5 ویژگی اندروید که iOS از آن‌ها بی‌بهره است

5 ویژگی اندروید که iOS از آن‌ها بی‌بهره است
در مقایسه با سیستم عامل اندروید، iOS سیستم عاملی با محدودیت فراوان تلقی می‌شود و باید برای شخصی‌سازی بیشتر انعطاف نشان دهد.

امروزه هزاران مدل گوشی هوشمند در بازار وجود دارد. هر کدام نیازها، بودجه‌ها و انتظارات متفاوتی را برآورده می کند. اگرچه، با وجود متفاوت بودن این تلفن‌ها، یک عنصر اصلی بیشتر از هر چیزی آن‌ها را متمایز می‌کند: سیستم عامل.

سیستم عامل‌های iOS و اندروید دو پلتفرم محبوب هستند که به میلیاردها کاربر در سراسر جهان خدمات ارائه می‌دهند و در این سال‌ها اندروید از iOS و بالعکس الهام گرفته‌اند، با این حال هنوز چیزهای زیادی وجود دارد که این دو سیستم عامل می‌توانند از یکدیگر یاد بگیرند. در این مقاله 5 ویژگی اندروید را بررسی می‌کنیم که بسیاری معتقدند باید در iOS معرفی شود.

1. امکان انتخاب برنامه پیش‌فرض مناسب

چند سال پیش، اپل به کاربران جدیدترین آیفون‌های خود اجازه داد تا برخی از برنامه‌های پیش‌فرض را تنظیم کنند. اگرچه، از iOS 16، این گزینه همچنان محدود به ایمیل و برنامه های مرور وب است.

تغییر مرورگر پیش فرض در آی او اس iOS

بنابراین می‌توانید Apple Mail و Safari را کنار بگذارید اما تغییر هیچ چیز دیگری برای شما امکانپذیر نیست.‌

تنظیم یک پخش کننده موسیقی پیش‌فرض، برنامه نقشه، کاوشگر فایل، دوربین و غیره هنوز امکان‌پذیر نیست. این کار دور شدن از برنامه‌های سیستمی اپل را بسیار سخت و ناخوشایند می‌کند. به همین دلیل بسیاری از کاربران نهایتاً از این برنامه‌های داخلی استفاده می‌کنند، زیرا به نوعی تحت فشار قرار گرفته‌اند.

ما فقط می‌توانیم امیدوار باشیم که اپل به کاربران احترام بگذارد و انتخاب برنامه پیش فرض را برای پوشش برنامه‌های بیشتر گسترش دهد.

2. پکیج‌های آیکون سفارشی

در حالی که از نظر فنی می‌توانید آیکون‌های سفارشی را در iOS تنظیم کنید، این فرآیند به هیچ وجه ساده یا شهودی نیست. این نیاز به دور زدن در حلقه‌ها و اختصاص تصاویر سفارشی برای هر برنامه به صورت جداگانه دارد.

پکیج آیکون های اندروید و متریال یو

با این که آیفون به دلیل عدم سفارشی‌سازی و سلب تنظیمات کاربر بدنام شده است، اما در سال‌های اخیر اپل به آرامی در حال انعطاف نشان دادن است. به عنوان مثال، صفحه قفل در iOS 16 شخصی‌سازی مناسبی دارد و به کاربران اجازه می‌دهد رنگ‌ها، فونت، ویجت‌ها و موارد دیگر را تغییر دهند. به همین دلیل با قابلیت بسته‌های آیکون سفارشی در iOS، کاربران می‌توانند آیفون‌های خود را با تکیه بر تم‌های خاصی که مطابق با سلیقه‌شان است، شخصی‌تر کنند و افزودن این قابلیت ضروری به نظر می‌رسد.

3. شخصی‌سازی کنترل سنتر

یکی از مزاحمت های اصلی در iOS کنترل سنتر است. در حالی که کاربران می‌توانند نوارهای تغییر وضعیت (Toggle) را اضافه و حذف کنند، قسمت بالایی اصلی ثابت می‌ماند. کلیدهای ثابت شامل WLAN، بلوتوث، AirDrop، هات‌اسپات، حالت هواپیما، دیتا، در حال پخش، قفل چرخش، اسکرین میرور، فوکوس، روشنایی و صدا هستند. شما نه می‌توانید هیچ یک از آن‌ها را حذف یا تغییر چیدمان دهید.

قسمت کنترل سنتر اندروید

در سیستم‌عامل اندروید، کاربران می‌توانند هر طور که می‌خواهند تغییر ترتیب داده و ضامن‌ها را حذف کنند و به آن‌ها اجازه می‌دهد تا گزینه‌هایی را که واقعاً به آن‌ها اهمیت می‌دهند اولویت‌بندی کنند.

4. صفحه نمایش و لاک‌اسکرین انعطاف پذیر

در سال‌های اخیر، اپل صفحه‌های اصلی و قفل را در iOS منتشر کرده است. به عنوان مثال، کاربران اکنون می‌توانند ویجت‌ها را در صفحه اصلی قرار دهند و همانطور که قبلا ذکر شد، صفحه قفل اکنون نیز تقریباً قابل تنظیم است. با وجود آن، هنوز محدودیت‌های زیادی در این دو صفحه نمایش وجود دارد. برای شروع، کاربران هنوز نمی توانند بین دو برنامه یا ویجت فاصله بگذارند. نمادها یا ویجت‌ها باید به ترتیب از گوشه سمت چپ بالا قرار گیرند، سپس ردیف به ردیف به سمت راست پایین حرکت کنند.

لاک اسکرین گوشی های آیفون و سیستم عامل ای او اس

این امر شخصی‌سازی صفحه اصلی را بسیار چالش‌برانگیزتر می‌کند، زیرا کاربران برای دستیابی به نقاط خالی باید به ویجت‌های شخص ثالث تکیه کنند. بنابراین این بخش هنوز در iOS 16 کاربرپسند نیست. اپل باید در این زمینه هم از اندروید الگو بگیرد و آن‌ها را پاسخگوتر و کاربردی‌تر کند.

با رفتن به صفحه قفل، این بخش، با وجود سفارشی‌سازی های آن، هنوز محدود است. از این گذشته، میانبرهای دوربین و چراغ قوه ثابت هستند. شما نه می‌توانید آن‌ها را حذف کنید و نه می‌توانید چیز مفیدتری جایگزین کنید. ناگفته نماند که iOS در حالت نمایشگر همیشه روشن (AOD) از هیچ گونه سفارشی‌سازی به جز پنهان کردن کاغذ دیواری یا اعلان ها پشتیبانی نمی‌کند.

5. بهبود اعلان‌ها (Notifications)

در نهایت، یکی از شکایات رایج کاربران اندرویدی که به iOS مهاجرت می کنند، سیستم اعلان در آیفون‌ها است. در حالی که کاربران می‌توانند میزان شنیدن یا هشدار این اعلان‌ها را بر اساس برنامه به برنامه کنترل کنند، اما همچنان نامرتب به نظر می‌رسند و دسته‌بندی مناسبی ندارند. برنامه‌ها می‌توانند از API حساس به زمان برای برجسته کردن یک پیام مهم استفاده کنند. با این حال، فراتر از آن، چیز زیادی نمی توان سازماندهی کرد. این بدان معنا است که هیچ رابط هوشمند و مدرنی برای پاسخ دادن فوری به پیام‌های دریافتی از طریق برنامه های شخص ثالث وجود ندارد.

نوتیفیکیشن‌ها در سیستم عامل آیفون

در صورت نیاز به مشاوره در زمینه تلفن سانترال و یا دوربین مدار بسته دارید لطفا با شمارهای 02188354375 و یا 09121988790 تماس بفرمایید.

..
ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد