روش‌های استفاده از هوش مصنوعی ChatGPT برای بهبود معاملات رمزارزها

روش‌های استفاده از هوش مصنوعی ChatGPT برای بهبود معاملات رمزارزها
شما می‌توانید از چت‌بات ChatGPT برای بهبود معاملات خود در بازار رمززارزها بهره ببرید.

ChatGPT اواخر سال ۲۰۲۲ معرفی شد و در همین مدت کوتاهی که از رونمایی آن می‌گذرد، توجهات افراد و شرکت‌های مختلف سرتاسر جهان را به‌ خود جلب کرده است. اکنون میلیون‌ها نفر برای انجام کارهای مختلف از این چت‌بات استفاده می‌کنند.

در صورت که نیاز به مشاوره و خرید یا نصب در زمینه تلفن سانترال و یا دوربین مدار بسته و یا سوئیچ شبکه را دارید لطفا با شمارهای 02188354375 و یا 09121988790 تماس بفرمایید.

شاید معامله‌گران رمزارز فکر کنند امکان استفاده از هوش مصنوعی و قابلیت‌های نوآورانه‌ی آن برای انجام خرید‌و‌فروش در بازار کریپتو وجود دارد. در این مقاله، قصد داریم روش‌های مختلفی را به‌ شما معرفی کنیم که از ChatGPT می‌توانید برای انجام بهتر معاملات در حوزه‌ی رمزارزها استفاده کنید.

فهرست مطالب
  • ۱. دریافت قیمت لحظه‌ای و آمار کلی بازار رمزارزها
  • ۲. دریافت توضیح ساده درباره‌ی مفاهیم پیچیده‌ی رمزارزها
  • ۳. مشاهده‌ی تاریخچه‌ی فعالیت دارایی‌های رمزارزی
  • ۴. پیش‌بینی بازار
  • ۵. اطلاع از جدیدترین خبرهای صنعت رمزارزها
  • نکته‌ی مهم درباره‌ی دقت پاسخ‌گویی ChatGPT
 
 
 

۱. دریافت قیمت لحظه‌ای و آمار کلی بازار رمزارزها

Bitcoin

معامله‌گران و سرمایه‌گذاران حوزه‌ی رمزارزها برای تصمیم‌گیری بهتر درباره‌ی خرید‌و‌فروش دارایی‌های خود به آمارهایی مثل قیمت‌ها و حجم معاملات و عرضه و تقاضا بسیار نیاز دارند. قیمت رمزارزها نوسان‌های بسیار زیادی تجربه می‌کند؛ بنابراین، نظارت دقیق و مستمر روی عملکرد این دارایی‌ها بسیار دشوار است.

اگرچه پیش‌از‌این برنامه‌هایی برای ردیابی آمار رمزارزها منتشر شده است، گزینه‌ی بهتری برای انجام این‌ کار وجود دارد. شما می‌توانید ازطریق ChatGPT به جزئیاتی مثل آمارهای کلی و پاسخ پرسش‌های مرتبط با حوزه‌ی کریپتو دسترسی داشته باشید.

این ابزار به شما اجازه می‌دهد تا سؤالات اختصاصی خود را درباره‌ی رمزارزها، روندهای دیفای (DeFi) و... مطرح کنید. همچنین، معامله‌گران می‌توانند ازطریق این چت‌بات هوش مصنوعی مؤلفه‌هایی مثل قیمت‌های لحظه‌ای و حجم معاملات صرافی‌های مختلف را بررسی کنند.

۲. دریافت توضیح ساده درباره‌ی مفاهیم پیچیده‌ی رمزارزها

بلوک های وب ۳

درک دنیای رمزارزها و امور مالی غیرمتمرکز (DeFi) به‌هیچ‌وجه آسان نیست؛ زیرا این صنعت مملو از خدمات و دارایی‌ها و مفاهیم تکنولوژیک مختلفی است که فهمیدن آن‌ها برای افراد تازه‌کار بسیار طاقت‌فرسا خواهد بود. درواقع، حجم زیاد انواع دانش‌هایی که برای فعالیت در بازار رمزارزها و درک صحیح از این حوزه نیاز است، بسیاری از افراد را دل‌سرد می‌کند.

ChatGPT منبعی عالی برای کسب اطلاعات در زمینه‌های مختلف ازجمله حوزه‌ی رمزنگاری و دیفای است. اگر مفهوم خاصی در این بازار شما را سردرگم کرده است، آن را از ChatGPT می‌توانید بپرسید و توضیحی ساده و روان برای درک بهتر موضوع دریافت کنید.

به‌عنوان مثال، می‌توان از ChatGPT سؤال کرد که فرایند استخراج رمزارزها چگونه است یا امنیت بلاک چین چطور تأمین می‌شود. علاوه‌براین، سؤالات مهم‌تری درباره‌ی دارایی‌های رمزارزهای مختلف از این چت‌بات هوش مصنوعی می‌توانید بکنید.

۳. مشاهده‌ی تاریخچه‌ی فعالیت دارایی‌های رمزارزی

نمای نزدیک از چارت قیمت دارایی رمزارزی با کندل‌های شمعی

اگر با فضای رمزارزها آشنایی ندارید، باید همیشه از این موضوع مطمئن باشید که قیمت این نوع دارایی‌ها هیچ‌گاه نمی‌تواند برای طولانی‌مدت ثابت باقی بماند. قیمت رمزارزها چه در کف باشد و چه در سقف، در هرروز چندین‌بار تغییر خواهد کرد. تاریخچه‌ی قیمت رمزارزها می‌تواند دید مناسبی برای معامله‌ی آن به شما ارائه دهد.

در اغلب مواقع، برخی از رمزارزها روندهای خاصی را تکرار می‌کنند و ChatGPT می‌تواند در شناسایی این‌ها به شما کمک کند. بدین‌ترتیب، قبل‌ از اقدام به خریدوفروش رمزارز مدنظر خود، تاریخچه‌ی قیمت و عملکرد آن را ازطریق چت‌بات ChatGPT می‌توانید دریافت کنید تا با دید بهتری تصمیم بگیرید.

مشاهده‌ی تاریخچه‌ی فعالیت رمزارزها به شما کمک می‌کند تا برای سرمایه‌گذاری روی پروژه‌های مختلف عاقلانه‌تر تصمیم بگیرید. به‌عنوان مثال، شاید عملکرد توکن خاصی موفق باشد؛ اما ChatGPT به شما اطلاع دهد که قیمت آن اخیراً پس‌ از افت شدید ارزش بهبود یافته است. گفتنی است این هوش مصنوعی درصورت بروز هرگونه مشکل در عملکرد رمزارزها، آن را به شما اطلاع می‌دهد.

از ChatGPT برای کسب جزئیات مربوط به سوابق دارایی‌های رمزارزی می‌توانید بهره ببرید و بدین‌ترتیب، مطمئن شوید که مورد مشکوکی در عملکرد آن‌ها وجود ندارد. کلاه‌برداری در صنعت کریپتو به‌شدت افزایش یافته است؛ بنابراین، همیشه قبل‌ از اقدام به سرمایه‌گذاری در این حوزه، باید پروژه‌های مدنظر را با دقت بسیار زیاد بررسی کنید.

۴. پیش‌بینی بازار

تغییرات قیمت بیت‌کوین / BTC

پیش‌بینی دقیق قیمت رمزارزها در آینده بسیار دشوار است؛ چراکه ارزش این دارایی‌ها می‌تواند در مدت کوتاهی سر به‌ فلک بکشد یا فقط در چند ساعت به‌شدت افت کند. بدین‌ترتیب، باید همیشه برای تغییرات غیرمنتظره آماده باشید.

اگرچه راهکار کامل و دقیقی برای اطلاع از وقوع اتفاقات احتمالی در بازار رمزارزها وجود ندارد، پیش‌بینی‌های حساب‌شده می‌تواند در این زمینه به معامله‌گران کمک کند. از‌آن‌جا‌که ChatGPT به پایگاه‌های گسترده‌ای از اطلاعات دسترسی دارد، از این هوش مصنوعی می‌توان برای درک بهتر چگونگی تغییر بازار طی هفته‌ها و ماه‌ها آینده بهره گرفت.

به‌عنوان مثال، می‌توان از ChatGPT سؤال کرد کدام رمزارزها در حال راه‌اندازی اولیه هستند یا عملکرد بیت کوین در سال آینده چگونه خواهد بود. همچنین، از این هوش مصنوعی می‌توان درباره‌ی احتمال شکست پروژه‌های رمزارزی سؤال کرد.

باردیگر باید اشاره کنیم حتی پیش‌بینی‌های ChatGPT کاملاً دقیق نیستند. بسیاری از معامله‌گران و سرمایه‌گذاران مشهور حوزه‌ی رمزارزها پیش‌بینی‌هایی انجام داده‌اند و پس از مدتی بازار به‌طور کاملاً عکس این پیش‌بینی‌ها عمل کرده است. بدین‌ترتیب، نباید به این پیش‌بینی‌ها کاملاً اطمینان کرد؛ اما با ابزارهایی مثل ChatGPT، می‌توان درک بهتری از آینده‌ی احتمالی قیمت رمزارزها به‌دست آورد.

۵. اطلاع از جدیدترین خبرهای صنعت رمزارزها

مطالعه روزنامه

بازار کریپتو همواره در حال تغییر و تحول است. هر‌روز شاهد پیشرفت‌ها و راه‌اندازی پروژه‌های جدید یا شکست برخی از پروژه‌های قدیمی هستیم. معامله‌گران به‌دلیل استفاده از خدمات مختلف مثل صرافی‌های متمرکز یا صرافی‌های غیرمتمرکز (DeX) یا پتلفرم‌های دیفای باید همیشه از جدیدترین خبرهای مرتبط با این سرویس‌ها مطلع باشند.

ناگفته نماند که امروزه، رسانه‌های بسیار زیادی در حوزه‌ی رمزارزها فعالیت می‌کنند؛ اما بررسی روزانه‌ی همه‌ی این منابع کاری طاقت‌فرسا و البته دشوار است. بدین‌ترتیب، از ChatGPT برای دریافت خلاصه‌ای از خبرهای مهم روز دنیای کریپتو می‌توان استفاده کرد. در این شرایط، شما در وقت و انرژی خود بسیار صرفه‌جویی خواهید کرد و مهم‌تر از آن زودتر از سایرین به جدیدترین خبرها دسترسی خواهید داشت.

 
 
 

نکته‌ی مهم درباره‌ی دقت پاسخ‌گویی ChatGPT

ChatGPT به حجم وسیعی از داده‌ها دستریس دارد و اطلاعات بسیار زیادی در حوزه‌ی رمزارزها می‌تواند به شما ارائه دهد؛ اما باید توجه کنید بسیاری از وب‌سایت‌هایی که این هوش مصنوعی از داده‌های آن‌ها استفاده می‌کند، خبرهای نامطمئن و غیرموثق یا حتی کاملاً اشتباه منتشر می‌کنند.

مقالات مرتبط:
  •  
    آربیتروم چیست؟ راه‌حل لایه دو برای رفع مشکلات اتریوم + شرایط ایردراپ
  •  
    بیت کوین واقعاً به ماه می‌رود!

خبرهای جعلی و اطلاعات نادرست یکی از مشکلات بزرگ سرتاسر اینترنت است و این موضوع درباره‌ی چت‌بات‌های هوش مصنوعی مثل ChatGPT نیز صدق می‌کند؛ زیرا این ابزارها بسیار از داده‌های خود را از فضای وب گردآوری می‌کنند.

درپایان، توصیه می‌کنیم که پس‌ از دریافت اطلاعات مدنظرتان در حوزه‌ی رمزارزها ازطریق ChatGPT، واقعی‌بودن آن‌ها را بررسی کنید؛ زیرا احتمال دارد چت‌بات مذکور داده‌هایی ارائه دهد که از منابع نامطمئن به‌دست آمده‌اند.

منبع: MakeUseOf

..
ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد