نقص باتری UPS مرکز داده ای در فرانسه را طعمه حریق کرد

نقص باتری UPS مرکز داده ای در فرانسه را طعمه حریق کرد
مرکز داده شرکت مکسوند (Maxnod) در فرانسه دچار آتش‌سوزی شدید شد. طبق گزارش‌ها یک آتش نشان نیز در حین مهار آتش صدمه دیده است.

مرکز داده شرکت مکسوند (Maxnod) در فرانسه دچار آتش‌سوزی شدید شد. طبق گزارش‌ها یک آتش نشان نیز در حین مهار آتش صدمه دیده است.

حدود ساعت 11 صبح به وقت محلی، کارشناسی که در محل مرکز داده حضور داشت، متوجه آتش سوزی در بخش سیستم‌های UPS شد. پس از دقایقی حدود 81 آتش نشان و 49 خودرو برای مهار این آتش سوزی به محل اعزام شدند.

تجهیزات اتاق UPS به تلی از خاکستر تبدیل شده است

پس از اطفای آتش سوزی مشخص شد که برخی از رک‌ها نیز آسیب دیده‌اند. همچنین با از کار افتادن مرکز داده و آسیب دیدن کابل‌های فیبر نوری، مشترکان بومی اینترنت FTTH نیز اختلال و قطعی اینترنت را گزارش کردند.

آتش‌سوزی جزو اصلی‌ترین مخاطرات مراکز داده به شمار می‌رود

آتش‌سوزی در مراکز داده همچنان در تمام جهان این صنعت را آزار می‌دهد و در مواردی علاوه بر خسارات مالی هنگفت، حتی تلفات جانی را به همراه داشته است.

مطمئنا معروف‌ترین حادثه نیز آتش سوزی دو سال قبل در فرانسه بود، زمانی که مرکز داده OVHcloud در استراسبورگ دچار آتش‌سوزی بسیار گسترده‌ای شد. پس از آن مشخص شد که OVH سرورهای پشتیبان را در همان مرکز داده ذخیره کرده و به طور تصادفی برخی از درایوهایی را که قادر به کشف آن‌ها بود از خرابه‌ها پاک کرده است، این شرکت همچنان با پیامدهای قضائی و خسارات این حادثه مواجه است.

در یکی از فجیع‌ترین حوادث نیز دو نفر در ‌آتش‌سوزی مرکز داده سایبروان در جاکارتای اندونزی، جان خود را از دست دادند. علت این آتش‌سوزی هرگز به اشتراک گذاشته نشد. در حادثه‌ای در کره جنوبی، نیز آتش‌سوزی باتری لیتیوم یون عامل قطعی مرکز داده KakaoTalk بود که باعث اختلال گسترده در این کشور شد. چند ماه قبل مشکل اتاق برق باعث آتش سوزی کوچک در مرکز داده Equinix در اسپانیا شد که خسارات چندانی برجای نگذاشت.

در صورت نیاز به مشاوره در زمینه تلفن سانترال و یا دوربین مدار بسته دارید لطفا با شمارهای 02188354375 و یا 09121988790 تماس بفرمایید.

..
ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد