گلکسی زد فلیپ 5 و گلکسی زد فولد 5؛ انتظارات ما از محبوب‌ترین گوشی‌های تاشدنی ۲۰۲۳

گلکسی زد فلیپ 5 و گلکسی زد فولد 5؛ انتظارات ما از محبوب‌ترین گوشی‌های تاشدنی ۲۰۲۳
گلکسی زد فلیپ ۵ و گلکسی زد فولد ۵ چه تغییراتی به خود می‌بینند؟ در این مطلب به تمام اخبار و شایعات مرتبط با گوشی‌های تاشدنی جدید سامسونگ اشاره می‌کنیم.

درحال‌حاضر، سامسونگ رهبر بازار در حوزه‌ی گوشی‌های تاشدنی است. اکنون گوشی‌های تاشدنی در نسل چهارم خود به‌سر می‌برند و به‌راحتی جایگزین سری گلکسی نوت شده‌اند. غول فناوری کره‌ای معمولاً دستگاه‌های جدید گلکسی زد فولد و زد فلیپ را هم‌زمان با فصل پاییز عرضه می‌کند. در سال‌های گذشته، این گوشی‌ها شاهد پیشرفت‌های منظمی بوده‌اند. بدین‌ترتیب، امسال سال جالبی برای گوشی‌های تاشوی ۲۰۲۳، یعنی گلکسی زد فولد ۵ و گلکسی زد فلیپ ۵ خواهد بود.

در صورت که نیاز به مشاوره و خرید یا نصب در زمینه تلفن سانترال و یا دوربین مدار بسته و یا سوئیچ شبکه را دارید لطفا با شمارهای 02188354375 و یا 09121988790 تماس بفرمایید.

 

به‌روزرسانی، ۱۴ اردیبشهت ۱۴۰۲: این مقاله با جزئیات جدیدی درباره‌ی رونمایی زودهنگام احتمالی و رندرهای گلکسی زد فولد ۵ و زد فلیپ ۵ به‌روزرسانی شد.

پشت گلکسی زد فلیپ ۴

گلکسی زد فلیپ ۴ و گلکسی زد فولد ۴ عملکرد قوی، دوربین باکیفیت، تعهد به روزرسانی پیشرو سامسونگ و بهبود عمر باتری را به‌ارمغان می‌آورد. گلکسی زد فولد ۵ پس از گلکسی اس ۲۳ اولترا، در ردیف بعدی عنوان پریمیوم‌ترین گوشی سامسونگ امسال خواهد بود. پیش‌بینی می‌شود در سال جاری، سامسونگ تغییرات خوشایندی در گوشی‌های محبوبش اِعمال کند. در‌ادامه، به تمام اخبار و شایعات مرتبط با گلکسی زد فلیپ 5 و گلکسی زد فولد 5 اشاره می‌کنیم.

تاریخ عرضه‌ی گلکسی زد فلیپ ۵ و گلکسی زد فولد ۵

در سه سال گذشته، سامسونگ گوشی‌های تاشدنی جدیدی را در ماه آگوست رونمایی کرده است. گلکسی زد فلیپ ۴ و گلکسی زد فولد ۴ در ۱۰ آگوست ۲۰۲۲ (۱۹ مرداد ۱۴۰۱) پرده‌برداری شدند. اگر سامسونگ به برنامه‌ی همیشگی‌اش پایبند باشد، شاهد معرفی گلکسی زد فلیپ ۵ و گلکسی زد فولد ۵ در اواسط تا اواخر آگوست امسال خواهیم بود.

بااین‌حال، گزارش ۳ می (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲) The Elec، یکی از رسانه‌های معروف کره‌ای در زمینه‌ی افشای اطلاعات سامسونگ، نشان می‌دهد که این شرکت شاید تا دو یا سه هفته‌ی دیگر، گوشی‌های تاشدنی‌اش را رونمایی کند. این یعنی ممکن است شاهد معرفی گلکسی زد فلیپ ۵ و گلکسی زد فولد ۵ در ماه جولای به‌جای آگوست باشیم و فروش این گوشی‌ها نیز احتمالاً یک یا دو هفته پس از رونمایی رسمی آغاز خواهد شد.

نمایشگر اصلی گلکسی زد فولد ۴ در حالت باز

رئیس بخش موبایل سامسونگ به‌تازگی گفته است که گوشی‌های تاشدنی این شرکت می‌توانند تا سال ۲۰۲۵ از پرچم‌داران سری S خود پیشی بگیرند. گزارش اخیر نشریه‌ی کره‌ای The Elec نشان می‌دهد که سامسونگ قصد دارد درمقایسه‌با گلکسی زد فولد ۵ تعداد بیشتری گلکسی زد فلیپ ۵ عرضه کند.

گزارش‌ها حاکی از آن است که این شرکت هدف کلی ۱۰ میلیون واحد را برای هر دو گوشی تعیین کرده است که ظاهراً ۸ میلیون واحد آن زد فلیپ ۵ است. تولیدکننده‌های گوشی‌های هوشمند هنوز با کمبود تراشه دست‌و‌پنجه نرم می‌کنند؛ اما انتظار نمی‌رود این موضوع روی برنامه‌های سامسونگ تأثیر بگذارد.

مدل‌های زد فلیپ

تاریخ معرفی

مدل‌های زد فولد

تاریخ معرفی

گلکسی زد فلیپ سامسونگ

۱۴ فوریه‌ی ۲۰۱۹

گلکسی فولد سامسونگ

‍۱۴ فوریه ۲۰۱۹

گلکسی زد فلیپ 5G سامسونگ

۷ آگوست ۲۰۲۰

گلکسی زد فولد ۲ سامسونگ

۵ آگوست ۲۰۲۰

گلکسی زد فلیپ ۳ سامسونگ

۱۱ آگوست ۲۰۲۱

گلکسی زد فولد ۳ سامسونگ

۱۱ آگوست ۲۰۲۱

گلکسی زد فلیپ ۴ سامسونگ

۱۰ آگوست ۲۰۲۲

گلکسی زدفولد ۴ سامسونگ

۱۰ آگوست ۲۰۲۲

طراحی گلکسی زد فلیپ ۵ و گلکسی زد فولد ۵

گلکسی زد فلیپ ۵ سامسونگ (Samsung Galaxy Z Flip 5) و گلکسی زد فولد ۵ (Samsung Galaxy Z Fold 5) ممکن است در سال جاری میلادی بهبودهایی در طراحی به خود ببینند. پیش‌بینی می‌شود سامسونگ برای کاهش بیشتر تاخوردگی نمایشگر، آن‌ها را به مکانیزم لولای جدیدی مجهز کند.

رابط کاربری گلکسی زد فلیپ ۴

به‌گفته‌ی راس یانگ، تحلیلگر حوزه‌ی نمایشگر، سامسونگ لولا را به‌گونه‌ای بازطراحی کرده است که چین‌خوردگی کمتر دیده شود. شنیده‌ها حاکی از آن است که این شرکت لولایی شبیه به اوپو فایند N2 فلیپ و موتورولا ریزر ۲۰۲۲ ساخته است.

علاوه‌بر لولای جدید، پیش‌بینی می‌شود گلکسی زد فلیپ ۵ صفحه‌نمایش بیرونی بزرگ‌تری نیز داشته باشد که احتمالاً برای ویژگی‌ها و کنترل‌های اضافه است. گلکسی زد فلیپ ۴ صفحه‌نمایش ۱٫۹ اینچی دارد و به‌عنوان صفحه‌نمایش دوم به‌خوبی عمل می‌کند. بر‌اساس اطلاعات یانگ، سامسونگ شاید اندازه‌ی صفحه‌نمایش را در Flip 5 به ۳٫۸ اینچ افزایش دهد.

نمایشگر کوچک گلکسی زد فلیپ ۴

۳ آوریل ۲۰۲۳ شرکت SamMobile ادعاهای مربوط به صفحه‌نمایش بیرونی بسیار بزرگ‌تر فلیپ ۵ را تأیید کرد؛ چرا که این شرکت براساس اطلاعات خود تصویری از صفحه‌نمایش آن نشان داد.

رندر گلکسی زد فلیپ ۵ با نمایشگر خارجی بزرگ

گلکسی زد فولد ۵ شاید بزرگ‌ترین تغییر طراحی را از ابتدا تاکنون به خود ببیند.

همان‌طورکه اشاره کردیم، گلکسی زد فولد ۵ نیز با لولای قطره‌ای جدید چین‌وچروک کمتری خواهد داشت. در زیر می‌توانید پنتتی از چنین طرحی را مشاهده کنید که چندی پیش سامسونگ نمایش داده بود.

طرح منتسب به لولای قطره ای گلکسی زد فولد ۵ سامسونگ

علاوه‌براین، نشریه‌ی کره‌ای Naver نیز مدعی شد که نمونه‌ی اولیه‌ای از لولای گلکسی زد فولد ۵ را در CES 2023 دیده است. تصویر زیر طراحی ادعاشده را درمقایسه‌با گلکسی زد فولد ۴ نشان می‌دهد و مطمئناً لولای جدیدتر گوشی را بسیار جمع‌وجورتر می‌کند.

مقایسه لولای زد فولد ۵ با گلکسی زد فولد ۴ سامسونگ

سامسونگ حتی تصاویری از نمونه‌ی اولیه‌ی نمایشگر جدیدی به نام Flex In & Out به‌نمایش گذاشته است که می‌تواند هم به‌سمت داخل و هم به‌سمت بیرون تا شود.

نمایشگر جدید سامسونگ برای گلکسی زد فولد ۵

این شرکت هنوز حرفی نزده است؛ اما از‌آن‌جاکه فناوری یادشده را دراختیار دارد، چنین صفحه‌نمایشی می‌تواند به‌خوبی در گلکسی زد فولد ۵ خودنمایی کند. اگر سامسونگ این کار را انجام دهد، بزرگ‌ترین تغییر طراحی‌ای خواهد بود که سری زد فولد از زمان آغاز به‌ کار به خود دیده است.

نمایشگر ۳۶۰ درجه سامسونگ تا شدگی به سمت بیرون

افزون‌براین، پیش‌بینی می‌شود گوگل امسال با پیکسل فولد وارد حوزه‌ی گوشی‌های تاشدنی شود؛ بنابراین، می‌توانیم شاهد باشیم که سامسونگ طراحی خود را جذاب‌تر و پیشرفته‌تر کند تا از رقابت سرسخت پیش‌رویش عقب نماند.

۵ آوریل ۲۰۲۳، راس یانگ طرح‌های رنگی گلکسی زد فلیپ ۵ و گلکسی زد فولد ۵ را نیز در توییتر منتشر کرد. وی تأکید کرد که گلکسی زد فلیپ ۵ در رنگ‌های بژ، خاکستری، سبز روشن و صورتی روشن در‌دسترس خواهد بود. برای مثال، سامسونگ احتمالاً نام این رنگ‌ها را Cream ،Graphite ،Green و Lavender خواهد گذاشت.

گشتن در سایت زومیت با نمایشگر کاور گلکسی زد فولد ۴

درمقابل، گلکسی زد فولد ۵ در رنگ‌های بژ و مشکی و آبی روشن عرضه خواهد شد. سامسونگ احتمالاً این رنگ‌ها را نیز به رنگ‌های Cream و Phantom Black و Blue تغییر نام خواهد داد. با‌این‌حال، یانگ اضافه کرد که شاید رنگ‌های دیگری نیز وجود داشته باشد.

چندی بعد، اولین رندرهای باکیفیت از گلکسی زد فلیپ ۵ و گلکسی زد فولد ۵ توسط افشاگران خوش‌نام فاش شد.

شنیده‌ها حاکی از آن است که سامسونگ ضخامت زد فولد ۵ را هنگام تاشدن به ۱۳٫۴ میلی‌متر کاهش داده است. افزون‌براین پیش‌بینی می‌شود زد فولد ۵ همان صفحه‌نمایش بیرونی ۶٫۲ اینچی و صفحه‌نمایش داخلی ۷٫۶ اینچی را حفظ کند. ازطرفی دیگر، سامسونگ شاید اندازه‌ی حاشیه‌ها را کاهش دهد.

رندر گلکسی زد فولد ۵
رندر گلکسی زد فولد ۵
رندر گلکسی زد فولد ۵

در رابطه با رندرهای گلکسی زد فلیپ ۵، صفحه‌نمایش بزرگ‌تر و منحصر‌به‌فرد بیرونی را مشاهده می‌کنیم.

رندر گلکسی زدفلیپ ۵
رندر گلکسی زدفلیپ ۵
رندر گلکسی زدفلیپ ۵

 

سامسونگ گلکسی زد فلیپ ۴ و گلکسی زد فولد ۴ را با تراشه‌ی Snapdragon 8 Plus Gen 1 کوالکام به بازار عرضه کرد. افشاگر معتبر، یوگش برار، ادعا کرده است که زد فلیپ ۵ و زد فولد ۵ تراشه‌ی اسنپدراگون ویژه‌ای خواهند داشت که احتمالاً همان Snapdragon 8 Gen 2 به‌کاررفته در گلکسی S23 خواهد بود. کوالکام معمولاً در اواسط هرسال تراشه‌ای از نوع پلاس عرضه می‌کند؛ بنابراین، احتمال نوع پلاس نیز وجود دارد.

کار با گلکسی زد فلیپ ۴

به‌گزارش SamMobile، گلکسی زد فلیپ 5 با ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت یا ۵۱۲ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی عرضه خواهد شد. درست مانند نسخه‌ی ۱۲۸ گیگابایتی گلکسی اس ۲۳، نسخه‌ی ۱۲۸ گیگابایتی Z Flip 5 نیز احتمالاً از تراشه‌ی UFS 3.1 استفاده خواهد کرد. مدل‌های دیگر شاید مشخصات جدید UFS 4.0 را با سرعت خواندن‌ونوشتن سریع‌تر دریافت کنند.

گزارشی از وب‌سایت ویتنامی The Pixel ادعا می‌کند که گوشی گلکسی زد فولد ۵ کمی بلندتر از گلکسی زد فولد ۴ خواهد بود. به‌بیان دقیق‌تر، ابعاد گلکسی زد فولد ۵ احتمالاً در حالت بازشده ۱۵۸٫۵ در ۱۲۸٫۵ در ۶٫۵ میلی‌متر و در حالت تاشده ۱۵۸٫۵ در ۶۷٫۵ در ۱۴٫۵ تا ۱۶ میلی‌متر خواهد بود. گفته می‌شود که وزن این گوشی نیز حدود ۲۷۵ گرم است. همچنین، این رسانه گزارش داد که گلکسی زد فولد ۵ همان صفحه‌نمایش داخلی ۷٫۶ اینچی نسل قبلی‌ خود را حفظ خواهد کرد.

بدنه گلکسی زد فولد ۴

افشاگر خوش‌نام، Ice Universe، نیز ادعا می‌کند که صفحه‌نمایش داخلی زد فولد ۵، ۷٫۶ اینچی و صفحه‌نمایش بیرونی‌اش ۶٫۲ اینچی و وزن آن ۲۵۴ گرم خواهد بود. همچنین، گفته می‌شود این گوشی گواهی IP68 دارد و این یعنی در‌برابر آب و گردوغبار مقاوم است.

Ice Universe بعدا مدعی شد که ابعاد گلکسی زد فولد ۵ هنگام تاشدن ۱۵۴٫۹ در ۶۷٫۱ در ۱۳٫۴ میلی‌متر و درحالت بازشدن ۱۵۴٫۹ در ۱۲۹٫۹ در ۶٫۳ میلی‌متر خواهد بود. این موضوع با گزارش رسانه‌ی The Pixel در تضاد است.

در گزارشی نیز آمده است که این‌ بار گلکسی زد فولد ۵ به درگاه S Pen مجهز خواهد بود. صفحه‌نمایش بزرگ تاشو سامسونگ گزینه‌ی مناسبی برای جای‌گذاری قلم است؛ اما به‌دلایلی این شرکت تابه‌حال درگاهی اختصاصی برای گوشی در نظر نگرفته است. بنابراین، امیدواریم درگاه S Pen به گلکسی زد فولد ۵ اضافه شود.

رسانه‌ی کره‌ای ET News بعداً گزارش داد که سامسونگ تصمیم گرفته است تا درگاه S Pen اختصاصی را به زد فولد ۵ بیاورد. درنهایت، باید ببینیم غول کره‌ای چه برنامه‌ای برای قلم S Pen دارد.

دوربین گلکسی زد فلیپ ۵ و گلکسی زد فولد ۵

یوگش برار مشخصات مربوط به دوربین گلکسی زد فلیپ 5 را نیز افشا کرده و مدعی شده است که این گوشی به سیستم دوربین دوگانه پشتی مجهز خواهد شد. به‌بیان بهتر، او می‌گوید زد فلیپ ۵ به دوربین اصلی ۱۲ مگاپیکسلی و دوربین فوق‌عریض ۱۲ مگاپیکسلی مشابه زد فلیپ ۴ مجهز می‌شود.

عکاسی با گلکسی زد فلیپ ۴

بدین‌ترتیب، اگر به پیشرفت‌های اساسی امیدوار بودید، این موضوع شما را در نسل جدید ناامید خواهد کرد. برار نیز ادعا می‌کند که زد فلیپ ۵ حسگرهای تصویر جدید خواهد داشت؛ بنابراین، امیدواریم شاهد بهبود کیفیت تصویر چشمگیری باشیم.

گزارش‌ها نشان می‌دهند گوشی گلکسی زد فولد ۵ احتمالاً از دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی و دوربین تله‌فوتو ۶۴ مگاپیکسلی 2x و دوربین ۱۲ مگاپیکسلی واید میزبانی خواهد کرد.

دوربین‌های گلکسی زد فولد ۴

باوجوداین، برار ادعای مشخصات دوربین‌ها را رد و تأکید کرد که زد فولد ۵ سیستم دوربین مشابهی با زد فولد ۴ ارائه خواهد داد. این یعنی از دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی و دوربین فوق‌عریض ۱۲ مگاپیکسلی و دوربین تله‌فوتو ۱۰ مگاپیکسل برخوردار خواهد شد.

وی افزود که باید منتظر حسگرهای تصویر جدید نیز باشیم؛ اما مشخص نیست که آیا این موضوع درباره‌ی تمام دوربین‌ها صدق می‌کند یا خیر.

قیمت گلکسی زد فلیپ ۵ و گلکسی زد فولد ۵

همواره افزایش قیمت برندهای گوشی‌های هوشمند را شاهد بوده‌ایم؛ اما خوشبختانه در چند سال اخیر قیمت گوشی‌های سامسونگ ثابت مانده است.

کلیدهای کناری گلکسی زد فلیپ ۴

قیمت گلکسی زد فلیپ ۴ مانند گلکسی زد فلیپ ۳ هنگام عرضه از ۹۹۹ دلار برای نسخه‌ی ۱۲۸ گیگابایتی شروع شد که در بخش گوشی‌های تاشدنی‌ها قیمت به‌صرفه‌ای بود. انتظار می‌رود که قیمت گلکسی زد فلیپ ۵ نیز از ۹۹۹ دلار برای نسخه پایه شروع شود.

گلکسی زد فولد ۳ و گلکسی زد فولد ۴ نیز هر دو با قیمت ۱,۲۹۹ دلار به بازار عرضه شدند. پیش‌بینی نمی‌شود سامسونگ قیمت گلکسی زد فولد ۵ را کاهش دهد. همچنین، انتظار نداریم سامسونگ قیمت این تاشدنی جدید را به‌خصوص با‌توجه‌به وضعیت فعلی اقتصاد جهانی درمقایسه‌با نسل‌های پیشینش افزایش دهد.

گشتن در سایت زومیت با نمایشگر اصلی گلکسی زد فولد ۴
مقاله‌های مرتبط:
  •  
    بررسی گلکسی زد فلیپ ۴ سامسونگ [به‌همراه بررسی ویدیویی]
  •  
    بررسی گلکسی زد فولد 4 [به همراه بررسی ویدیویی]

هنوز اطلاعاتی از قیمت گلکسی زد فلیپ ۵ و زد فولد ۵ وجود ندارد؛ اما برای سامسونگ عاقلانه نیست که قیمت گوشی‌های هوشمندش را افزایش دهد و پرچم‌دارانش را حتی از قبل هم بیشتر خارج از دسترس‌ کند. باید به این موضوع اشاره کنیم که خرید چنین گوشی‌هایی در شرایط اقتصادی فعلی ایران با قیمت‌های بسیار گرانشان برای اکثر افراد به آرزو تبدیل شده است.

..
ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد