گوگل ۳۶ برنامه مخرب اندرویدی که ۱۰۰ میلیون‌ بار دانلود شده‌ بودند، از فروشگاه خود حذف کرد

گوگل ۳۶ برنامه مخرب اندرویدی که ۱۰۰ میلیون‌ بار دانلود شده‌ بودند، از فروشگاه خود حذف کرد
مک‌آفی چندین برنامه‌ی مخرب در فروشگاه گوگل‌پلی شناسایی کرده‌ است که بدون اجازه‌ی کاربر، اطلاعاتی را از گوشی‌های هوشمند جمع‌آوری می‌کنند.

گوگل اخیراً ۳۶ برنامه‌ی مخرب اندرویدی را از فروشگاه گوگل‌پلی حذف کرده است. این اپلیکیشن‌ها اقداماتی را بدون اجازه‌ی کاربران روی دستگاهشان انجام می‌دادند. برنامه‌های مذکور را McAfee شناسایی کرده است. برخی از اپلیکشن‌های یادشده از کتابخانه‌ای به‌ نام Goldoson برای جمع‌آوری اطلاعاتی مثل فهرست اپلیکیشن‌های نصب‌شده، اطلاعات شبکه‌ی وا‌ی‌فای، بلوتوث و موقعیت مکانی از گوشی کاربران بهره گرفته‌اند. کتابخانه‌ی مذکور می‌تواند بدون اطلاع کاربر و در پس‌زمینه‌ی دستگاه روی آگهی‌های مختلف نیز کلیک کند.

مک‌آفی بیش‌ از ۶۰ برنامه‌ای که از کتابخانه‌ی مخرب Goldoson استفاده می‌کنند، شناسایی کرد. این برنامه‌ها فقط ازطریق فروشگاه گوگل‌پلی بیش‌ از ۱۰۰ میلیون‌ بار دانلود شده‌اند. گوگل پس‌ از اطلاع از موضوع وارد عمل شد و ۳۶ اپلیکیشن مخرب را از فروشگاهش حذف کرد. این در حالی است که سایر برنامه‌ها به‌روزرسانی‌های جدیدی دریافت کردند تا به‌عنوان عامل مخرب شناسایی نشوند. فهرست کامل این اپلیکیشن‌ها را در وب‌سایت رسمی مک‌آفی می‌توانید مشاهده کنید.

 

به کاربران توصیه می‌کنیم برنامه‌های مخرب فهرست‌شده در وب‌سایت مک‌آفی را به جدیدترین نسخه‌های موجود به‌روزرسانی یا آن‌ها را از روی دستگاه خود حذف کنند. علاوه‌براین، کاربران قبل‌ از دانلود هر برنامه‌ای از گوگل‌پلی یا فروشگاه‌های شخص‌ ثالث، باید تمهیدات امنیتی لازم را بیندیشند. گیزموچاینا می‌گوید برای اطمینان از واقعی‌بودن توسعه‌دهنده و نام و تصاویر اپلیکیشن‌ها، می‌توان اطلاعاتی مثل تعداد دانلودها و بخش نظرات و برنامه‌های شناخته‌شده‌ی دیگر آن توسعه‌دهنده را بررسی کرد.

گزارش یادشده می‌تواند به‌عنوان هشداری جدی برای کاربران و توسعه‌دهندگان در نظر گرفته شود. ناگفته نماند که به‌روزرسانی منظم برنامه‌ها و سیستم‌عامل گوشی می‌تواند به بهبود امنیت شما کمک کند. توسعه‌دهندگان نیز باید همیشه از جدیدترین راهکارها برای کسب اطمینان از امنیت کتابخانه‌هایی که از آن‌ها در برنامه‌هایشان استفاده می‌کنند، بهره ببرند.

 

در صورت که نیاز به مشاوره در زمینه تلفن سانترال و یا دوربین مدار بسته دارید لطفا با شمارهای 02188354375 و یا 09121988790 تماس بفرمایید.

..
ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد