با کمک این ابزار هوش مصنوعی هر متنی را به فایل صوتی تبدیل کنید

با کمک این ابزار هوش مصنوعی هر متنی را به فایل صوتی تبدیل کنید
ابزارهای مبتنی‌بر هوش مصنوعی فراگیر شده‌اند که ابزار تبدیل متن به صدا یکی از آن‌ها است. درادامه ۵ ابزار هوش مصنوعی تبدیل متن به صدا را معرفی می‌‌کنیم.

تاکنون تجربه شنیدن صدای ضبط‌شده‌ی خود را داشته‌اید؟ افراد زیادی بعد از شنیدن صدای خود حداقل برای چند لحظه تصمیم می‌گیرند سکوت کنند؛ زیرا متوجه می‌شوند آن صدایی که حین صحبت کردن خود می‌شوند، با صدای واقعی ضبط‌شده تفاوت زیادی دارد.

در صورت که نیاز به مشاوره و خرید یا نصب در زمینه تلفن سانترال و یا دوربین مدار بسته و یا سوئیچ شبکه را دارید لطفا با شمارهای 02188354375 و یا 09121988790 تماس بفرمایید.

 

این پدیده در روان‌شناسی Voice Confrontation نام دارد که نزدیک‌ترین معادل را برای آن می‌توان «رویارویی یا تقابل صوتی» دانست. همه‌ی افراد از صدای خودشان بدشان نمی‌آید؛ اما معمولاً ناهماهنگی شناختی مرسوم‌تر است و اکثر افراد از شنیدن صدای خود حداقل در دفعات اول جا می‌خورند.

هوش مصنوعی چیست؟ هر آنچه باید درباره تکنولوژی ChatGPT و Dall-E بدانیم
هوش مصنوعی چیست؟ هر آنچه باید درباره تکنولوژی ChatGPT و Dall-E بدانیم
مطالعه '38

خوشبختانه با وجود هوش مصنوعی و ابزارهای مختلف که در کارهای متنوعی می‌توانند دستیار شما باشند، دیگر نیاز نیست نگران رویارویی صوتی باشید. جدا از این موضوع، شاید ترجیح شخصی شما این باشد که محتوای صوتی تولید کنید؛ اما با صدای شخصی خودتان نباشد و برنامه‌ای برای همکاری با گوینده ندارید.

هوش مصنوعی علاوه‌بر ابزارهای مختلف برای تولید عکس از متن، در حوزه‌ی صوتی نیز ابزارهای مختلفی ارائه می‌کند که ازجمله می‌توان به بهترین هوش مصنوعی برای تقلید صدا اشاره کرد. در این مقاله، قصد داریم ۵ نمونه از بهترین ابزار هوش مصنوعی تبدیل متن به صدا را به شما معرفی کنیم. در گذشته، مقاله‌ای مشابه برای آشنایی با روش های تبدیل ویس به متن نوشته‌ایم که در‌صورت نیاز می‌توانید به آن مراجعه کنید.

 
 
 

ابزار هوش مصنوعی تبدیل متن به صدا

۱. پلتفرم Lovo.ai

پلتفرم lovo.ai یکی از بهترین پلتفرم‌های تبدیل متن به صدا (TTS) مبتنی‌بر هوش مصنوعی به‌حساب می‌آید که حتی در این زمینه جایزه‌ای کسب کرده است. پلتفرم Lovo ازجمله ابزارهای قوی و ساده‌ی تبدیل متن به صدا با قابلیت تولید صدای واقعی نزدیک به صدای انسان است.

پلتفرم LOVO

هوش مصنوعی Lovo محدوده‌ی وسیعی از انواع صدا را دراختیار کاربر قرار می‌دهد که می‌توان از آن‌ها در حوزه‌ی سرگرمی، بانکداری، بازی، مستند و اخبار و... بهره‌مند شد. به‌همین‌دلیل، این پلتفرم مشتریان سازمانی زیادی دارد و بسیاری از شرکت‌ها از خدمات تبدیل متن به صدای آن استفاده می‌کنند.

ویژگی‌های این ابزار عبارت‌اند از:

  • کتابخانه‌ای بزرگ از صداها که به بیش از ۵۰۰ صوت می‌رسد.
  • کنترل ظریف و دقیق برای تولید صدای حرفه‌ای با کمک ویرایشگر تلفظ و تأکید کلامی و کنترل زیروبمی صدا.
  • توانایی ویرایش ویدئو که برای کاربر امکان ویرایش ویدئو ه‌مزمان با تولید صدا را فراهم می‌کند.
  • داده‌های غیرکلامی، جلوه‌های صوتی، موسیقی رایگان، عکس و ویدئوهای آماده از دیگر ویژگی‌های این پلتفرم به‌شمار می‌روند.

پلتفرم Love.ai بیش از ۱۵۰ زبان را پشتیبانی می‌کند که خوشبختانه زبان فارسی در بین گزینه‌ها است و به‌راحتی می‌توانید متن خود را به صدای فارسی تبدیل کنید. استفاده از امکانات پلتفرم Love.ai فقط برای ۱۴ روز رایگان است که در این مدت امکان دانلود خروجی وجود ندارد و برای بهره‌مندی کامل از تمام امکانات باید اشتراک تهیه کنید که طرح پایه‌ی آن ماهانه ۱۹ دلار قیمت دارد.

پلتفرم Love.ai
 
 
 

۲. پلتفرم Murf

دیگر پلتفرم محبوب تبدیل متن به صدای مبتنی‌بر هوش مصنوعی Murf نام دارد که علاوه‌بر‌آن امکان انواع صداگذاری را نیز فراهم می‌کند و از آن برای تولید محتوای صوتی کوتاه و حتی ساخت پادکست می‌توان بهره‌مند شد.

پلتفرم Murf

در پلتفرم Murf، گزینه‌های زیادی برای شخصی‌سازی دراختیار کاربر قرار می‌گیرد تا بتوانید صدای طبیعی برای متن ایجاد کنید و از بین جنس صداهای متنوع و لهجه‌های مختلف براساس نیاز و سلیقه‌ی خود گزینه‌ای را انتخاب کنید. فراموش نکنید که قطعاً بخش لهجه‌ها شامل زبان فارسی نمی‌شود.

دیگر ویژگی‌های پلتفرم Murf شامل ویاریشگر ویدئوِ داخلی ۱۰۰ صدای مختلف و ۱۵ زبان می‌شود که خوشبختانه زبان فارسی در بین آن‌ها قرار می‌گیرد. دیگر قابلیت این ابزار هوش مصنوعی تبدیل متن به صدا امکان تغییر صدا است؛ بنابراین، می‌توانید متنی را خودتان بخوانید و ضبط کنید و با کمک پلتفرم Murf، صدای خود را تغییر دهید تا تشخیص‌دادنی نباشد.

ویژگی‌های ابزار مذکور ازاین‌قرارند:

  • کتابخانه بزرگ با بیش از ۱۰۰ صدای مختلف در انواع زبان‌ها.
  • بیان احساس در سبک‌های گفتاری متنوع.
  • پشتیبانی از ورودی صدا و متن.
  • قابلیت Voice-Over Studio مبتنی‌بر هوش مصنوعی.
  • تغییر نوای صدا و لهجه‌ها.

امکان استفاده‌ از پلتفرم هوش مصنوعی تبدیل متن به صدا Murf برای تولید ۱۰ دقیقه صدا با بیش از ۱۲۰ صدا بدون نیاز به واردکردن اطلاعات کارت اعتباری وجود دارد و بعدازآن طرح پایه‌ی آن را با پرداخت ۱۹ دلار در ماه می‌توان خرید.

پلتفرم Murf
 
 
 

۳. پلتفرم Play.ht

برای تبدیل متن به صدا ازطریق هوش مصنوعی می‌توانید از پلتفرم Play.ht کمک بگیرید که با شرکت‌هایی مثل سامسونگ، هیوندای، Doordash و Moderna همکاری و محتوای صوتی برای آن‌ها تهیه کرده است. صدای تولیدشده با این پلتفرم بسیار حالت طبیعی دارد و شباهت آن به صدای انسان در بین بسیار از کاربران زبانزد است.

پلتفرم PlayHT

آنچه پلتفرم Play.ht را از سایر رقبا متمایز می‌کند، درخشش بی‌نظیر آن در تولید لهجه‌ها و زبان‌های منطقه‌ای است. این موضوع از آن‌جایی اهمیت دارد که وقتی در حال کار روی پروژه‌ای باشید که مخاطب هدف آن محلی است، با اتکا به این قابلیت می‌توانید انتظار نتیجه بهتری داشته باشید. البته درباره‌ی زبان فارسی فعلاً نمی‌توان انتظار لهجه از هوش مصنوعی داشت.

صداها را در Play.ht می‌توانید براساس جنسیت، سن، سرعت و میزان بلندی صدا کنترل کنید. بااین‌حال، درباره‌ی زبان فارسی آن‌چنان دستتان باز نیست و همین که از زبان فارسی پشتیبانی می‌کند، جای خوشحالی دارد.

از ویژگی‌های پلتفرم Play.ht می‌توان به این‌ها اشاره کرد:

  • بیش از ۹۰۰ صدای مختلف در ۱۴۲ زبان و لهجه.
  • صداهای کاملاً شبیه به نمونه واقعی که به‌شدت طبیعی به‌نظر می‌رسند.
  • سبک صدای متنوع برای هرگونه نیاز ازجمله گوینده‌ی خبر و مکالمه.
  • امکان شبیه‌سازی صداها در زبان‌های مختلف که به آن لقب فوتوشاپ صوتی را می‌دهند.
  • امکان توزیع مستقیم در پلتفرم‌های اشتراک‌گذاری محتوای صوتی مثل اسپاتیفای و آیتونز و گوگل پادکست.

امکان استفاده رایگان از این پلتفرم با محدودیت ۲,۵۰۰ کلمه برای استفاده‌ی غیرتجاری به‌علاوه شبیه‌سازی صدا وجود دارد؛ اما طرح پایه‌ی آن ماهانه ۳۱٫۲ دلار قیمت خواهد داشت.

پلتفرم Play.ht
 
 
 

۴. پلتفرم Speechify

پلتفرم Speechify می‌تواند متن‌ها را در هر فرمتی به صدا تبدیل کند. براساس معرفی وب‌سایت رسمی، فرقی نمی‌کند که محتوای متنی در قالب PDF یا اسناد یا ایمیل یا مقاله باشد، درهرصورت با استفاده از ابزار موجود در این پلتفرم می‌توان آن را به محتوای صوتی تبدیل کرد.

پلتفرم Speechfiy

بسیاری از پلتفرم هوش مصنوعی تبدیل متن به صدای Speechify برای کتاب‌خوانی استفاده می‌کنند و فایل‌های PDF کتاب را دراختیار آن قرار می‌دهند تا به‌صورت صوتی برایشان بخواند. صدای تولیدشده با این هوش مصنوعی حس واقعی دارد؛ به‌همین‌دلیل، خسته‌کننده نمی‌شود.

برخی از ویژگی‌های این هوش مصنوعی عبارت‌اند از:

  • صدای واقعی و طبیعی.
  • بیش از ۳۰ صدا با پشتیبانی از ۲۰ زبان.
  • امکان تنظیم سرعت خوانش.
  • ارائه‌ی اپلیکیشن در سیستم‌عامل‌های مختلف.

خوشبختانه Speechify از زبان فارسی پشتیبانی می‌کند و طرح محدود رایگان نیز دارد تا قبل از خرید از عملکرد آن مطمئن شوید.

پلتفرم Speechify
 
 
 

۵. پلتفرم Synthesys

پلتفرم Synthesys بیشترین کاربرد را بین افرادی دارد که ویدئوِ آموزشی و پادکست تولید می‌کنند و در کمترین زمان با چند کلیک می‌توانند خروجی خود را دریافت کنند. درواقع، این پلتفرم تمرکز اصلی خود را روی توسعه‌ی الگوریتم‌هایی برای تبدیل متن به صدا و ویدئو برای استفاده‌های تجاری معطوف کرده است.

پلتفرم Synthesys

فرض کنید کسب‌وکاری دارید و برای راهنمای استفاده از محصولات با سرویس‌ها، نیاز باشد ویدئو آموزشی تهیه کنید. به‌راحتی با کمک Synthesys می‌توانید در چند دقیقه محتوای آموزشی خود را آماده کنید.

ویژگی‌های مهم این پلتفرم بدین‌شرح‌اند:

  • کتابخانه‌ای بزرگ شامل ۳۴ صدای زنانه و ۳۵ صدای مردانه.
  • امکان تولید و فروش محتوای صوتی.
  • صدای طبیعی.
  • امکان بیان احساسات ازجمله خوشحالی و هیجان و ناراحتی.
  • امکان افزودن مکث برای القای بیشتر حس طبیعی‌بودن.
  • امکان پیش‌نمایش خروجی قبل از خروجی نهایی تا بدین‌ترتیب زمان خریده‌شده در طرح بی‌دلیل مصرف نشود.
  • امکان انتخاب از آواتار آماده یا ساخت آواتار جدید برای صدای گوینده.

پلتفرم Synthesys از زبان فارسی پشتیبانی می‌کند و امکان استفاده از آن برای مدت‌زمان محدود با محدودیت در محتوای خروجی به‌رایگان نیز وجود دارد.

پلتفرم Synthesys
 
 
 

جمع‌بندی

ابزار هوش مصنوعی تبدیل متن به صدا برخلاف بهترین ابزارهای تولید تصویر هوش مصنوعی به خلاقیت چندانی نیاز ندارد و موضوع یادگیری آن‌ها اهمیت دارد که چگونه و تا چه اندازه به محور ساختار کلامی زبان مسلط باشند. بنابراین، در انتخاب ابزار تبدیل متن به صدا به این موضوع توجه کنید.

همچنین، برخی از ابزار‌های هوش مصنوعی این قابلیت را دارند که با صدای خودتان آن‌ها را آموزش دهید و درنهایت عملکرد بهتر و شخصی‌سازی‌شده‌ای برای تبدیل متن به صدا برای شما داشته باشند.

دیدگاه شما کاربران زومیت درباره‌ی ابزار هوش مصنوعی تبدیل متن به صدا چیست؟ اگر تاکنون از این قبیل ابزار استفاده کرده‌اید، تجربه‌ی خودتان را با ما درمیان بگذارید.

..
ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد