به نقل از «ایسنا» دانسته‌های مهم پیش از خرید دوربین مداربسته

به نقل از «ایسنا» دانسته‌های مهم پیش از خرید دوربین مداربسته
برای خرید دوربین مداربسته باید به محل نصب آن توجه ویژه‌ای شود. استفاده از دوربین نامناسب در محل غیر تخصصی، موجب کاهش کیفیت و عدم کارایی صحیح آن می‌شود.

همیشه پیشرفت تکنولوژی برای فراهم کردن هرچه بیشتر آسایش انسان‌ها بوده است. منظور از آسایش همیشه وجه فیزیکی آن نیست.

 بلکه آسایش ذهنی نیز از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. استفاده از تجهیزات نظارتی و امنیتی علاوه بر ایجاد آسایش فیزیکی، آسایش خاطر را نیز به همراه دارد. تامین امنیت یکی از دغدغه‌های بشر بوده که تا به امروز شاهد پیشرفت‌های شگرفی در این حوزه بوده‌ایم.

 

باید بدانید قیمت دوربین مداربسته وابستگی به قیمت ارز دارد و با نواسانات قیمت در برخی از دوربین های مداربسته وارداتی قیمت تغییر پیدا می کند.

اهمیت خرید دوربین مداربسته

از سوی دیگر سیستم‌های امنیتی چون دوربین‌های مداربسته علاوه بر تامین امنیت، موجب صرفه جویی در نیروی انسانی می‌شوند. یک سیستم امنیتی قادر است کار چندین نفر را به راحتی و بدون خستگی انجام دهد و در کاهش هزینه‌ها تاثیر بسزایی داشته باشد. از زمان ظهور دوربین‌ مداربسته تمامی سازمان‌ها و ارگان‌ها به تاثیر مثبت این نوع سیستم پی برده‌اند. خرید دوربین مداربسته و سیستم‌های امنیتی دیگر مانند سابق  کاری غیر ممکن و مختص سازمان‌های دولتی نیست.

طبق آمار خرید دوربین مداربسته و تجهیز اماکن به این سیستم موجب کاهش جرم و جنایت به طرز چشمگیری شده که افزایش امنیت و آرامش ساکنین را به همراه داشته است. دوربین های امروزی فقط به ثبت تصاویر اکتفا نمی‌کنند و به واسطه‌ی برخورداری از سنسورهای هوشمند قادر به تشخیص چهره، تحرکات، ثبت پلاک خودرو، ضبط صدا، ضبط تصاویر در شرایط بدون نور، ثبت ورود و خروج و... هستند. با این اوصاف خرید دوربین مداربسته مانند به خدمت گرفتن یک نگهبان 24 ساعته هوشیار و بدون خستگی است، که همه چیز را زیر نظر دارد. به هنگام خرید دوربین مداربسته باید به نکات زیر توجه نمایید:

برخورداری از استاندارد IP67 برای مقاومت در برابر نفوذ آب و گرد و غبار توجه به اصالت برند محصول. برخورداری از سنسور های هوشمند تنظیم نور و دید در شب توجه به کیفیت ساخت و جنس بدنه دوربین مداربسته برخورداری محصول و سایر تجهیزات آن از ضمانت معتبر و خدمات پس از فروش انواع دوربین مداربسته

دوربین‌های مداربسته متناسب با شرایط و محیط‌های مورد استفاده و برای کسب بهترین نتیجه در انواع گوناگون تولید می‌شوند. از این رو خرید دوربین مداربسته باید بسته به شرایط و محل نصب انجام گیرد. در ادامه به انواع مختلف دوربین مداربسته می‌پردازیم و ویژگی‌های آنها را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

دوربین مداربسته دام Dome

دوربین مداربسته نوع دام دارای ظاهری نیم کره یا اصطلاحا گنبدی شکل است که فرم طراحی آن، برای نصب روی سقف بهینه شده است. اما با استفاده از پایه‌های مخصوص امکان نصب روی سطوح عمودی نیز میسر می‌گردد. این محصول از نظر بستر ارتباطی به دو نوع تحت شبکه یا IP و آنالوگ تقسیم می‌شود. همانطور که پیشتر به آن اشاره کردیم، برای خرید دوربین مداربسته باید به محل نصب آن توجه ویژه‌ای شود.

ویژگی ها برخورداری از فرم طراحی گنبدی شکل برخورداری از ابعاد کوچک برای جلوگیری از جلب توجه مقاوم در برابر ضربه، نفوذ آب و گرد و غبار

 

دوربین مداربسته بولت Bullet

یکی از متعارف‌ترین دوربین‌های مداربسته نوع بولت می‌باشد، که برای استفاده در محیط‌های خارجی بسیار مناسب است. خرید دوربین مداربسته بولت برای نصب روی انواع سطوح خارجی مانند دیوار، ستون، سقف و پایه پیشنهاد می‌شود. دوربین مداربسته بولت در مقایسه با سایر محصولات از دید وسیع‌تر و دقت بالاتری برخوردار است. این نوع دوربین‌ها می‌توانند تا برد 100 متر را تحت پوشش قرار دهند. نوع ارتباط این محصول به دو شکل تحت شبکه یا IP و آنالوگ تقسیم می‌شود. دوربین مداربسته بولت باید در ارتفاع مناسب نصب گردد؛ تا از تغییر زاویه و ایجاد نقطه کور توسط افراد خرابکار و سارقان جلوگیری شود. بهتر است برای نصب این نوع دوربین از محفظه‌های مخصوص استفاده نمایید.

 
..
ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد