روش باز تولید می شوند: مکانیکی و الکتریکی. با اعمال نیروی مکانیکی روی پوست، احساسات لمسی پایدار ایجاد میشود. اما محرک های الکتریکی با عبور جریان الکتریکی از پوست، باعث برانگیختن حس لمس در محل الکترود میشوند. وضوح آنها بالاتر و پاسخ سریعتری را ارائه می کنند. محرک الکترولمس ساخته شده توسط این محققان نازک و انعطاف پذیر است و می توان آن را به یک انگشت پوش اضافه کرد.

منبع:

..
ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد