اپل نسخه نهایی iOS 17 و iPadOS 17 را منتشر کرد

اپل نسخه نهایی iOS 17 و iPadOS 17 را منتشر کرد
اپل پس از چند ماه، سرانجام نسخه‌ی نهایی iOS 17 و iPadOS 17 را به‌صورت عمومی منتشر کرد.

اپل لحظاتی قبل سیستم‌‌عامل‌های iOS 17 و iPadOS 17 را برای آیفون و آیپد منتشر کرد. این دو سیستم‌عامل در کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان (WWDC 2023) رونمایی شده بودند. با انتشار iOS 17 پشتیبانی نرم‌افزاری از آیفون ۸ و آیفون ۸ پلاس و آیفون ۱۰ رسماً به‌پایان رسید.

در صورت که نیاز به مشاوره و خرید یا نصب در زمینه تلفن سانترال و یا دوربین مدار بسته و یا سوئیچ شبکه را دارید لطفا با شمارهای 02188354375 و یا 09121988790 تماس بفرمایید.

 

اپل امسال هدست واقعیت ترکیبی ویژن پرو را رونمایی کرد و اکثر مهندسان این شرکت هم‌اکنون روی بهینه‌سازی سیستم‌عامل visionOS کار می‌کنند. این موضوع باعث شد تا تغییرات iOS 17 چندان گسترده نباشد؛ بااین‌حال، سیستم‌عامل جدید آیفون همچنان جذابیت زیادی دارد.

قابلیت‌های جدید تماس و پیام‌رسان آیفون ios 17

اپل دو سیستم‌عامل iOS 17 و iPadOS 17 را در ماه‌های اخیر وارد فاز بتا کرده بود. نسخه‌ی بتای این دو سیستم‌عامل با چند قابلیت جدید در‌دسترس قرار گرفت. یکی از تغییرات مهم اخیر iOS 17 اضافه‌شدن چندین صدای زنگ جدید است.

یکی از قابلیت‌های جدید iOS 17 که StandBy نام دارد، گوشی شما را به نمایشگر هوشمند تبدیل می‌کند. در این حالت، گوشی را به شارژر متصل می‌کنید و آن را در حالت افقی قرار می‌دهید. ویژگی StandBy جزئیات متعددی مثل ساعت و تاریخ و وضعیت آب‌و‌هوا را به‌نمایش می‌گذارد.

فهرست گوشی‌های سازگار با سیستم‌عامل iOS 17 اپل

سری آیفون ۱۵

سری آیفون ۱۴

آیفون SE نسل سوم (۲۰۲۲)

سری آیفون ۱۳

سری آیفون ۱۲

آیفون SE نسل دوم (۲۰۲۰)

سری آیفون ۱۱

سری آیفون XS

آیفون XR

 

سیستم‌عامل جدید آیفون قابلیت Contact Posters را نیز دارد. با این قابلیت می‌توانید پوستری اختصاصی برای خود بسازید. زمانی‌که ازطریق فیس‌تایم به فردی دیگر زنگ بزنید، پوستر شما برای او نمایش داده می‌شود. پوسترهای آیفون را می‌توان با عکس یا میموجی شخصی‌سازی کرد.

نیم‌دراپ (NameDrop) یکی دیگر از قابلیت‌های جذاب iOS 17 است که به شما امکان می‌دهد تا ازطریق نزدیک‌‌کردن آیفون خود به آیفون فردی دیگر، اطلاعات تماس را انتقال دهید. iOS 17 نیز با Live Voicemail و ویجت‌های تعاملی و تغییراتی در اپلیکیشن Messages منتشر شده است.

برخی از قابلیت‌های جدید iOS 17 مثل اپلیکیشن Journal و استفاده از ایردراپ با اینترنت فعلاً دردسترس نیستند و در آینده منتشر خواهند شد.

لاک‌اسکرین آیپداواس ۱۷

اکثر تغییرات یادشده در iPadOS 17 هم به‌‌چشم می‌خورند. این سیستم‌عامل تغییرات اختصاصی نظیر افزایش بهره‌وری با سافاری را تجربه کرده است. آیپد او اس ۱۷ دسترسی به نسخه‌ی جدید ابزارهای Freeform و Maps را نیز برای شما امکان‌پذیر می‌کند.

مقاله‌های مرتبط
  •  
    تماشا کنید: نگاه نزدیک به بتای iOS 17، سیستم‌عامل جدید آیفون
  •  
    تماشا کنید: آموزش نصب و اولین نگاه به سیستم عامل iPadOS 17

اپل می‌گوید که ویرایش اطلاعات در فایل‌های PDF به‌لطف سیستم‌عامل iPadOS 17 ساده‌تر می‌شود. این سیستم‌عامل با بهره‌گیری از فناوری یادگیری ماشین، بخش‌های مختلف درون یک فرم را شناسایی و جزئیات مربوط‌ به آن‌ها (مثل نام و مشخصات و آدرس) را وارد می‌کند.

فهرست تبلت‌های سازگار با سیستم‌عامل iPadOS 17 اپل

آیپد پرو ۱۲٫۹ اینچ (نسل دوم و جدیدتر)

آیپد پرو ۱۱ اینچ (نسل اول و جدیدتر)

آیپد پرو ۱۰٫۵ اینچ

آیپد ایر (نسل سوم و جدیدتر)

آیپد (نسل ششم و جدیدتر)

آیپد مینی (نسل پنجم و جدیدتر)

 

برای دانلود نسخه‌ی جدید سیستم‌‌عامل‌های iOS و iPadOS می‌توانید وارد بخش General در منو تنظیمات شوید و سپس به صفحه‌ی Software Update بروید. اگر سرعت دانلود کُند بود، نگران نباشید؛ زیرا سرورهای اپل هم‌اکنون شلوغ‌ترین لحظات خود را سپری می‌کنند.

برای مشاهده‌ی قیمت گوشی آیفون و قیمت گوشی برندهای دیگر و نیز قیمت آیپد و قیمت تبلت برندهای دیگر، می‌توانید وارد بخش محصولات زومیت شوید.

..
ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد