کورتانا به آخر خط رسید

کورتانا به آخر خط رسید
کورتانا، دستیار صوتی مایکروسافت از زمان معرفی تاکنون پستی‌ها و بلندی‌های زیادی را تجربه کرده است و به نظر می‌رسد باید برای خداحافظی با آن آماده شویم.

مایکروسافت آخرین میخ را بر تابوت کورتانا زده است، حداقل تا جایی که به حضور آن در ویندوز مربوط می شود. از طریق یک سند منتشر شده که مربوط به پایان پشتیبانی از محصولات و خدمات است، این شرکت اعلام کرده است که از اوت ۲۰۲۳ دیگر از کورتانا در ویندوز پشتیبانی نخواهد کرد.

مایکروسافت امسال با ابزار Bing Chat AI و چندین سرویس دیگر مجهز به هوش مصنوعی خبرساز شد. اما دستیار هوشمند اصلی این شرکت یعنی کورتانا، به نوعی در ویندوز و چندین سرویس دیگر همچنان بدون تغییر باقی ماند.

در صورت که نیاز به مشاوره و خرید یا نصب در زمینه تلفن سانترال و یا دوربین مدار بسته و یا سوئیچ شبکه را دارید لطفا با شمارهای 02188354375 و یا 09121988790 تماس بفرمایید.

 

مایکروسافت در ژوئن امسال اعلام کرد که کورتانا را در ویندوز به دلیل وجود دیگر ابزار‌های هوش مصنوعی غیرفعال خواهد کرد. این شرکت ردموندی همچنین در وب سایت خود توضیح داده بود که در حال ایجاد تغییراتی است که روی کاربران کورتانا تأثیر خواهد گذاشت و آن‌ها تصمیم دارند تا از اواخر سال ۲۰۲۳ دیگر از کورتانا به عنوان یک برنامه‌ی مستقل پشتیبانی نکنند.

مایکروسافت به کاربرانی که از کورتانا استفاده می‌کردند پیشنهاد داد تا از چت‌بات بینگ یا ویندوز کوپایلت استفاده کنند. این خبر چند سال پس از آن منتشر شد که مایکروسافت برنامه‌های موبایل کورتانا را در اندروید و iOS حذف کرد. بنابراین تعجب آور نیست که شاهد غیر فعال شدن کورتانا در ویندوز نیز باشیم.

البته این به این معنی نیست که کورتانا به طور کامل ناپدید می شود. مایکروسافت در این زمینه اعلام کرده است که کورتانا همچنان در برنامه های تلفن همراه Outlook ، Teams و همچنین در صفحه‌ها و اتاق‌های Teams در دسترس کاربران خواهد بود.

نظر شما درمورد حذف تدریجی کورتانا در ویندوز چیست؟ آیا بهتر نبود تا به جای غیرفعال‌کردن کورتانا، مایکروسافت آن را با چت بات بینگ ترکیب می‌کرد؟

..
ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد