گلکسی واچ 6 سامسونگ؛ هرآنچه تاکنون می‌دانیم و آنچه می‌خواهیم ببینیم

گلکسی واچ 6 سامسونگ؛ هرآنچه تاکنون می‌دانیم و آنچه می‌خواهیم ببینیم
سامسونگ برای گلکسی واچ ۶ چه برنامه‌ای دارد؟ در این مقاله، به تمام اطلاعات موجود درباره‌‌ی نسل بعدی این ساعت و تمام انتظاراتمان از آن اشاره می‌کنیم.

سری گلکسی واچ سامسونگ جزو بهترین ساعت‌های هوشمند در بازار هستند و طی چند وقت اخیر این غول فناوری روی اصلاح تجربه‌ی کاربری تمرکز کرده است.

گلکسی واچ ۶ سامسونگ می‌تواند نسل بعدی ساعت هوشمند ساخته‌شده برای کاربران گوشی‌های گلکسی باشد. بااینکه هنوز چندین ماه تا رونمایی احتمالی این محصول فاصله داریم، علاقه‌مندان مشتاق هستند که بدانند گلکسی واچ بعدی چه قابلیت‌هایی خواهد داشت. در این مقاله، انتظاراتمان از گلکسی واچ ۲۰۲۳ سامسونگ را بیان می‌کنیم.

آیا سری گلکسی واچ ۶ وجود خواهد داشت؟

گلکسی واچ ۵ پرو در دست بهزاد

تقریباً هیچ راهی وجود ندارد که بخواهیم بگوییم در سال ۲۰۲۳ شاهد ساعت هوشمند جدیدی از سامسونگ نباشیم. سامسونگ با معرفی سری گلکسی واچ ۴ مجهز به Wear OS 3، موج عظیمی از نوآوری‌های ساعت‌های هوشمند را آغاز کرد. با اینکه بسیاری دیگر از پوشیدنی‌های مبتنی‌بر Wear OS در حال پیشرفت هستند، شکی نیست که سامسونگ نسل جدیدش را در تابستان امسال عرضه خواهد کرد تا پیشروی خود را ادامه دهد. این شرکت سرسختانه در حال رقابت با تولیدکنندگان دیگر مانند پیگسل واچ گوگل است.

آیا مدل گلکسی واچ ۶ پرو عرضه خواهد شد؟

جواب این سؤال کمی سخت‌تر است. هنوز اخبار زیادی درباره‌ی سری گلکسی واچ ۶ منتشر نشده است. به‌احتمال زیاد سامسونگ به رویکرد دوگانه‌ی خود پایبند خواهد ماند و تنوع را به خریداران ارائه خواهد کرد. با این‌‌ تفاسیر، آیا این شرکت به مدل کلاسیک بازخواهد گشت یا نسخه‌ی دوم، یعنی Pro را عرضه خواهد کرد؟ گفته می‌شود گلکسی واچ ۵ پرو عضوی مؤثر و موفق در سری گلکسی واچ ۵ است و از این‌ نظر گلکسی واچ ۶ پرو شاید وجود داشته باشد.

تاریخ عرضه‌ی گلکسی واچ ۶ چه زمانی خواهد بود؟

گلکسی واچ ۵ پرو روی نوشابه

ساعت‌های نسل قبلی سامسونگ در تاریخ‌های زیر عرضه شدند:

سامسونگ چهارچوب مشخصی برای عرضه‌ی پوشیدنی‌هایش دارد. تنها استثنا در بالا، گلکسی واچ اکتیو است که فوریه‌ی ۲۰۱۹ معرفی و در مارس همان سال به بازار عرضه شد. گلکسی‌واچ‌های دیگر در ماه آگوست معرفی و چند هفته بعد عرضه شده‌اند. اکتیو ۲ عملاً ماه سپتامبر به بازار عرضه شد؛ اما ماه قبل از آن (آگوست) مانند سایر محصولات معرفی شد.

براساس تاریخ عرضه‌ی گذشته این شرکت، پیش‌بینی می‌شود نسل جدید تابستان امسال و در رویداد آنپکد سامسونگ رونمایی شود. به‌احتمال زیاد، این رویداد اوایل ماه آگوست برگزار خواهد شد که به پوشیدنی‌ها اجازه می‌دهد تا قبل از پایان ماه روانه‌ی بازار شوند.

از گلکسی واچ ۶ چه ویژگی‌هایی می‌توان انتظار داشت؟

طراحی

واچ فیس گلکسی واچ ۴ کلاسیک

نسل فعلی ازنظر طراحی تغییر چندانی در خانواده‌ی گلکسی واچ ایجاد نکرد. بااین‌حال، تغییرنکردن طراحی لزوماً ایراد نیست؛ چرا‌که این ساعت‌ها زیبا هستند و نمایشگر AMOLED چشم‌نواز و ویژگی‌های چشمگیری دارند.

بااین‌حال، به‌گفته‌ی افشاگر معروف، Ice Universe، ابعاد نمایشگر گلکسی واچ ۶ افزایش پیدا خواهد کرد. این افشاگر که سابقه‌ی بسیار خوبی در افشای اطلاعات سامسونگ دارد، اندازه‌ی نمایشگر گلکسی واچ ۶ را ۱٫۴۷ اینچ اعلام کرده است. مدل ۴۰ میلی‌متری گلکسی واچ ۵ به نمایشگر ۱٫۲ اینچ مجهز است و مدل ۴۴ میلی‌متری این ساعت از نمایشگر ۱٫۴ اینچ استفاده می‌کند. گفته‌ می‌شود وضوح نمایشگر گلکسی واچ ۶ نیز بهبود پیدا خواهد کرد. افزون‌براین، شایعه‌ها از اصلاح طراحی و استفاده از نمایشگری با شیشه‌ی خمیده خبر می‌دهند.

همان‌طور‌که گفتیم، به‌طور‌قطعی مشخص نیست که سری گلکسی واچ ۶ سامسونگ نسخه‌ی Pro یا کلاسیک داشته باشد؛ اما پیش‌بینی می‌شود دو مدل در اندازه‌های مختلف عرضه شود. همچنین، بسیار بعید است که سامسونگ قاب دایره‌ای کلاسیک یا بندهای قابل‌تعویض خود را کنار بگذارد. سری گلگسی واچ ۶ احتمالاً از‌لحاظ دوام در‌مقایسه‌با نسل قبلی بهبود پیدا خوهد کرد.

در بخش مشخصات، سری گلکسی واچ ۶ شاید با تراشه‌ی بسیار بهتری عرضه شود. براساس گزارش SamMobile، ممکن است تراشه‌ی Exynos W980 سامسونگ در راه باشد که ظاهرا تا ۱۰ درصد سریع‌تر از تراشه Exynos W920 موجود در واچ ۵ خواهد بود. افزون‌براین می‌تواند منجربه عمر باتری بهتر شود؛ چرا که سامسونگ شاید از فرآیند ۵ نانومتری جدیدتری نسبت به W920 استفاده کند.

واچ فیس گلکسی واچ ۵ پرو

شایعاتی وجود دارد مبنی‌بر اینکه سامسونگ شاید نمایشگرهای microLED را به این ساعت‌ها بیاورد. ناگفته نماند در همین‌ حال شایعات مشابهی درباره‌ی مدل اولترا بعدی اپل واچ شنیده‌ایم. بااین‌حال به‌گفته‌ی رسانه‌ی SamMobile، این فناوری برای عرضه در ماه آگوست آماده نخواهد شد؛ بنابراین، احتمالاً این ارتقا تا زمان عرضه‌ی گلکسی واچ ۷ به‌تعویق می‌افتد. نمایشگرهای microLED با بازتولید بهتر رنگ‌ها و دید بهتر، تجربه‌ی دید روشن‌تری ارائه می‌دهند و می‌توانند به حفظ عمر باتری کمک کنند.

در مورد دوام باتری، طبق گزارش رسانه‌ی GalaxyClub، باتری‌های سری گلکسی واچ 6 امسال شاید تقویت شوند. این اطلاعات از گواهینامه‌های دریافت‌شده در کشور اصلی سامسونگ، کره جنوبی به دست آمده است. مدل پایه گلکسی واچ ۶ می‌تواند انواع ۴۰ و ۴۴ میلی‌متری خواهد داشت. گفته می‌شود نوع ۴۰ میلی‌متری گلکسی اچ ۶ به باتری ۳۰۰ میلی‌آمپرساعتی مجهز خواهد شد؛ این درحالی است که نوع ۴۰ میلی‌متری گلکسی واچ ۵ باتری ۲۸۴ میلی‌آمپرساعتی دارد.

ازطرفی دیگر، نوع ۴۴ میلی‌متری گلکسی واچ ۶ احتمالا به باتری ۴۲۵ میلی‌آمپر‌ساعتی مجهز می‌شود که نسبت به باتری ۴۱۰ میلی‌آمپر‌ساعتی نوع ۴۴ میلی‌متری گلکسی واچ ۵ اندکی افزایش را تجربه خواهد کرد.

 

ردیابی سلامت و تناسب‌اندام

برنامه Samsung Health در گلکسی واچ ۵ پرو

هنوز جزئیات زیادی درباره‌ی ویژگی‌های ردیابی احتمالی موجود در نسل بعدی گلکسی واچ دردسترس نیست. در قسمت حسگر، می‌توان فرض کرد که محصول یادشده همچنان از شتاب‌سنج، فشارسنج، ژیروسکوپ، حسگر ژئومغناطیسی و حسگر BioActive سامسونگ (حسگر ضربان قلب نوری (PPG)، نوار قلب (ECG) و تحلیل امپدانس بیوالکتریکی (BIA) بهره‌مند باشد.

همچنین، سری گلکسی واچ ۶ به‌احتمال زیاد همان حسگر سنجش دما را در خود جای خواهد داد؛ اما امیدواریم شاهد استفاده‌ی بهتر از آن باشیم. ردیابی تناسب‌اندام و GPS از قابلیت‌های کاربردی سری فعلی به‌حساب می‌آید.

گلکسی واچ ۵ پرو ویژگی‌های پایش جدیدی را برای علاقه‌مندان به فضای باز به‌ارمغان آورد و این ساعت را به تجربه‌ای تشبیه کرد که ممکن است در محصول گارمین پیدا کنید. هنوز مشخص نیست که آیا این ویژگی‌ها به سری گلکسی واچ ۶ راه پیدا خواهند کرد یا خیر. با افشای اطلاعات بیشتر درباره‌ی نسل بعدی، این مشخصات به‌روزرسانی خواهد شد.

لیست اپلیکیشن‌های گلکسی واچ ۵ پرو

تعیین قیمت ساعت هوشمند آینده‌ی سامسونگ در شرایط فعلی موضوعی دشوار است و تنها می‌توان حدس زد. سال گذشته، سری گلکسی واچ ۵ با قیمت ۲۷۹ دلار برای مدل پایه و ۴۴۹ دلار برای مدل پرو عرضه شد که تنها در یک اندازه در‌دسترس است. در زمان نگارش این مقاله، نسخه‌ی ۴۰ میلی‌متری گلکسی واچ ۵ در بازار ایران حدود ۷ میلیون تومان و گلکسی واچ ۵ پرو حدود ۱۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان قیمت دارد. همچنین، هر مدل در نسخه‌های LTE نیز عرضه شدند که قیمت این سری تقریباً ۳۰ دلار بیشتر از قیمت‌های نسل قبلی بود.

از یک‌ طرف، حدس‌زدن این موضوع دشوار است که سامسونگ امسال دوباره قیمت را افزایش می‌دهد یا خیر و از طرف دیگر، قیمت‌های فعلی سامسونگ در‌مقایسه‌با رقیب کوپرتینویی‌اش رقابتی باقی می‌ماند. اگر سامسونگ بهبودهای زیادی ارائه دهد، شاید سری جدید قیمت گران‌تری داشته باشند.

سری گلکسی واچ ۶ سامسونگ: آنچه می‌خواهیم ببینیم

عمر باتری بیشتر

شارژ شدن گلکسی واچ ۵ پرو

عمر باتری مهم‌ترین بخش بسیاری از پوشیدنی‌ها است و سری گلکسی واچ نیز از این قاعده مستثنی نیست. افزون‌براین، سامسونگ در گلکسی واچ ۵ مشخصات بهتری برای مدل‌های بزرگ‌تر به‌ارمغان آورد. احتمالاً شاهد ارتقای تدریجی از سری به سری دیگر خواهیم بود.

ساعت‌های هوشمند Fitbit مانند Venu 2 Plus Garmin از عمر باتری تقریباً یک‌هفته‌ای بهره می‌برند. علاوه‌بر‌این، اپل واچ حالا حالت کم‌مصرف (Low Power Mode) را ارائه می‌دهد و در این زمینه اندکی درمقایسه‌با سامسونگ پیشتاز است.

بازگشت قاب کلاسیک

واچ فیس گلکسی واچ ۴ کلاسیک

وقتی سامسونگ مدل کلاسیک سری گلکی واچ ۴ را به‌نفع مدل پیشرفته‌ی پرو کنار گذاشت، واکنش‌های مختلفی در پی داشت. همچنین، امکانات پریمیوم و ابزارهای پیمایش اضافه‌شده در گلکسی واچ ۵ پرو، امکانات جدیدی را به‌ارمغان آورد. به‌نظر می‌رسد این شرکت در حال تغییر مسیر به‌سمت پوشیدنی‌ای با تمرکز بر تناسب‌اندام برای انجام کارهای مختلف در فضای باز است.

بااین‌حال، مدل پرو با وجود برخی محاسن، تبعات منفی هم داشت. خداحافظی با مدل کلاسیک نیز به‌معنای خداحافظی با ویژگی طراحی مورد‌علاقه‌ی بسیاری از کاربران، یعنی قاب چرخان بود. امیدواریم که سامسونگ تغییرات طراحی جالب‌تری را در سری بعدی ایجاد و آن را با رنگ‌های بیشتری ترکیب کند و مدلی را ارائه دهد که از قاب چرخان بهره ببرد.

محدودیت‌های کمتر

اندازه گیری ضربان قلب گلکسی واچ ۵ پرو

با وجود امیدواری فراوان، سری گلکسی واچ ۵ با همان محدودیت‌های ردیابی سلامتی سری ۴ از‌نظر سازگاری عرضه شد. به‌عبارت‌دیگر، تنها کاربران دارنده‌ی گوشی‌های گلکسی سامسونگ می‌توانند به سیستم تشخیص زودهنگام حمله‌ی سکته قلبی (ECG) و پایش فشار‌خون دسترسی داشته باشند؛ چراکه این قابلیت‌ها به اپلیکیشن Samsung Health Monitor نیاز دارند.

 

 

مقاله‌های مرتبط:
  •  
    سامسونگ احتمالاً در گلکسی واچ 6 از صفحه‌نمایش OLED شرکت چینی BOE استفاده خواهد کرد
  •  
    سامسونگ ابزاری برای بررسی سلامت باتری به گلکسی واچ ۵ اضافه می‌کند

ما دوست داریم ببینیم که نسل بعدی به کاربران بیشتری اجازه می‌دهد تا به ویژگی‌های کامل‌تری دسترسی داشته باشند. محدودکردن قابلیت‌های مهم باعث می‌شود که این سری به‌سختی فروخته شود. این موضوع به‌خصوص زمانی صدق می‌کند که رقابت در بازار پوشیدنی‌ها همچنان داغ باشد.

موارد استفاده بیشتر برای حسگر دمای داخلی

انتخاب حالت ورزشی در گلکسی واچ ۵ پرو

در نهایت، ما خوشحالیم که مشارکت سامسونگ با Natural Cycles به نتیجه‌ای رسیده که از حسگر دمای آن برای چیزی فراتر از ردیابی خواب استفاده می‌کند. اگرچه اندازه‌گیری دمای پایه بدن در زمان عرضه در دسترس نبود؛ اما کاربران اکنون می‌توانند از این حسگر برای ردیابی سلامت زنان استفاده کنند. درهرحال، ردیابی چرخه‌ی قاعدگی موردی توسعه‌نیافته در بسیاری از پوشیدنی‌ها است. امیدواریم سامسونگ همچنان به توسعه‌ی این فناوری ادامه دهد و برای کسانی که قاعدگی دارند، مفیدتر باشد.

..
ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد