مشاهده آنلاین عکس دوربین خلافی خودرو

مشاهده آنلاین عکس دوربین خلافی خودرو
یکی از راه‌های ثبت تخلف رانندگی استفاده از دوربین خلافی خودرو است. در این مطلب توضیح داده‌ایم که چطور می‌توانید عکس خلافی خودرو را مشاهده کنید.

بزرگراه‌های شهر پر شده است از دوربین‌هایی که منتظر هستند که شما مرتکب تخلفی شوید تا آن را ثبت کنند. اگر سوالتان این است که آیا می‌توانید تصاویر ثبت‌شده از طریق این دوربین‌ها را ببینید یا نه، تا انتهای این مطلب با زومیت همراه باشید.

 

در صورت که نیاز به مشاوره و خرید یا نصب در زمینه تلفن سانترال و یا دوربین مدار بسته و یا سوئیچ شبکه را دارید لطفا با شمارهای 02188354375 و یا 09121988790 تماس بفرمایید.

 

 

فهرست مطالب
  • جریمه دوربین خلافی خودرو
  • انواع دوربین ثبت خلافی
  • دوربین‌های دستی
  • دوربین‌های خودرویی
  • دوربین‌های اپراتوری
  • دوربین‌های هوشمند
  • کدام جرائم رانندگی توسط دوربین‌های راهنمایی و رانندگی ثبت می‌شوند؟
  • مدت زمان ثبت خلافی خودرو با دوربین
  • استعلام تخلفات رانندگی ثبت‌شده توسط دوربین
  • استعلام عکس خلافی
  • مشاهده عکس دوربین خلافی به روش حضوری
  • مشاهده عکس دوربین خلافی به روش غیر حضوری
  • مشاهده عکس دوربین خلافی از طریق سامانه پلیس راهور
  • مشاهده عکس دوربین خلافی از طریق اپلیکیشن پلیس من
  • مشاهده عکس دوربین خلافی از طریق اپلیکیشن خلافی
  • نحوه اعتراض به خلافی‌های ثبت‌شده با دوربین

جریمه دوربین خلافی خودرو

انواع مختلفی از جریمه‌های رانندگی وجود دارد که بعضی از آن‌ها صرفا از طریق ماموران راهنمایی و رانندگی مشاهده و ثبت می‌شود، بعضی دیگر صرفا از طریق دوربین‌های ثبت تخلف رانندگی و بعضی دیگر هم ممکن است از هر دو طریق ثبت شوند. در میان همین دوربین‌هایی که تخلفات رانندگی را ثبت می‌کنند هم انواع مختلفی از دوربین‌ها وجود دارد که در ادامه آن‌ها را معرفی خواهیم کرد.

انواع دوربین ثبت خلافی

ثبت خلافی با دوربین توسط دوربین‌های مختلف راهنمایی و رانندگی انجام می‌شود. همه این دوربین‌ها از یک نوع نیستند و انواع مختلفی دارند. در ادامه انواع دوربین‌هایی که برای این کار مورد استفاده قرار می‌گیرد، معرفی شده و ویژگی‌هایشان توضیح داده می‌شوند.

دوربین‌های دستی

دوربین‌هایی که روی سه پایه قرار دارند، به صورت دستی از آن‌ها استفاده می‌شود و احتمالا بیشتر در جاده‌های بین شهری آن‌ها را دیده‌اید دوربین‌های دستی برای ثبت تخلف‌های رانندگی هستند. این دوربین‌ها دقت خیلی زیادی ندارند و احتمال خطا در آن‌ها وجود دارد.

دوربین‌های خودرویی

گاهی ممکن است در یک مکان دوربین ثبت تخلفات رانندگی وجود نداشته باشد اما تخلف شما ثبت شده باشد. در این موارد احتمالا تخلف شما توسط دوربین‌های خودرویی ثبت شده است. این دوربین‌ها داخل ماشین‌های پلیس نصب می‌شوند و خودروهایی را که با سرعت در خیابان‌ها و جاده‌ها تردد می‌کنند، شناسایی و تصویرشان را ثبت می‌کنند و درصد خطای کمی دارند.

مقاله مرتبط
  • استعلام نمره منفی گواهینامه

دوربین‌های اپراتوری

بعضی دوربین‌های ثبت تخلف به طور خودکار تخلفات رانندگی را ثبت نمی‌کنند بلکه آن‌ها صرفا تصاویر را نمایش می‌دهند و یک اپراتور تصاویر را می‌بیند و تخلفات مشاهده‌شده را ثبت می‌کنند.

دوربین‌های هوشمند

به‌روزترین نوع دوربین‌های ثبت تخلف رانندگی دوربین‌های هوشمند هستند که به کمک هوش مصنوعی تخلفات رانندگی را رصد و به طور خودکار ثبت می‌کنند. کمک گرفتن از هوش مصنوعی در این دوربین‌ها باعث دقت بالای آن‌ها می‌شود. در دوربین‌هایی که در بزرگراه‌ها یا روی چراغ‌های راهنمایی و رانندگی نصب می‌شوند از این نوع هستند که بدون دخالت انسانی تخلفات رانندگی را ثبت می‌کنند.

کدام جرائم رانندگی توسط دوربین‌های راهنمایی و رانندگی ثبت می‌شوند؟

شاید برایتان سوال باشد که از میان انواع تخلفات رانندگی دوربین‌ها قادر به رصد و ثبت کدام موارد هستند؟ لیست جریمه‌های دوربین راهنمایی و رانندگی که در ادامه آمده، پاسخ به همین سوال شماست:

  • سرعت غیر مجاز
  • توقف در محل توقف ممنوع
  • عبور از چراغ قرمز
  • نبستن کمربند ایمنی
  • سبقت غیر مجاز
  • تردد در محدوده طرح ترافیک
  • تردد در خط ویژه

البته همه دوربین‌ها قادر به ثبت تمام این موارد نیستند. در واقع، هر یک از انواع دوربین‌هایی که در بخش قبلی به آن‌ها اشاره شد بخشی از این خطاها را ثبت می‌کنند. برای مثال، دوربین‌های دستی سرعت خودروها بیشتر در جاده‌های بین شهری را رصد می‌کنند. دوربین‌های اپراتوری نیز مسئولیت بررسی و کنترل سرعت خودرو‌ها را بر عهده دارند.

مطلب مرتبط
  • پیگیری و استعلام گواهینامه رانندگی با تمامی روش ها

دوربین‌های خودرویی پلیس نیز خودروهایی را که با سرعت غیر مجاز در خیابان‌ها و جاده‌ها تردد می‌کنند، ثبت می‌کنند. دوربین‌های هوشمند به واسطه تکنولوژی به‌روز و دقت بالایی که دارند بر خلاف سایر دوربین‌ها که عموما برای رصد سرعت خودروها مورد استفاده قرار می‌گیرند، انواع مختلفی از تخلف‌ها حتی کوچک‌ترین آن‌ها، مثل نبستن کمربند ایمنی، را هم ثبت می‌کنند.

مدت زمان ثبت خلافی خودرو با دوربین

از زمانی که تخلف رانندگی توسط دوربین‌ها ثبت می‌شوند تا زمانی که این تخلف به سروهای اصلی منتقل شود مدتی در حدود ۷ تا ۱۰ روز زمان می‌برد. پس از انتقال این اطلاعات به سرورها تخلف ثبت‌شده همراه با اطلاعاتی ماننده محل وقوع تخلف و ثبت جریمه، مبلغ و میزان جریمه و... به مالک خودرو اطلاع داده می‌شود. معمولا از زمان وقوع تخلف رانندگی تا زمان اطلاع‌رسانی به مالک کمتر از دو هفته زمان می‌برد.

استعلام تخلفات رانندگی ثبت‌شده توسط دوربین

با توجه به هوشمند شدن فرایند رصد و ثبت جریمه، مالکانی که با خودرویشان تخلف رانندگی صورت گرفته باشد به طور خودکار از طریق پیامک متوجه این موضوع می‌شوند. معمولا زمانی در حدود ۷ تا ۱۰ روز از زمان وقوع تخلف و ثبت توسط دوربین زمان می‌برد تا این موضوع با یک ارسال پیامک به مالک وسیله نقلیه اطلاع داده شود.

البته ممکن است در مواردی پیامک جریمه به هر دلیلی به دست مالک خودرو یا موتور سیکلت نرسد، در این شرایط لازم است از امکان استعلام خلافی خودرو استفاده کنید. علاوه بر روش‌های حضوری دریافت استعلام، سامانه‌های مختلفی هم هستند که امکان استعلام خلافی به روش آنلاین را فراهم می‌کنند.

استعلام عکس خلافی

تخلفات خودرو ممکن است به شیوه‌های مختلفی ثبت شود. در این بخش نحوه استعلام تخلفاتی را توضیح می‌دهیم که مشخصا توسط دوربین‌ها ثبت شده‌اند. برای اطلاع از این تخلفات ممکن است مایل به مشاهده عکسی باشید که توسط این دوربین‌ها به ثبت رسیده است. برای این کار هم می‌توانید از روش‌های حضوری و غیر حضوری استفاده کنید.

مقاله مرتبط
  • استعلام بیمه شخص ثالث خودرو با پلاک و کد ملی
  • استعلام کارت هوشمند رانندگان با کد ملی

مشاهده عکس دوربین خلافی به روش حضوری

احتمالا اولین راهی که برای اطلاع از خلافی خودرو و موتور سیکلت‌ به ذهن افراد می‌رسد همان روش همیشگی مراجعه به نهادهای مربوطه است. در مورد عکس‌هایی که دوربین‌های خلافی ثبت کرده‌اند هم شما می‌توانید با مراجعه حضوری به یکی از دفاتر پلیس ۱۰+ تقاضای مشاهده عکس ثبت‌شده را مطرح کنید. با توجه به زمان و هزینه‌ای که باید برای مراجعه حضوری به این مراکز و منتظر ماندن تا رسیدگی به درخواستتان صرف کنید، پیشنهاد می‌کنیم روش‌های غیر حضوری، که در ادامه توضیح می‌دهیم، را بیشتر مد نظر قرار دهید.

مشاهده عکس دوربین خلافی به روش غیر حضوری

به لطف فراگیر شدن اینترنت و پلتفرم‌های آنلاین به شیوه‌های مختلف و با ابزارهای مختلفی می‌توان از روش‌های غیر حضوری برای مشاهده عکس دوربین خلافی وسایل نقلیه استفاده کرد. سامانه‌ها و اپلیکیشن‌هایی از سوی بخش‌های دولتی و خصوصی راه‌اندازی و ساخته شده‌اند که از طریق آن‌ها می‌توان به این عکس‌ها دسترسی پیدا کرد.

مشاهده عکس دوربین خلافی از طریق سامانه پلیس راهور

پس از ضبط و ثبت تصویر تخلف وسیله نقلیه، گزارش و عکس این تخلف در سامانه پلیس راهور ثبت می‌شود و امکان دسترسی به آن وجود دارد. سامانه پلیس راهور در نشانی www.rahvar120.ir در دسترس است و شما می‌توانید با ثبت نام و ورود به این سامانه به تصویر دوربین خلافی دسترسی داشته باشید.

درباره سامانه سخا بیشتر بدانید
  • سامانه سخا؛ آموزش ثبت نام و کار با سایت خدمات انتظامی

البته مساله‌ای که در دسترسی به خدمات سامانه پلیس راهور وجود دارد این است که ورود به این سامانه نیازمند احراز هویت در سامانه سخا است. با توجه به این که ثبت نام و احراز هویت در این سامانه کمی زمان‌بر است شاید ترجیح بدهید از راه‌های ساده‌تری که در ادامه معرفی می‌کنیم استفاده کنید.

مشاهده عکس دوربین خلافی از طریق اپلیکیشن پلیس من

بسیاری از خدمات مربوط به پلیس +۱۰ از طریق اپلیکیشن پلیس من قابل دسترس است. یکی از سرویس‌های موجود در این سامانه امکان استعلام خلافی وسایل نقلیه و مشاهده تصاویری است که دوربین‌ها از تخلفات ثبت کرده‌اند. با نصب و راه‌اندازی این اپلیکیشن و ثبت نام و ورود به آن می‌توانید این تصاویر را مشاهده کنید.

مشاهده عکس دوربین خلافی از طریق اپلیکیشن خلافی

برخی از سامانه‌هایی که نه توسط نهادهای دولتی بلکه توسط بخش خصوصی راه‌اندازی شده است هم امکان مشاهده تصاویر خلافی خودرو را فراهم می‌کنند. سایت «خلافی» یکی از این سامانه‌ها است که می‌توانید پس از ورود به آن با پشت سر گذاشتن چند مرحله خلافی خودروی مورد نظرتان را استعلام بگیرید و تصاویر ثبت‌شده تخلفات را هم مشاهده کنید. این مراحل را در ادامه ذکر کرده‌ایم.

مطلب مرتبط
  • آخرین اخبار طرح تعویض خودروهای فرسوده [به‌روزرسانی: آغاز ثبت‌نام پذیرفته‌شدگان مرحله دوم]

پس از این که وارد سایت خلافی شدید، به بخش «خلافی هوشمند خودرو» بروید، اطلاعات خودرو یعنی شماره پلاک مورد نظرتان را از چپ به راست وارد کنید و بعد، روی گزینه استعلام خلافی خودرو بزنید. مبلغ ۵۲۰۰ تومان که از سوی پلیس برای این کار تعیین شده، به صورت اینترنتی پرداخت کنید. در مرحله بعد، روی گزینه «استعلام خلافی با جزئیات» و سپس، روی گزینه «مرحله بعد» کلیک کنید.

در صفحه جدیدی که به شما نمایش داده می‌شود باید شماره موبایل و کد ملی مالک خودرو را وارد کنید. پس از وارد کردن این اطلاعات، لیست جرائم رانندگی همراه با تصویر عکس مربوط به آن به شما نمایش داده می‌شود.

نحوه اعتراض به خلافی‌های ثبت‌شده با دوربین

هرچند به دلیل دقت بالای دوربین‌های ثبت خلافی احتمال این که جریمه‌ها و تخلفات ثبت‌شده نادرست باشد کم است اما اگر در مواردی تخلف یا جریمه به اشتباه برای وسیله نقلیه شما ثبت شده می‌توانید به آن اعتراض کنید.

روش اعتراضی به خلافی‌های ثبت‌شده با دوربین صرفا حضوری است و هیچ راهی برای اعتراض به شیوه آنلاین وجود ندارد. اگر قصد دارید برای اعتراض به این نوع خلافی‌ها و جریمه‌ها اقدام کنید، باید این مراحل را طی کنید:

در مرحله اول، از طریق یکی از روش‌هایی که پیش از این ذکر شد، خلافی وسیله نقلیه خود را استعلام بگیرید و اگر لازم بود تصویر ثبت‌شده آن را نیز دریافت کنید. سپس به یکی از ۱۰ مرکزی که برای ثبت اعتراض نسبت به خلافی ثبت‌شده با دوربین در نظر گرفته شده است، مراجعه کنید. این مراکز در جدول زیر ذکر شده‌اند:

منطقه

آدرس

منطقه۱

واحد شماره ۵ مستقر در منطقه یک پلیس راهور تهران بزرگ . آدرس: بزرگراه ارتش بلوار اوشان نبش میدان اوشان

منطقه۱

واحد رسیدگی دادسرای ناحیه ۳۲٫ آدرس: خیابان آزادی نبش رودکی پشت راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ

منطقه۳

بزرگراه حقانی ـ نرسیده به تقاطع جهان کودک ـ مقابل پارک آب و آتش

منطقه۱۲

واحد شماره ۳ مستقر در منطقه ۱۲ پلیس راهور تهران بزرگ . آدرس: خیابان شوش نرسیده به میدان شوش پشت بوستان بهاران جنب کلانتری ۱۱۲

منطقه۱۴

خیابان نبرد ـ میدان نبرد ـ انتهای خیابان شهید ابراهیم بیدی

منطقه۱۰

بزرگراه نواب ـ تقاطع خیابان محبوب مجاز (ویژه جانبازان ـ ایثارگران و خانواده شهداء)

منطقه۱۶

خیابان بعثت ـ خیابان رجائی جنوبی ـ خیابان هلال احمرـ مقابل سیلو

منطقه۲۰

شهرری ـ خیابان استخر ـ روبروی فروشگاه شهروند

منطقه۲۱

تهرانسر، انتهای بلوار یاس

منطقه۲۲

همت غرب ـ آزادگان جنوب ـ شهرک گلستان ـ بلوار گلها ـ خیابان یاسمن جنوبی

..
ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد