پیکسل ۸ به‌لطف پردازنده تنسور ۳ یکی از بهترین گوشی‌های دنیا خواهد بود

پیکسل ۸ به‌لطف پردازنده تنسور ۳ یکی از بهترین گوشی‌های دنیا خواهد بود
درحالی‌که فاصله‌ی زیادی تا رونمایی گوشی‌های سری پیکسل ۸ داریم، منبعی آگاه مشخصات پردازنده‌ی این دستگاه‌ها را فاش کرده است.

گوگل دو سال پیش سیستم-روی-چیپ (SoC) اختصاصی برای گوشی‌های هوشمند معرفی کرد و نام آن را تنسور گذاشت. به‌لطف همکاری با سامسوگ، پردازنده‌های تنسور به نسل دوم رسیده‌اند و گوگل هم‌اکنون روی نسل جدید کار می‌کند. پردازنده‌های تنسور گوگل توجه ویژه‌ای به هوش مصنوعی می‌کنند.

در صورت که نیاز به مشاوره و خرید یا نصب در زمینه تلفن سانترال و یا دوربین مدار بسته و یا سوئیچ شبکه را دارید لطفا با شمارهای 02188354375 و یا 09121988790 تماس بفرمایید.

نشریه‌ی Android Authority به‌نقل از منبعی آگاه در گوگل، مشخصات فنی پردازنده‌ی Tensor G3 را فاش کرده است. این پردازنده در ساخت گوشی‌های سری پیکسل ۸ استفاده خواهد شد.

گوگل تصمیم گرفته است در تنسور نسل سوم سراغ هسته‌های مدرن‌تری برود. این شرکت کل بلوک CPU را بازطراحی و از هسته‌های ARMv9 استفاده کرده است که در سال ۲۰۲۲ معرفی شدند. این بلوک شامل چهار هسته‌ی Cortex-A510 و چهار هسته‌ی Cortex-A715 و یک هسته‌ی Cortex-X3 خواهد بود.

استفاده از ۹ هسته، تصمیمی عجیب است. حتی تنسور نسل دوم نیز به‌دلیل بهره‌مندی از چینش ۲+۲+۴ پردازنده‌ی بحث‌برانگیزی بود. با‌این‌حال به‌گفته‌ی منبع آگاه، فرکانس هسته‌ها درمقایسه‌با نسل دوم افزایش یافته است. همچنین، استفاده از هسته‌ی Cortex-X3 باعث می‌شود تنسور نسل دوم پیشرفت چشمگیری تجربه کند.

پردازنده‌ی تنسور ۳ گوگل به‌لطف ARMv9 به قابلیت‌های امنیتی جدیدی نظیر MTE مجهز می‌شود. استفاده از ARMv9 بدین‌معنی است که در گوشی‌های سری پیکسل ۸ صرفاً کدهای ۶۴ بیتی اجرا خواهند شد. گوگل در گوشی‌های سری پیکسل ۷ به پشتیبانی از اپلیکیشن‌های ۳۲ بیتی خاتمه داده بود.

مقاله‌های مرتبط
  •  
    هرآنچه از سری پیکسل 8، پرچم‌داران ۲۰۲۳ گوگل می‌دانیم و آنچه می‌خواهیم ببینیم
  •  
    افشای رندرهای پیکسل ۸ پرو گوگل (به‌روزرسانی: رندرهای پیکسل ۸ نیز فاش شد)

تغییر مهم دیگر تنسور ۳ پشتیبانی سخت‌افزاری از فناوری رهگیری پرتو در واحد گرافیکی Arm Mali-G715 است تا بازی‌های موبایلی واقع‌گرایانه‌تر اجرا شوند. گوگل تنسور ۳ قرار است اولین پردازنده‌ی موبایلی با توانایی انکد AV1 باشد.

علاوه‌براین، تنسور ۳ قرار است به تراشه‌ی TPU جدیدی با فرکانس ۱٫۱ گیگاهرتز برای پردازش‌های هوش مصنوعی مجهز شود.

..
ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد