مدیرعامل گوگل: رقیب هوش مصنوعی ChatGPT در راه است

مدیرعامل گوگل: رقیب هوش مصنوعی ChatGPT در راه است
گوگل می‌خواهد رقیبی برای ChatGPT را به موتور جستجوی خود اضافه کند. غول فناوری همچنین احتمالاً DeepMind و Google Brain را با هم ادغام کند تا توان پردازشی آن‌ها را افزایش دهد
گوگل می‌خواهد رقیبی برای ChatGPT را به موتور جستجوی خود اضافه کند. غول فناوری همچنین احتمالاً DeepMind و Google Brain را با هم ادغام کند تا توان پردازشی آن‌ها را افزایش دهد

ساندار پیچای، مدیر عامل گوگل و آلفابت، روز پنجشنبه در مصاحبه‌ای با وال استریت ژورنال گفت:«گوگل قصد دارد یک چت ربات هوش مصنوعی با زبان طبیعی را به موتور جستجوی خود اضافه کند تا از رقبایی مانند ChatGPT عقب نماند.»

توضیحات ساندار پیچای درباره چت‌بات گوگل

پیچای به وال‌استریت ژورنال گفت که نسبت به توانایی گوگل برای حفظ قدرت خود در زمینه هوش مصنوعی خوشبین است. با این حال، او مشخص نکرد که کاربران جستجوی گوگل چه زمانی می‌توانند قابلیت جدید را ببینند.

پیچای در این مصاحبه گفت: «ما در حال تمرین بیشتر برای این محصول بودیم اما با توجه به شرایطی که در صنعت وجود دارد، جدول زمانی تغییر کرده است.»

منظور پیچای از «شرایط صنعت» احتمالاً اشاره‌ای به بینگ مایکروسافت و علاقه به هوش مصنوعی محاوره‌ای در بین سرمایه‌گذاران و عموم مردم است. مایکروسافت در ماه فوریه با این خبر که ChatGPT و GPT-4 را در جستجوی بینگ و مرورگر اج گنجانده است، در رقابت هوش مصنوعی جلو افتاد. ظاهراً این باعث ایجاد یک هشدار برای گوگل شد که بخش‌ها و محصولات هوش مصنوعی خود را دارد اما یافته‌های این بخش‌ها را در موتور جستجوی خود ادغام نکرده است.

با توجه به رفتار رقبا، چت‌بات احتمالی گوگل در موتور جستجو نیز احتمالاً با لیست انتظار باز خواهد شد.

پیچای گفت که گوگل چندین محصول جستجوی جدید در این کارگاه دارد. برخی از این محصولات و عملکردها ممکن است نحوه کار موتور جستجو را در حال حاضر بهبود بخشند، مانند نسخه‌ای که عبارت‌های جستجو را در همان جلسه «به خاطر می‌سپارد» تا به کاربران اجازه دهد سؤالات بعدی را بپرسند.

پیچای در پاسخ به سوال «آیا مردم می‌توانند از گوگل سؤال بپرسند و با LLM (مدل‌های زبان بزرگ) در این موتور جستجو درگیر شوند؟» گفت قطعا بله.

او گفت: «دیدن هیجان کاربران در مورد پذیرش این فناوری‌ها باورنکردنی بوده است و برخی از آن‌ها نیز شگفت‌انگیز هستند.»

البته قطعاً قرار دادن یک هوش مصنوعی زبان طبیعی در موتور جستجوی گوگل می‌تواند یک شمشیر دولبه باشد چرا که ممکن است مردم را از تبلیغات جستجو دورتر کند، تبلیغاتی که 162 میلیارد دلار از درآمد گوگل را تشکیل می‌دهند.

گوگل می‌تواند از بارد در هوش مصنوعی موتور جستجو استفاده کند

گوگل چت بات داخلی «گوگل بارد» و کوله‌باری از تجربه در زمینه LLM دارد. گوگل بارد در حال حاضر به صورت لیست انتظار برای عموم باز است و دارای دکمه‌ای است که برای اطلاعات بیشتر به جستجوی گوگل هدایت می‌شود. مانند سایر ابزارهای هوش مصنوعی مشابه، بارد می‌تواند زبان، کد یا تصاویر را تشخیص و تفسیر کند و بر اساس درخواست‌ها محتوای بیشتری تولید کند. احتمالاً گوگل تجربه خود با بارد را برای افزودن چت به موتور جستجوی خود به کار خواهد گرفت.

غول فناوری همچنین از یکی از مدل های زبان بزرگ خود برای ایجاد Pathways Language Model استفاده کرده است، یک سیستم هوش مصنوعی در مقیاس بزرگ که در حال حاضر برای توسعه دهندگان در سرویس رایانش ابری گوگل در دسترس است.

مدل‌های زبان بزرگ که ستون فقرات هوش مصنوعی هستند و می‌توانند مکالمه‌ای با صدای طبیعی با یک فرد برقرار کنند، حجم عظیمی از توان پردازشی نیاز دارند. به منظور کاهش هزینه‌ها و استفاده موثرتر از منابع پردازشی، پیچای انتظار دارد که دو واحد متمرکز بر هوش مصنوعی گوگل، یعنی Google Brain و DeepMind، همکاری کنند و منابع خود را در آینده نزدیک ترکیب کنند.

رقابت هوش مصنوعی علیرغم اخراج‌های گسترده داغ می‌شود

یکی از چالش‌های پیش روی گوگل در حالی که تلاش می‌کند از پیشرفت‌های هوش مصنوعی مایکروسافت عقب نیافتد، تعداد کارمندان است. شرکت آلفابت از زمانی که اخراج‌ها برای اولین بار در ژانویه 2023 آغاز شد، حدود 6 درصد کاهش نیرو داشته است.

در صورت که نیاز به مشاوره در زمینه تلفن سانترال و یا دوربین مدار بسته دارید لطفا با شمارهای 02188354375 و یا 09121988790 تماس بفرمایید.

 

..
ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد