تیر خلاص ایالات‌ متحده برای نابودی هواوی

تیر خلاص ایالات‌ متحده برای نابودی هواوی
قانون جدید ایالات‌ متحده با وارد‌آوردن فشار به متحدان این کشور، می‌تواند در حکم تیر خلاص برای نابودی کامل هواوی باشد.

هواوی، بزرگ‌ترین تولیدکننده‌ی تجهیزات مخابرانی جهان، اکنون با چندین تحریم سنگین مواجه است. این محدودیت‌ها تا همین‌جای کار نیز برای نابودی هر شرکت دیگری کافی هستند؛ اما غول فناوری چینی همچنان به بقای خود ادامه می‌دهد. تحریم‌های اِعمال‌شده‌ی ایالات‌ متحده علیه هواوی ضربه‌های سنگینی به این شرکت زده؛ اما ظاهراً کار آمریکا با این برند چینی هنوز تمام نشده است.

ایالات‌ متحده در آستانه‌ی تصویب قانونی جدیدی با عنوان «قانون مقابله با مخابران نامطمئن در خارج از کشور» است. سوزان وایلد، نماینده‌ی مجلس نمایندگان آمریکا، این لایحه را اولین‌بار در جولای سال گذشته ارائه کرده است. لایحه‌ی یادشده به ایالات‌ متحده اجازه می‌دهد تا با وارد‌کردن فشار به هریک از متحدان خود که از کیت‌ هواوی و ZTE استفاده می‌کنند، آن‌ها را از انجام این‌ کار باز دارد.

سوزان وایلد می‌افزاید:

گزارش ما نشان می‌دهد هواوی و ZTE چگونه به‌عنوان ابزارهایی برای حزب کمونیست چین عمل می‌کنند. محصولات این دو برند برای نظارت جمعی سوءاستفاده می‌شوند و در مواجه با این تهدیدها باید تلاش خود را برای حفظ امنیت و منابع ملی افزایش دهیم. ما باید به متحدان خود کمک کنیم تا اقدامات حیاتی را برای حفظ امنیت خود انجام دهند.- سوزان وایلد

ایالات‌ متحده در لایحه‌ی جدید تأکید می‌کند این قانون به‌منظور حفظ منافع اقتصادی و امنیت ملی در ارائه شده‌ است. هدف از وضع قانون مذکور اطمینان از این موضوع است که کشورهای سراسر جهان از تجهیزات مخابراتی مطمئن استفاده می‌کنند.

تحریم های آمریکا علیه هواوی

براساس گزارش گیزچاینا، لایحه‌ی جدید ایالات‌ متحده هفته‌ی آینده برای قرائت دوم آماده خواهد شد. گفتنی است این اقدام بیشتر جنبه‌ی نمایشی دارد؛ زیرا پس‌ از اولین قرائت با اکثریت آراء (۳۶۱ رأی موافق دربرابر ۶۹ رأی مخالف) تصویب شد. اگر مجلس نمایندگان آمریکا این لایحه را نهایی کند، ایالات‌ متحده درباره‌ی تجهیزات مخابراتی استفاده‌شده در کشورهای متحد خود تغییراتی ایجاد خواهد کرد.

ایالات‌ متحده در لایحه‌ی جدیدش تحریم جدیدی علیه هواوی مشخص نکرده است. همچنین این قانون توضیحاتی درباره‌ی مجازات کشورهایی که از لایحه‌ی مذکور پیروی نکنند، ارائه می‌دهد. درواقع، طبق قانون جدید اگر متحدان آمریکا از دستورالعمل‌های این کشور پیروی نکنند، مشمول تحریم‌هایی خواهند شد.

 

با‌توجه‌به آنچه گفته شد، به‌نظر می‌رسد مجلس نمایندگان آمریکا در تلاش است تا قوانینی را برای کشورهای متحد خود وضع کند؛ اقدامی که به‌نظر می‌رسد وظیفه‌ی سازمان ملل است نه ایالات‌ متحده.

به‌وضوح می‌توان گفت لایحه‌ی جدید ایالات‌ متحده به نبرد تجاری بین این کشور و چین ارتباط دارد. آمریکا به وارد‌آوردن فشار به متحدان خود مشهور است؛ اما ظاهراً قانون جدید گامی بسیار مهم در این زمینه خواهد بود. تحریم‌های اِعمال‌شده علیه هواوی تأثیرات بسیار زیادی روی شرکت چینی گذاشته است؛ ولی این برند همچنان تلاش می‌کند تا به بقای خود ادامه دهد. به‌هر‌حال، اقدام جدید آمریکا می‌تواند در حکم تیر خلاص به هواوی و ZTE باشد و این دو شرکت را به نابودی بکشاند.

در صورت که نیاز به مشاوره در زمینه تلفن سانترال و یا دوربین مدار بسته دارید لطفا با شمارهای 02188354375 و یا 09121988790 تماس بفرمایید.

..
ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد