هوش مصنوعی می تواند در شناسایی اختلالات روانی مورد استفاده قرار بگیرد

هوش مصنوعی می تواند در شناسایی اختلالات روانی مورد استفاده قرار بگیرد
دانشمندان با هدف شناسایی اختلالات روانی مانند افسردگی و شیروفرنی از هوش مصنوعی کمک گرفتند. این فناوری می تواند به تشخیص زودهنگام بیماری های روانی کمک کند. استفاده از دستبند های سلامتی امکان شناسایی این بیماری ها را تا ۸۰ درصد فراهم می کند. به گزارش سرویس

هوش مصنوعی می تواند در شناسایی اختلالات روانی مورد استفاده قرار بگیرد

دانشمندان با هدف شناسایی اختلالات روانی مانند افسردگی و شیروفرنی از هوش مصنوعی کمک گرفتند. این فناوری می تواند به تشخیص زودهنگام بیماری های روانی کمک کند. استفاده از دستبند های سلامتی امکان شناسایی این بیماری ها را تا ۸۰ درصد فراهم می کند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، محققان دانشگاه نان […]

دانشمندان با هدف شناسایی اختلالات روانی مانند افسردگی و شیروفرنی از هوش مصنوعی کمک گرفتند. این فناوری می تواند به تشخیص زودهنگام بیماری های روانی کمک کند. استفاده از دستبند های سلامتی امکان شناسایی این بیماری ها را تا ۸۰ درصد فراهم می کند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، محققان دانشگاه نان یانگ سنگاپور نوعی کیت تشخیصی توسعه دادند که از هوش مصنوعی برای شناسایی علائم بیماری های روانی استفاده می کند.

حتی امکان پیش بینی وضعیت فرد در آینده نیز وجود دارد. دکتر ایوا یوجیک، محقق ارشد این پروژه و دانشمند این دانشگاه می گوید: برای شناسایی اختلالات روانی در جسم افراد روش های مختلفی وجود دارد، اما دستگاه های پوشیدنی شناسایی آنها را راحت تر میکند. علائم شناسایی زیست نشانگرهای دیجیتال نام گذاری شدند.

از این اطلاعات برای آموزش هوش مصنوعی استفاده میشود. با دادن این اطلاعات به مدل یادگیری ماشینی می توان از آن برای شناسایی علتئم بیماری در فرد استفاده کرد. اعلام نتیجه نیست بصورت طیفی از صفر تا صد خواهد بود.

به گفته بوجیک، دقت این مدل همراه با دستبند ردیاب سلامتی به مدت زمان استفاده از آن بستگی دارد. در حال حاضر دقت این سیستم در شناسایی ۸۰ درصد است که می تواند با افزایش کیفیت داده ها به ۱۰۰ درصد هم برسد.

منبع:

..
ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد