بهترین تبلت های بازار ایران [اردیبهشت ۱۴۰۲]

بهترین تبلت های بازار ایران [اردیبهشت ۱۴۰۲]
برای خرید تبلت مناسب، نیازی نیست که حتماً هزینه زیادی پرداخت کنید. در راهنمای خرید پیش‌ رو، بهترین تبلت‌های بازار ایران را در بازه‌های قیمتی مختلف معرفی می‌کنیم.

حدود ۱۰ سال پیش که تقاضا برای تبلت‌ها بسیار زیاد بود، کارشناسان فناوری اعتقاد داشتند که کامپیوترهای شخصی (لپ‌تاپ‌ها و کامپیوترهای رومیزی) به‌ پایان راهشان رسیده‌اند و تبلت‌ها جایگزینشان خواهند شد. برای مدتی هم این موضوع صحت داشت و بازار کامپیوترهای شخصی روزبه‌روز کوچک‌تر می‌شد؛ اما ازآنجاکه نمایشگر گوشی‌های موبایل به‌مرور بزرگ‌تر شد و تبلت‌ها هم نتوانستند به‌اندازه کامپیوترهای شخصی کاربردی شوند، تقاضا برای تبلت‌ها خیلی کم شد؛ به‌طوری‌که حالا فقط تعداد انگشت‌شماری تولیدکننده تبلت در دنیا وجود دارد.

گفتنی است هنوز هم دلایل زیادی برای خرید تبلت وجود دارد؛ زیرا تبلت‌ها نمایشگر بزرگ‌تری از گوشی‌ها دارند و از نظر سادگی و راحتی کار، از لپ‌تاپ‌ها بهترند. برای گیمرهای موبایل یا طراحان و گرافیست‌ها، تبلت همچنان می‌تواند گزینه بهتری در مقایسه با گوشی یا لپ‌تاپ باشد. طبق آمار منتشرشده از سه‌ماهه چهارم سال ۲۰۲۲، نزدیک به نیمی از سهم بازار تبلت دراختیار برند اپل قرار دارد. تعجبی هم ندارد؛ چراکه اپل جزو معدود شرکت‌هایی است که همچنان به‌صورت جدی تبلت تولید می‌کند و اتفاقاً بهترین تبلت‌های بازار را هم ارائه می‌دهد.

مقاله‌های مرتبط:
  • بهترین گوشی های موبایل بازار ایران [فروردین ماه ۱۴۰۲]

درست مثل دیگر محصولات اپل، برای خرید تبلت‌های آیپد هم باید هزینه زیادی بپردازید؛ ولی بدین‌معنی نیست که به‌جز آیپد هیچ تبلت دیگری ارزش خرید ندارد. درادامه، بهترین تبلت‌های بازار ایران را در بازه‌های قیمتی مختلف معرفی می‌کنیم تا بتوانید با‌‌ توجه‌‌‌ به بودجه خود، مناسب‌ترین مدل را تهیه کنید.

توجه کنید که با تمام علاقه‌مان به سیستم‌عامل محبوب و کارآمد ویندوز، همچنان این سیستم‌عامل دوست‌داشتنی بدون کیبورد و ماوس، با اتکا به تعامل لمسی، نمی‌تواند تجربه ایدئالی برایتان رقم بزند. بااین‌حال، اگر اصرار دارید تبلت مایکروسافت بخرید، بهتر است این مقاله را تا انتها بخوانید.

 
 
 

بهترین تبلت تا ۳ میلیون تومان

با توجه‌ به افزایش اجتناب‌ناپذیر قیمت دلار، در شرایط فعلی متأسفانه تبلتی با قیمت ۳ میلیون تومان در بازار موجود نیست و بعید می‌دانیم بتوانید تبلتی در این محدوده‌ی قیمت پیدا کنید؛ مگر اینکه به‌سراغ تبلت‌های کارکرده یا دست‌دوم بروید؛ بااین‌حال، توصیه‌ی ما این است که درصورت امکان حداقل یک میلیون تومان بیشتر هزینه کنید تا در نهایت تبلتی مناسب و کاربردی را به خانه ببرید. گفتنی است تمامی تبلت‌هایی که در فهرست راهنمای خرید تبلت زومیت خواهید دید با افزایش قیمت مواجه بوده‌اند و تا چندی پیش می‌توانستید این محصولات را با قیمتی بسیار پایین‌تر خریداری کنید.

 
 
 

بهترین تبلت تا ۴ میلیون تومان

نمای جلوی تب M7 لنوو

تب M7 لنوو

«تب M7 لنوو» با نمایشگر ۷ اینچی از نوع IPS، درحال‌حاضر بهترین تبلت در بازه قیمتی ۳ تا ۴ میلیون و می‌توان گفت ارزان‌ترین تبلتی است که می‌توانید خریداری کنید. این تبلت با دو تراشه‌ی متفاوت مدیاتک MT8321 و MT8765B روانه‌ی بازار شده است. باتری با ظرفیت ۳۵۹۰ میلی‌آمپرساعت و دوربین اصلی ۲ و سلفی ۲ مگاپیکسلی، از دیگر ویژگی‌های تب M7 لنوو محسوب می‌شوند.

 
مقایسه مشخصات تب M7 لنوو در فروشگاه‌های مختلف
 
 
 

بهترین تبلت تا ۶ میلیون تومان

تب M10 HD لنوو

پنل جلوی تب M10 HD لنوو

«تبلت M10 HD» لنوو تبلتی مقرون‌به‌صرفه است که نسبت به قیمتش ظاهر و امکانات قابل‌قبولی را ارائه می‌دهد. قابلیت‌های این تبلت در پردازنده‌ی چهار هسته‌ای Snapdragon 429 به‌همراه حافظه‌ی داخلی ۳۲ گیگابایت و رم ۲ گیگابایت، دوربین اصلی ۵ مگاپیکسل و سلفی ۲ مگاپیکسل و باتری ۴۸۵۰ میلی‌آمپرساعت خلاصه می‌شوند. همچنین تب M10 لنوو از کارت حافظه‌ی جانبی پشتیبانی می‌کند.

 
مقایسه مشخصات تب M10 HD لنوو در فروشگاه‌های مختلف
 
 
 

بهترین تبلت تا ۷ میلیون تومان

میت پد T10 هواوی

نمای جلو میت پد T10 هواوی

اگر در بازه‌ی قیمتی ۶ تا ۷ میلیون به‌دنبال تبلتی با صفحه‌نمایش بزرگتر هستید، «میت پد T10 هواوی» با نمایشگر ۹.۷ اینچ، گزینه‌ی مناسبی به‌‌حساب می‌آید. این تبلت با پردازنده‌ی هشت هسته‌ای Kirin 710A عرضه شده و با حافظه‌های داخلی ۱۶ و ۳۲ گیگابایت و رم ۲ گیگابایت در بازار موجود است.

میت پد T10 به دوربین اصلی ۵ مگاپیکسلی و دوربین سلفی ۲ مگاپیکسلی مجهز شده است و وضوح آن به ۱۰۸۰ پیکسل می‌رسد. باتری با ظرفیت ۵۱۰۰ میلی‌آمپرساعت و پشتیبانی از OTG از دیگر ویژگی‌های این تبلت به‌شمار می‌‌آیند. MatePad T 10 در دو نسخه‌ی وای‌فای و سیمکارت‌خور به بازار ارائه شده است و با کمتر از ۷ میلیون تومان می‌توانید آن را خریداری کنید. اگر قصد خرید این تبلت را دارید، پیشنهاد می‌کنیم بررسی میت پد T10 هواوی را از دست ندهید.

 
مقایسه قیمت میت پد T10 در فروشگاه‌های مختلف

انتخاب جایگزین: گلکسی تب A8.0 سامسونگ نسخه 2019

پنل جلو تب A8.0 گلکسی

«گلکسی تب A8.0» درحال‌حاضر یکی از ارزان‌ترین تبلت‌های سامسونگ است و بااینکه چندسالی از عرضه‌ی آن می‌گذرد، کماکان ارزش خرید را دارد. این تبلت همان‌طور که از نام آن پیدا است، نمایشگری ۸ اینچی دارد. پردازنده‌ی مرکزی Snapdragon 429 به‌همراه پردازند‌ه‌ی گرافیکی Adreno 504 مشخصات سخت‌افزاری این دستگاه را تشکیل می‌دهند.

گلکسی تب A8.0 مانند دیگر تبلت‌های هم‌رده‌اش، به ۳۲ گیگابایت حافظه‌ی داخلی و ۲ گیگابایت رم مجهز شده‌؛ بااین‌حال، امکان افزایش ظرفیت حافظه تا ۱ ترابایت از طریق کارت حافظه‌ی جانبی فراهم شده است. از دیگر امکانات این تبلت می‌توان به دوربین اصلی ۸ مگاپیکسلی، دوربین سلفی ۲ مگاپیکسلی و باتری ۵۱۰۰ میلی‌آمپرساعت اشاره کرد.

 
مقایسه قیمت گلکسی تب A8.0 در فروشگاه‌های مختلف
 
خرید اینترنتی گلکسی تب A8.0
 
 
 

بهترین تبلت تا 9 میلیون تومان

رنگ نقره‌ای گلکسی تب A7 لایت / Galaxy tab A7 lite

گلکسی تب A7 لایت

تبلت «گلکسی تب A7‌ لایت سامسونگ» که در سه‌ماهه دوم سال ۲۰۲۱ معرفی شد، از نمایشگر ۸٫۷ اینچی TFT با وضوح ۸۰۰×۱۳۴۰ پیکسل بهره می‌برد که اندازه و کیفیتی معمولی دارد؛ اما از ویژگی‌هایی که موجب شده است تا Tab 7 Lite سامسونگ در فهرست بهترین تبلت‌های بازار ایران قرار بگیرد، می‌توان به عرضه با اندروید ۱۱، اسپیکرهای استریو با پشتیبانی از دالبی اتموس، رم و حافظه مناسب با امکان پشتیبانی از کارت حافظه جانبی تا ظرفیت یک ترابایت و جنس بدنه فلزی اشاره کرد.

باتری ۵۱۰۰ میلی‌آمپرساعتی گلکسی تب A7 لایت، ظرفیت کمی در مقیاس تبلت‌ها دارد و همچنین تراشه هلیو P22T که نقش قلب تپنده دستگاه را ایفا می‌کند، نسبتاً قدیمی و ضعیف است؛ اما همچنان گلکسی تب ای ۷ لایت در محدوده قیمتی ۸ تا ۹ میلیون تومان یکی از گزینه‌های خوب به‌حساب می‌آید.

مقایسه قیمت گلکسی تب A7 لایت در فروشگاه‌های مختلف
 
خرید اینترنتی تب A7 لایت سامسونگ
 
 
 

بهترین تبلت تا ۱۲ میلیون تومان

گلکسی تب A8 10.5 سامسونگ نسخه 2021

«گلکسی تب A8 مدل ۲۰۲۱» از جدیدترین تبلت‌های سامسونگ است که از نمایشگر ۱۰٫۵ اینچی FHD با پنل TFT، اندروید ۱۱ با پوسته One UI 3.1، تراشه یونیساک Tiger T618، اسپیکرهای استریو، باتری ۷٬۰۴۰ میلی‌آمپرساعتی و شارژ سریع ۱۵ وات مجهز است. همچنین حسگر تشخیص اثر انگشت کنار گوشی و درگاه اختصاصی کارت حافظه جانبی microSDXC از دیگر امکانات گلکسی تب A8 هستند.

مقایسه قیمت گلکسی تب A8 10.5 سامسونگ
 
 
 

بهترین تبلت تا ۱۳ میلیون

نمای جلو ردمی پد شیائومی

ردمی پد شیائومی

«ردمی پد شیائومی» دارای صفحه‌نمایش ۱۰.۶ اینچ مبتنی‌بر IPS است و روشنایی‌ آن به ۴۰۰ نیت می‌رسد. امکاناتی مانند نرخ نوسازی ۹۰ هرتز، پردازنده‌ی هشت هسته‌ای هلیو G99 مدیاتک، حافظه‌های داخلی ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایت، دوربین اصلی و سلفی ۸ مگاپیکسلی و درنهایت باتری قدرتمند با ظرفیت ۶۵۸۰ میلی‌آمپرساعت نشان می‌دهند که با یکی از بهترین تبلت‌های میان‌رده‌ی شیائومی در بازه‌ی قیمتی ۱۲ تا ۱۳ میلیون طرف هستیم.

 
مقایسه مشخصات ردمی پد شیائومی در فروشگاه‌های مختلف
 
 
 

بهترین تبلت تا 16 میلیون تومان

APPLE IPAD 10.2 2021 | آیپد ۱۰.۲ اپل مدل ۲۰۲۱

آیپد 10.2 اپل نسخه 2021 (نسل نُهم)

«نسل نهم آیپد اپل» با داشتن نمایشگر ۱۰٫۲ اینچ رتینا IPS LCD با وضوح ۲۱۶۰×۱۶۲۰ پیکسل، تراشه A13 بایونیک، دوربین اصلی ۸ و سلفی ۱۲ مگاپیکسلی، باتری ۸۵۵۷ میلی‌آمپرساعت و پشتیبانی از نسل اول قلم استایلوس اپل، بهترین انتخاب ممکن در این رده قیمتی است. «آیپد 10.2 اپل مدل 2021» امکانات حذف‌شده از آیفون‌ها، مانند جک ۳٫۵ میلی‌متری هدفون و تاچ آیدی را با خود به همراه دارد. با مبلغی حدود ۱۶/۵ میلیون تومان می‌توان نسخه WiFi و ۶۴ گیگابایت آن را تهیه کرد.

مقایسه قیمت آیپد 10.2 اپل نسخه 2021 در فروشگاه‌های مختلف
 
 
 

بهترین تبلت تا 20 میلیون تومان

نمای جلوی گلکسی تب اس ۶ لایت

گلکسی تب اس 6 لایت سامسونگ نسخه ۲۰۲۲

اگر می‌توانید ۲۰ میلیون تومان هزینه کنید، خرید گلکسی تب اس ۶ لایت سامسونگ نسخه ۲۰۲۲ انتخاب معقولانه‌تری به حساب می‌آید. در این تبلت تراشه‌ی اگزینوس ۹۶۱۱ جای خود را به تراشه‌ی قدرتمند اسنپدراگون 720G داده است و با بهره‌گیری از پردازنده‌ی گرافیکی Adreno 618 عملکرد بهتری ارائه می‌دهد. گلکسی تب اس ۶ لایت نسخه ۲۰۲۲ از نمایشگر ۱۰/۴ اینچی LCD با نرخ نوسازی ۶۰ هرتز و باتری ۷۰۴۰ میلی‌آمپرساعتی بهره می‌برد که در نسخه ۲۰۱۹ نیز مشاهده می‌شوند. این دستگاه در دو نوع وای‌فای و سیمکارت‌خور در بازار موجود است و برای خرید آن باید چیزی حدود ۲۲ میلیون تومان هزینه کنید.

ویژگی دیگری که با خرید نسخه ۲۰۲۲ تب S6 لایت سامسونگ نصیب‌تان می‌شود، نرم‌افزار به‌روزتر و پشتیبانی نرم‌افزاری بیشتر خواهد بود؛ درحالی‌که مدل قبلی با اندروید ۱۰ عرضه شده بود، نسخه‌ی ۲۰۲۲ آن به اندروید ۱۲ مجهز شده است.

 
مقایسه قیمت گلکسی تب اس 6 لایت سامسونگ
 
خرید اینترنتی تب اس ۶ لایت سامسونگ
 
 
 

بهترین تبلت تا 25 میلیون تومان

آیپد 10.9 اپل 2022

آیپد 10.9 اپل نسخه 2022

نسل دهم آیپد اپل، یعنی «آیپد 10.9 اپل نسخه 2022» که به‌همراه نسخه پرو این دستگاه بی‌نظیر معرفی شد، از نمایشگر Liquid Retina IPS LCD با حداکثر روشنایی ۵۰۰ نیت، دوربین اصلی و سلفی ۱۲ مگاپیکسلی و تراشه‌ی اپل A14 بایونیک بهره می‌برد و در نسخه‌های وای‌فای و سیمکارت‌خور روانه‌ی بازار شده است. مدل WiFi با حافظه‌ی ۶۴ گیگابایت این دستگاه را می‌توانید با قیمتی حدود ۳۰ میلیون تومان خریداری کنید.

البته در این رده قیمتی تبلت دیگری از اپل وجود دارد که ارزش خرید بالایی برای افرادی خواهد داشت که به‌دنبال تبلتی با نمایشگر کوچک هستند. «آیپد مینی 2021 اپل» از نمایشگر ۸٫۳ اینچ IPS رتینا بهره می‌برد که کوچک‌تر از آیپد نسل ده است، اما ین صفحه‌ی نمایش از طیف رنگی P3 و نسل دوم Apple Pencil پشتیبانی می‌کند؛‌ درحالی‌که آیپد ۲۰۲۲ به Apple Pencil نسل اول محدود می‌شود.

از طرف دیگر آیپد اپل برخلاف آیپد مینی، از Magic Keyboard پشتیبانی می‌کند که ممکن است برای برخی کاربران قابلیت کلیدی و مهمی محسوب شود. گفتنی است که آیپد مینی ۲۰۲۱ از تراشه اپل A15 Bionic استفاده می‌کند که از تراشه موجود در بطن آیپد ۲۰۲۲ قوی‌تر است؛ همچنین A15‌ بایونیک به علت داشتن یک هسته‌ی بیشتر در پردازنده گرافیکی‌اش، در اجرای بازی‌ها نیز بهتر ظاهر می‌شود.

 

 
مقایسه قیمت آیپد 10.9 اپل 2022 در فروشگاه‌های مختلف
 
خرید اینترنتی آیپد 10.9 اپل

انتخاب جایگزین: تب اس ۷ اف ای

نمای جلوی تب اس 7 اف ای

برای خرید تبلت تا ۲۲ میلیون تومان گزینه‌ی دیگری نیز پیش رو دارید؛ تب اس ۷ اف ای سامسونگ که از صفحه‌نمایش ۱۲/۴ اینچی از نوع TFT LCD با نرخ نوسازی ۶۰ هرتز بهره می‌برد و برای افرادی که به نمایشگر بزرگ نیاز دارند، گزینه‌ی مناسبی به شمار می‌آید. این تبلت با پرازنده‌ی مرکزی Snapdragon 750G 5G و حافظه‌های داخلی ۱۲۸ و ۶۴ گیگابایت روانه‌ی بازار شده است و از دیگر ویژگی‌های آن می‌توان به باتری ۱۰۰۹۰ میلی‌آمپرساعتی اشاره کرد.

 
مقایسه قیمت تب اس 7 اف ای سامسونگ
 
 
 

بهترین تبلت تا ۳۰ میلیون

گلکسی تب اس 8 سامسونگ

بهترین تبلت ها | گلکسی تب اس ۸ سامسونگ - Galaxy Tab s8 Samsung

اگر هزینه برایتان مهم نیست و هوس تبلتی سامسونگی کرده‌اید، می‌توانید سراغ یکی از بهترین تبلت‌های اندریدی بازار بروید. «گلکسی تب اس 8 سامسونگ» جزو آن دسته از محصولاتی است که همراه قلم هوشمند عرضه می‌شود و برای طراحی، نوت‌برداری و این دست کارها، بسیار مناسب است.

نمایشگر ۱۱ اینچ TFT LCD با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز و دقت ۲۵۶۰ × ۱۶۰۰ پیکسل، One UI 4.1 برپایه اندروید ۱۲، تراشه پرچم‌دار و قدرتمند Snapdragon 8 Gen 1، چهار اسپیکر استریو AKG، باتری ۸٬۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی و سوپر فست شارژر ۴۵ وات از دیگر امکانات و قابلیت‌های نسخه پایه جدیدترین سری تبلت‌های پرچم‌دار سامسونگ است.

با قیمتی حدود ۲۹ میلیون تومان می‌توان مدل WiFi نسخه ۱۲۸ گیگابایت آن را درصورت موجودبودن در بازار، خرید و برای تهیه مدل 5G رجیسترشده باید چیزی حدود ۳۵ میلیون تومان پرداخت کنید. گفتنی است که باهمین مبلغ می‌توان سراغ نسل پیشین همین دستگاه، یعنی گلکسی تب اس 7 سامسونگ» مدل LTE رجیسترشده نسخه ۱۲۸ گیگابایت آن نیز رفت که در نوع خود دستگاه قدرتمند و بسیار خوبی محسوب می‌شود.

مقایسه قیمت گلکسی تب اس 8 سامسونگ
خرید اینترنتی گلکسی تب اس 8 سامسونگ

انتخاب جایگزین: میت پد پرو 12.6 هواوی نسخه ۲۰۲۱

راهنمای خرید بهترین تبلت تا ۳۰ میلیون تومان - هواوی میت پد پرو ۱۲.۶ مدل ۲۰۲۱

هواوی در سال ۲۰۲۱ با عرضه‌ی میت پد پرو به جمع سازندگان تبلت‌های بزرگ اندرویدی پیوست و دستگاهی پیشرفته را راهی بازار کرد. این تبلت دارای صفحه‌نمایش ۱۲/۶ اینچ است که آن را به یکی از بزرگ‌ترین تبلت‌های اندرویدی تبدیل می‌کند. یکی از ویژگی‌هایی که این دستگاه را از تبلت‌های هم‌رده متمایز می‌کند، بهره‌گیری از صفحه‌نمایش OLED است که در تعداد محدودی از تبلت‌های اندرویدی مشاهده می‌شود.

میت پد پرو 12.6 هواوی در دو نسخه با تراشه‌های مختلف Kirin 9000E 5G در مدل WiFi و HiSilicon Kirin 9000 5G در مدل سیم‌کارت‌خور عرضه شده و رقبای سطح بالایی مانند آیپد پرو 12.9 اینچ اپل و تب اس 8 سامسونگ را هدف قرار داده است. گفتنی است بااینکه MatePad Pro 2021 از نمایشگر OLED و تراشه‌ی قدرتمندی بهره می‌برد، از سرویس‌های گوگل پشتیبانی نمی‌کند و مانند بسیاری از محصولات هواوی به HarmonyOS مجهز شده است.

 
مقایسه قیمت میت پد پرو 12.6 هواوی
 
 
 

بهترین تبلت تا 35 میلیون تومان

اپل آیپد ایر 2022

اگر بودجه‌تان را به بازه ۳۵ میلیون تومان برسانید، می‌توانید آخرین نسل از آیپد ایر را بخرید که از تراشه معروف و قدرتمند M1 اپل بهره می‌برد. آیپد ایر 2022 از نمایشگر ۱۰٫۹ اینچ Liquid Retina IPS LCD با دقت ۲۳۶۰ × ۱۶۴۰ پیکسل، ۸ گیگابایت رم، دوربین اصلی و سلفی ۱۲ مگاپیکسلی و باتری ۲۸٫۶ وات ساعتی بهره می‌برد و یکی از ارزشمندترین محصولات اپل است. برای خرید آیپد ایر 2022 در نسخه ۶۴ گیگابایتی باید حدود ۳۰ تا ۳۵ میلیون تومان هزینه کرد.

مقایسه قیمت آیپد ایر 2022 در فروشگاه‌های مختلف
 
خرید اینترنتی آیپد ایر ۲۰۲۲

انتخاب جایگزین: گلکسی تب اس 8 پلاس سامسونگ

بهترین تبلت ها |‌ گلکسی تب اس ۸ پلاس سامسونگ - galaxy tabS8 Plus Samsung

بازهم اگر به‌هردلیل علاقه‌ای به بهترین آیپد اپل ندارید، می‌توانید سراغ «گلکسی تب اس 8 پلاس سامسونگ» بروید که جزو معدود تبلت‌های جهان است و نمایشگری با پنل OLED دارد و همین موضوع می‌تواند بهانه خوبی برای خرید آن باشد. گفتنی است مدل پلاس با مدل پایه تب اس 8 تفاوت زیادی باهم ندارند که ازجمله آن‌ها می‌توان به باتری حجیم ۱۰٬۰۹۰ میلی‌آمپرساعتی، حسگر تشخیص اثر انگشت زیر نمایشگر، نمایشگر بزرگ ۱۲٫۴ اینچ با پنل سوپر AMOLED و پشتیبانی از HDR10+ اشاره کرد.

برای خرید نسخه WiFi گلکسی تب S8 پلاس با ظرفیت ۸ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه چیزی حدود ۳۴ میلیون تومان باید هزینه کرد و درصورت نیاز به مدل 5G رجیسترشده این دستگاه اندرویدی، خود را برای پرداخت هزینه‌ای معادل ۳۶ میلیون تومان آماده کنید؛ ضمناً پیشنهاد می‌شود مطالعه‌ی مقاله‌ی «بررسی گلکسی تب اس 8 و گلکسی تب اس 8 پلاس سامسونگ» را در زومیت از دست ندهید.

مقایسه قیمت تب S8 پلاس در فروشگاه‌های مختلف
 
خرید اینترنتی تب S8 پلاس
 
 
 

بهترین تبلت تا 45 میلیون تومان

گلکسی تب اس 8 اولترا سامسونگ

بهترین تبلت اندرویدی بازار گلکسی تب اس ۸ اولترا سامسونگ

به‌دنبال خرید بهترین تبلت اندرویدی بازار در سال ۲۰۲۳ هستید؟ پس نباید به گزینه‌ی دیگری جز «گلکسی تب S8 اولترا» فکر کنید. این تبلت با نمایشگر ۱۴٫۶ اینچ یکی از بزرگ‌ترین و بهترین نمایشگرها را میان تبلت‌ها دارد. پنل ۱۲۰ هرتز Super AMOLED با نسبت تصویر ۱۶ به ۱۰ لذت کار کردن با گلکسی تب سامسونگ را بسیار بالا می‌برد. اسپیکرهای استریو چهارگانه نیز درتکمیل لذت بصری دستگاه به‌خوبی عمل می‌کنند.

تب S8 ultra با اندروید ۱۲ به‌همراه قابلیت‌های چشمگیر چندوظیفگی عرضه شده که با قلم هوشمند داخل جعبه‌ی این تبلت پرچم‌دار، کاربری روان و مطلوبی را در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. دو دوربین اصلی و فوق‌عریض در پشت دستگاه و دو دوربین واید و اولتراواید هم بالای نمایشگر دستگاه حضور دارند. ظرفیت باتری ۱۱٬۲۰۰ میلی‌آمپرساعت است و برای شارژ مجدد حداکثر توان ۴۵ وات را پشتیبانی می‌کند.

قدرت پردازشی تبلت سامسونگ به‌لطف حضور تراشه Snapdragon 8 Gen 1 در بطن تب S8 اولترا در بهترین حالت خود قرار دارد و رقیبی میان تبلت‌های اندرویدی به‌خود نمی‌بیند؛ البته رقابت با همتای اپلی برای پرچم‌دار سامسونگ همچنان بسیار دشوار است. پیشنهاد می‌شود برای آشنایی بیشتر با قدرت پردازشی و ویژگی‌های بهترین تبلت سامسونگ حتماً مقاله‌ی «بررسی گلکسی تب اس ۸ اولترا سامسونگ؛ بهتر از آیپد پرو؟» را در زومیت بخوانید.

 
مقایسه قیمت تبلت گلکسی تب اس 8 اولترا سامسونگ
 
خرید اینترنتی تب اس 8 اولترا سامسونگ
 
 
 

بهترین تبلت تا 50 میلیون تومان

اپل آیپد پرو 11 اینچ 2022

راهنمای خرید بهترین تبلت - آیپد پرو ۱۱ اینچ ۲۰۲۲ اپل | iPad Pro 11 2022 رنگ نقره‌ای

از امکانات و مشخصات درخورتوجه آیپد پرو ۱۱ اینچ 2022 می‌توان به تراشه قدرتمند و بهینه M2 اپل با پردازنده مرکزی هشت‌هسته‌ای و پردازنده گرافیکی ۱۰ هسته‌ای، نمایشگر ۱۱ اینچ Liquid Retina IPS LCD با پشتیبانی از دالبی ویژن، نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز، استاندارد HDR10 و True-tone، دو دوربین ۱۲ و ۱۰ مگاپیکسل پشتی به‌همراه اسکنر TOF 3D LiDAR، دوربین اولترا واید ۱۲ مگاپیکسل سلفی، چهار بلندگو استریو،‌ باتری ۲۸.۶۵ وات‌ساعت به‌همراه شارژ سریع ۲۰ وات می‌توان اشاره کرد.

پشتیبانی از Face ID، قلم لمسی نسل دوم اپل و درگاه تایپ C با پشتیبانی از تاندربولت 4 و دیسپلی پورت نیز از دیگر ویژگی‌های آیپد پرو 11 اینچ 2022 اپل است. مدل WiFi نسخه ۱۲۸ گیگابایت این تبلت حدود ۵۰ میلیون تومان است.

مقایسه قیمت آیپد پرو 11 مدل 2022 در فروشگاه‌های مختلف
 
خرید اینترنتی آیپد پرو ۱۱
 
 
 

بهترین تبلت بیش از 50 میلیون تومان

آیپد پرو 12.9 اینچ 2021 / iPad Pro 12.9 2021

اپل آیپد پرو 12.9 اینچ 2021

با صرف‌نظر از گزینه‌های غیرمعقول، بدون درنظرگرفتن قیمت، بهترین و کامل‎‌‌ترین تبلتی که می‌توانید در بازار ایران تهیه کنید، آیپد پرو 12.9 اینچی 2021 است. این نسخه در مقایسه با مدل ۱۱ اینچی آیپد پرو ۲۰۲۱ تفاوت‌های زیادی ندارد؛ اما از ویژگی‌هایی که فقط در نسخه ۱۲.۹ اینچی می‌توان یافت، نمایشگر بزرگ‌‌تر با پنل Liquid Retina XDR مجهز به فناوری Mini-LED، بیشینه روشنایی تا ۱۵۰۰ نیت در حالت HDR و باتری با ظرفیت بیشتر هستند.

ناگفته نماند ظرفیت بیشتر باتری و نمایشگر بزرگ‌تر در مدل ۱۲.۹ اینچی به ضخامت و همچنین سنگینی بیشتر از مدل ۱۱ اینچی منجر شده است. پیشنهاد می‌کنیم برای آشنایی بیشتر با تراشه M1 به‌کاررفته در این تبلت، حتماً بررسی آیپد پرو 2021 اپل را مطالعه کنید. درحال‌حاضر نسخه‌ی ۱۲۸ گیگابایت این تبلت در بازار ایران موجود نیست؛‌ اما خرید مدل وای‌فای نسخه ۵۱۲ گیگابایت آیپد پرو 12.9 2021 هزینه‌ای معادل ۵۹ میلیون تومان روی دستتان خواهد گذاشت و برای مدل ۱ ترابایت آن نیز به حدود ۶۴ میلیون تومان ناقابل نیاز دارید.

مقایسه قیمت آیپد پرو 12.9 مدل 2021 در فروشگاه‌های مختلف
 
خرید اینترنتی آیپد پرو 12.9

بهترین تبلت ویندوزی

surface pro 8 | سرفیس پرو ۸ مایکروسافت

سرفیس پرو 8

ویندوز ۱۱ بسیاری از ضعف‌های ویندوز ۱۰ در بحث تعامل لمسی را بهبود بخشیده است؛ اما بازهم تبلت‌های ویندوزی گزینه مطلوبی برای افرادی نیست که به‌دنبال تعامل لمسی هستند. اگر به خرید تبلت ویندوزی اصرار دارید یا به‌واسطه زمینه فعالیتتان مثلاً کارهای گرافیکی با مجموعه ادوبی به خرید دستگاه ویندوزی لمسی نیاز دارید، می‌توانید سراغ سرفیس پرو 8 مایکروسافت بروید. پیش از هرچیز توصیه می‌شود «بررسی سرفیس پرو 8» را در زومیت بخوانید.

نسل جدید تبلت «مایکروسافت سرفیس پرو 9» که در سه‌ماه چهارم ۲۰۲۲ معرفی شده و این دستگاه عملاً چیز جدید و متفاوتی برای عرضه ندارد. جمله‌ای که می‌توان درباره جدیدترین نسل تبلت‌های مایکروسافت گفت، این است: قدرتمندترین دستگاه ویندوزی در زمینه موتور پردازش عصبی.

نسخه‌ی ۲۵۶ گیگابایت این دستگاه با پردازنده‌ی نسل دوازدهمی Core i5 اینتل درحال‌حاضر چیزی حدود ۵۰ میلیون تومان قیمت دارد. برای آشنایی بیشتر با سرفیس پرو 9، می‌توانید دو مقاله «سرفیس پرو 9 با دو نوع پردازنده اینتل و ARM و قیمت پایه ۹۹۹ دلار رونمایی شد» و «سرفیس پرو ۹ درمقایسه با نسل قبل؛ جدیدترین تبلت مایکروسافت چه بهبودهایی داشته است؟» را در زومیت بخوانید.

..
ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد