۷۱ دستگاه دوربین ثبت تخلف در راه‌های استان قم فعال است

۷۱ دستگاه دوربین ثبت تخلف در راه‌های استان قم فعال است
حمید سالاری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ۲۴ دوربین نظارت تصویری نیز در سطح جاده های استان فعال است.

وی با اشاره به این که دوربین های ثبت تخلف، وضعیت سرعت غیرمجاز خودروها را ثبت می کند گفت: دوربین های نظارتی نیز ترافیک لحظه ای راه ها و وضعیت جوی را ثبت و گزارش می کند.

وی با بیان این که دوربین های ثبت تخلف، علاوه بر ثبت سرعت غیرمجاز لحظه ای، سرعت غیرمجاز میانگین را نیز ثبت می کند گفت: برای این دوربین ها، ۱۰ کیلومتر حد خطای مجاز درنظر گرفته شده بود که اکنون با افزایش ۹۸ درصدی ضریب دقت سامانه های کنترل سرعت خودرو، این رقم به پنج کیلومتر کاهش یافته است؛ یعنی اگر سرعت مجاز در یکی از محورها ۸۰ کیلومتر برساعت باشد، تا سرعت ۸۵ کیلومتر تخلف محسوب نمی شود اما سرعت ۸۶ کیلومتر و بالاتر به عنوان تخلف ثبت می شود.

سالاری با بیان این که حدود ۶۴۰ کیلومتر راه اصلی و حدود یک هزار و ۲۰۰ کیلومتر راه روستایی در استان قم وجود دارد گفت: بیشترین تخلف ثبت شده در آزادراه های قم - تهران و قم - کاشان، همچنین کمربندی امام علی(ع) به ثبت رسیده است.

وی در ادامه گفت: با توجه به مطالعات صورت گرفته و بررسی‌های میدانی به عمل آمده، نقش سامانه‌های کنترل و نظارت جاده‌ای( خصوصا دوربین‌های کنترل سرعت) درکاهش حوادث و تسهیل ترافیک، بی بدیل است.

وی افزود: بی تردید سامانه‌های نظارت و کنترل ترافیک جاده‌ای، جهت افزایش دقت و سرعت در انتقال داده‌ها، همچون دیگر سامانه‌های ارتباطی، نیازمند بروزرسانی است که این مهم طی بازه‌های زمانی مشخص به مرحله اجرا درمی آیند.

سالاری اضافه کرد: طی هماهنگی‌های به عمل آمده وبرآورد هزینه‌ها، ضمن بهره مندی از اعتبارات سازمانی، نسبت به بهسازی ۹ سامانه دوربین کنترل سرعت درسطح محورهای مواصلاتی استان اقدام شد.

وی درخصوص مراحل اجرایی این طرح و مشخصات فنی آن گفت: از ۹ سامانه دوربین مذکور، ۴ سامانه درآزادراه قم- گرمسار، ۴ سامانه دربزرگراه قم- سلفچگان و یک سامانه دیگر در محور قدیم قم- کاشان نصب شده است.

..
ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد