هشدار مدیرعامل گوگل: هوش مصنوعی این شغل‌ها را مختل می‌کند

هشدار مدیرعامل گوگل: هوش مصنوعی این شغل‌ها را مختل می‌کند
مدیرعامل گوگل می‌گوید جامعه برای پذیرش هوش مصنوعی به زمان نیاز دارد و در همین حین، کشورها باید این حوزه را قانونمند کنند.

سوندار پیچای، مدیرعامل گوگل و آلفابت، در مصاحبه‌ای جدید با شبکه‌ی CBS می‌گوید توسعه‌ی سریع هوش مصنوعی روی تمامی محصولات همه‌ی شرکت‌ها اثر خواهد گذاشت. پیچای هشدار داده است که جامعه باید برای مواجهه با فناوری‌هایی نظیر هوش مصنوعی به آمادگی لازم دست پیدا کند.

بر‌اساس گزارش CNBC، مدیرعامل گوگل معتقد است شغل‌هایی نظیر نویسندگی، حسابداری،‌ معماری و حتی مهندسی نرم‌افزار جزو مشاغلی هستند که هوش مصنوعی آن‌ها را مختل می‌کند.

سوندار پیچای ضمن هشدار درباره‌ی عواقب توسعه‌ی سریع هوش مصنوعی گفت که این فناوری باعث می‌شود حجم اطلاعات گمراه‌کننده و اخبار و تصاویر جعلی بسیار بیشتر شود و در نتیجه‌ی این اتفاق آسیب‌های فراوانی به‌بار بیاید.

ماه گذشته‌ی میلادی، گوگل چت‌بات بارد را به‌عنوان رقیب مستقیم ChatGPT وارد مرحله‌ی آزمایشی کرد. درحالی‌که گوگل رویکردی بسیار محتاطانه در پیش گرفته، مایکروسافت با سرعت بسیار زیاد در حال تزریق هوش مصنوعی به سرویس‌هایش است. ردموندی‌ها با امضای قرارداد چند‌میلیارد‌دلاری، فناوری استفاده‌شده در ChatGPT را وارد موتور جست‌و‌جوی بینگ و نرم‌افزارهای آفیس کردند.

در هفته‌های اخیر، نگرانی بابت هوش مصنوعی بسیار بیشتر شده است. ماه گذشته، ایلان ماسک و گروهی از پژوهشگران سرشناس هوش مصنوعی خواستار توقف شش‌ماهه‌ی توسعه‌ی این فناوری شدند؛ با‌این‌حال، عده‌ای از تحلیلگران نظیر اریک اشمیت، مدیرعامل سابق گوگل و بیل گیتس معتقدند که چنین هدفی دست‌یافتنی نیست.

مدیرعامل گوگل معتقد است که درکنار سازگاری سریع جامعه، باید قوانین جدیدی برای جرم‌انگاری سوءاستفاده از هوش مصنوعی وضع شود. همچنین از دیدگاه سوندار پیچای، لازم است کشورهای مختلف رویکردی ایمن برای توسعه‌ی هوش مصنوعی در پیش بگیرند و متکی‌بر قوانین اخلاقی باشند.

سوندار پیچای می‌گوید تصمیم‌گیری درباره‌ی هوش مصنوعی و آینده‌ی این فناوری فقط در حوزه‌ی اختیارات یک شرکت نیست: «فکر می‌کنم افزون‌بر مهندسان باید جامعه‌شناسان و اخلاق‌شناسان و فیلسوفان نیز در روند توسعه‌ی این فناوری ایفای نقش کنند.»

 

وقتی از پیچای پرسیده شد که جامعه برای سرویس‌هایی مثل بارد آمادگی دارد یا نه، او در پاسخ گفت حس می‌کند که جامعه آماده نیست؛ اما به‌طور‌کلی نگاه خوش‌بینانه‌ای به این موضوع دارد. سوندار پیچای معتقد است که چت‌بات‌های مبتنی‌بر هوش مصنوعی نوعی جعبه‌‌سیاه دارند و این یعنی نمی‌توانیم به‌طورکامل بفهمیم که برخی از پاسخ‌ها را چرا و چگونه تولید می‌کنند.

مصاحبه‌گر از پیچای پرسید: «شما کاملاً نمی‌دانید که بارد چگونه کار می‌کند و با این‌حال در جامعه آزادش کرده‌اید؟» مدیرعامل گوگل در پاسخ گفت: «بگذارید این‌گونه بگویم که به‌نظرم ما نحوه‌ی کارکرد مغز انسان را نیز به‌طورکامل درک نکرده‌ایم.»

در صورت که نیاز به مشاوره در زمینه تلفن سانترال و یا دوربین مدار بسته دارید لطفا با شمارهای 02188354375 و یا 09121988790 تماس بفرمایید.

..
ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد