هوش مصنوعی قدرت تکلم زن آمریکایی را به او بازگرداند

هوش مصنوعی قدرت تکلم زن آمریکایی را به او بازگرداند

دانشمندان دانشگاه کالیفرنیا توانستند با استفاده از هوش مصنوعی، قدرت تکلم یک زن آمریکایی را که به دلیل سکته مغزی از دست رفته بود، به او بازگردانند.

در صورت که نیاز به مشاوره و خرید یا نصب در زمینه تلفن سانترال و یا دوربین مدار بسته و یا سوئیچ شبکه را دارید لطفا با شمارهای 02188354375 و یا 09121988790 تماس بفرمایید.

این زن اکنون با استفاده از فناوری‌ای که سیگنال‌های مغز او را به گفتار و حالات چهره ترجمه و به یک آواتار دیجیتال منتقل می‌کند، می‌تواند صحبت کند.

در این فناوری جدید، از الکترودهای کوچک کاشته شده در سطح مغز برای تشخیص فعالیت الکتریکی در بخشی از مغز که گفتار و حرکات صورت را در کنترل دارد،‌ استفاده شده است.

هوش مصنوعی این سیگنال‌ها را به طور مستقیم به گفتار و حالات چهره یک آواتار دیجیتال از جمله لبخند زدن، اخم کردن یا تعجب ترجمه می‌کند.

پروفسور ادوارد چانگ مسئول این پروژه در دانشگاه کالیفرنیا، سانفرانسیسکو (UCSF) گفت: «هدف ما بازیابی کامل و روش تجسمی برای برقراری ارتباط است که طبیعی‌ترین راه برای صحبت ما با دیگران محسوب می‌شود. این پیشرفت ما را به پیدا کردن راه حل واقعی برای بیماران نزدیک‌تر می‌کند.»

بیمار زنی ۴۷ ساله به نام «آن» است که ۱۸ سال پیش براثر سکته مغزی فلج شده است. او نمی‌تواند صحبت کند و توانایی تایپ کردن هم ندارد.

این زن معمولا با استفاده از فناوری ردیابی حرکت ارتباط برقرار می‌کند که به او اجازه می‌دهد تا حروف را به آرامی با حداکثر ۱۴ کلمه در دقیقه انتخاب کند. «آن» امیدوار است که فناوری آواتار دیجیتال کاری کند تا او در آینده به عنوان مشاور مشغول به کار شود.

پیشرفت اخیر این امید را ایجاد می‌کند که واسط مغز و رایانه (BCIs) می‌توانند در آستانه تغییر زندگی افرادی که توانایی تکلمشان را به دلایلی مانند سکته مغزی و اسکلروز جانبی آمیوتروفیک از دست داده‌اند، باشد.

پیش از این بیماران مجبور بودند به ترکیب‌کننده‌های گفتار آهسته تکیه کنند. این ترکیب شامل املای کلمات با استفاده از ردیابی چشم یا حرکات جزیی صورت انجام می‌شد و مکالمه طبیعی را برقرار نمی‌کرد.

..
ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد