بهترین برنامه‌هایی که در گوگل پلی در دسترس نیستند

بهترین برنامه‌هایی که در گوگل پلی در دسترس نیستند
گوگل‌پلی بزرگ‌ترین فروشگاه اپلیکیشن‌ اندرویدی است اما این به معنای همه‌چیز تمام بودن آن نیست و بسیاری از برنامه‌های مفید در خارج از این پلتفرم هستند.

فروشگاه گوگل‌پلی با توجه به قوانین سخت‌گیرانه‌ی خود، تنها برنامه‌ها و بازی‌های قانونی را که توسط توسعه‌دهندگان مطمئن تولید می‌شود در اختیار کاربران قرار می‌دهد. بنابراین اگر به دنبال اپلیکیشن‌هایی هستید که پتانسیل واقعی موبایل شما را آشکار می‌کنند، در جای درستی قرار دارید.

در ادامه ما به معرفی ۱۰ اپلیکیشن برتری که در فروشگاه گوگل‌پلی موجود نیستند خواهیم پرداخت اما به دلیل مسائل امنیتی لینکی را برای دانلود آن‌ها قرار نمی‌دهیم. هنگامی که تصمیم به دانلود هر کدام از این برنامه‌ها گرفتید، توجه داشته باشید که حتماً آن‌ها را از منبعی معتبر دریافت کنید تا احتمال نفوذ بدافزار به تلفن همراه شما کم شود.

Lucky Patcher

lucky patcher

Lucky Patcher برنامه‌ای بسیار محبوب برای گوشی‌های هوشمند اندرویدی روت شده است که به شما امکان می‌دهد بازی‌ها و برنامه‌های اندرویدی خود را هک کرده و آن‌ها را مطابق میل خود تغییر دهید. به دلیل ماهیت لاکی پچر، این برنامه در فروشگاه گوگل‌پلی در دسترس نیست. شما حتی آن را از فروشگاه‌های برنامه شخص ثالث نیز دریافت نخواهید کرد و فقط در انجمن‌های منتخب اندرویدی که به طور تخصصی در زمینه هک فعالیت می‌کنند، خواهید یافت.

البته نگران نباشید و از سنگینی کلمه هک فرار نکنید. از آنجا که دانلود برنامه در ایران کمی راحت‌تر از کشورهای سخت‌گیر در حوزه کپی‌رایت است، شما می‌توانید با گوگل کردن لاکی پچر با حجم زیادی از وب‌سایت‌ها که برای دانلود این برنامه در دسترس هستند مواجه شوید.

iRoot

iroot

روت کردن گوشی با برنامه iRoot بسیار آسان است. شما به راحتی می‌توانید تنها با چند کلیک گوشی اندرویدی خود را Root و Unroot کنید. همچنین برنامه iRoot به حذف Bloatware از دستگاه اندرویدی شما کمک شایانی می‌کند.

روت کردن دستگاه‌های اندرویدی به معنای دسترسی به فایل‌های سیستمی و تنظیماتی است که معمولاً از دید کاربر پنهان هستند. این کار می‌تواند کنترل بخش‌های بیشتری از گوشی را در اختیار کاربران قرار دهد و به آن‌ها اجازه می‌دهد دستگاه‌های خود را فراتر از آن چیزی که هستند سفارشی‌سازی کنند. با این حال، توجه داشته باشید که روت کردن گوشی به طور بالقوه می‌تواند گارانتی دستگاه را باطل کند و همچنین در صورت عدم انجام صحیح ممکن است خطرات امنیتی را به همراه داشته باشد.

Mobdro

mobdro

اگر عاشق رویدادهای ورزشی و تماشای آن‌ها در دستگاه اندرویدی خود هستید، Mobdro ممکن است انتخاب مناسبی برای شما باشد. به دلایلی این نرم‌افزار در فروشگاه گوگل‌پلی در دسترس نیست و به احتمال زیاد به قوانین مربوط به کپی رایت برمی‌گردد که بیشتر برای پخش ویدیو‌های ورزشی و همچنین فیلم‌ها و برنامه‌های تلویزیونی استفاده می‌شود.

گاهی پیش می‌آید که برخی از بازی‌های مهم یا ورزش‌های خاص که طرفداران خاصی نیز دارند، در شبکه‌های داخلی پخش نمی‌شوند و کاربران برای مشاهده رویدادهای ورزشی مورد علاقه خود با مشکلاتی دست و پنجه نرم می‌کنند، بنابراین راه‌حل این مشکل در دست برنامه Mobdro قرار دارد.

Tubemate

tubemate

گوگل‌ پلی معمولاً نرم‌افزارهایی را که برای دانلود ویدیو از سایت‌های پخش ویدیو مانند یوتیوب توسعه داده شده‌اند به سرعت حذف می‌کند؛ زیرا به‌طور آشکار در حال نقض قوانین بین‌المللی هستند. با این حال این نرم‌افزارها منابع خوبی برای ذخیره ویدیو مخصوصاً ویدیوهای آموزشی از یوتیوب هستند.

Tubemate به شما امکان می‌دهد تا با جست‌وجو در سایت‌های مختلف مانند یوتیوب، فیلم‌های موردنظر خود را پیدا کرده و با طی مراحلی ساده آن‌ها را به راحتی دانلود کنید. البته توجه داشته باشید که نرم‌افزار Tubemate Video Downloader که در گوگل‌پلی وجود دارد را با نرم‌افزار پیشنهادی ما اشتباه نگیرید زیرا امکانات بسیار کمتری از Tubemate دارد.

Adguard

adguard

Adguard نرم‌افزاری جهت مسدود کردن تبلیغات است که می‌تواند بر روی سیستم‌عامل‌های مختلفی از جمله اندروید، iOS، ویندوز و مک نصب شود. این برنامه تبلیغات، پاپ‌آپ‌ها، بنرها و سایر اشکال تبلیغات آنلاین را مسدود می‌کند، سرعت مرور را بهبود می‌بخشد و مصرف داده را کاهش می‌دهد.

Adguard همچنین ویژگی‌های اضافی مانند کنترل‌های والدین روی دستگاه‌های کودکان، حفاظت از حریم خصوصی و ابزارهای ضد فیشینگ را نیز ارائه می‌دهد. این برنامه برای خرید یا نصب نسخه آزمایشی رایگان در وب سایت رسمی Adguard در دسترس است.

MixPlorer

mixplorer

MixPlorer برنامه‌ای برای مدیریت فایل در دستگاه‌های اندرویدی است. این برنامه به کاربران امکان می‌دهد فایل‌ها و پوشه‌های خود را پیمایش و مدیریت کنند و همچنین عملیات‌های مختلفی مانند کپی، انتقال، تغییر نام، حذف و فشرده‌سازی فایل‌ها را به راحتی انجام دهند. نسخه Silver این نرم‌افزار با قیمت ۵ دلار در گوگل‌پلی قیمت‌گذاری شده اما نسخه معمولی آن همچنان غیرقابل دسترس است.

MixPlorer همچنین از سرویس‌های ذخیره‌سازی ابری مانند Dropbox، Google Drive و OneDrive پشتیبانی می‌کند و دارای پخش‌کننده رسانه داخلی برای پخش فایل‌های صوتی و تصویری است. علاوه بر این، گزینه‌های سفارشی‌سازی زیادی مانند تم‌ها و طرح‌های رنگی نیز در این نرم‌افزار وجود دارد.

GCam (Google Camera)

gcam

نرم‌افزار رسمی دوربین گوگل در پلی‌استور وجود دارد اما چرا ما آن را معرفی کرده‌ایم؟ به این دلیل که هنگامی که شما این نرم‌افزار را روی گوشی خود نصب می‌کنید، اگر دستگاه شما چیزی غیر از گوشی‌های پیکسل باشد، توانایی عکس‌برداری HDRپلاس را نخواهید داشت زیرا گوگل این فناوری را برای دستگاه‌های انحصاری خود محدود کرده است.

چاره کار، نصب نرم‌افزار دوربین گوگل به طور مودشده است که توسط کاربران توسعه داده می‌شود. هنگامی که شما GCam را روی دستگاه اندرویدی خود نصب می‌کنید، تمامی محدودیت‌های گوگل را دور خواهید زد و از امکانات دوربین رسمی گوگل به‌طور کامل بهره خواهید برد.

Instander

لوگو Instander

شاید پیش آمده که از ویدیویی در شبکه اجتماعی اینستاگرام خوشتان آمده و در آن لحظه قادر به دانلود آن نبودید و به همین دلیل بعدها نیز نتوانستید آن ویدیو را پیدا کنید، یا شاید می‌خواستید استوری شخصی را بدون متوجه شدن او تماشا کرده و بسیاری از موارد دیگر که آرزو می‌کردید در اینستاگرام به آن‌ها دسترسی داشتید!

برنامه Instander که برای دستگاه‌های اندرویدی توسعه یافته، ویژگی‌های مفیدی از اینستاگرام، از جمله مواردی را که پیش‌تر گفتیم در اختیارتان قرار می‌دهد که به صورت پیش‌فرض به آن‌ها دسترسی ندارید. Instander به نوعی برنامه‌ای مودشده از برنامه اصلی اینستاگرام محسوب می‌شود و مانند تمامی برنامه‌های مودشده، ورود آن به گوگل‌پلی ممنوع است.

X-Manager (Spotify)

لوگو X-Manager

X-Manager ابزاری برای طرفداران دنیای موسیقی است که از پلتفرم اسپاتیفای استفاده می‌کنند. در واقع این برنامه مدیر نسخه‌ای است که به ما امکان می‌دهد نسخه‌های مختلف اسپاتیفای و سازگار با معماری‌های مختلف را به راحتی دانلود و نصب کنیم، حتی نسخه‌هایی که در مرحله بتا بوده و به طور رسمی منتشر نشده‌اند.

X-Manager دارای رابط کاربری و چیدمان دقیقی است که آن را درست شبیه به برنامه رسمی اسپاتیفای می‌کند، تنها با این تفاوت که از شر تبلیغات خلاص شده و هرچیزی که در نسخه پرمیوم برنامه اصلی وجود دارد، برای شما نیز در دسترس قرار خواهد گرفت.

(Screen Copy) Scrcpy

لوگو scrcpy

Scrcpy نرم‌افزاری برای انتقال صفحه گوشی به کامپیوتر (صدا و تصویر) از طریق سیم USB و وای‌فای است که شما را قادر می‌سازد با استفاده از ماوس و کیبورد، عناصر داخل گوشی خود را در سیستم‌عامل‌های مختلفی از جمله ویندوز، مک و لینوکس کنترل کنید.

این نرم‌افزار همچنین می‌تواند برای ضبط محتوای چندگانه و استفاده به عنوان دوربین دوم، در نرم‌افزار OBS نیز مورد استفاده قرار گیرد و شما را از خرید وب‌کم جداگانه نجات می‌دهد. برای آشنایی بیشتر، نرم‌افزار OBS پلتفرمی برای ضبط محتوای در حال پخش در کامپیوترها است که قابلیت فیلم‌برداری از چند منبع را به صورت همزمان داشته و بیشتر به درد تولید محتوای استریمی می‌خورد.

Droid-ify

لوگو droidify

Droid-ify منبعی برای دانلود و نصب برنامه‌های اندرویدی است که جامعه هدف آن افراد خاصی هستند. برنامه‌های موجود در این فروشگاه در عین رایگان بودن، منبع‌باز (Open Source) نیز هستند و بیشتر به درد توسعه‌دهندگان و برنامه‌نویسان می‌خورند.

همچنین شما می‌توانید در کنار نصب برنامه‌های دیگران، پروژه‌ خود را نیز شروع کرده و آن را در اختیار سایر کاربران و توسعه‌دهندگان قرار دهید یا نظرات خود را در قالب کامنت برای برنامه‌نویسان ارسال کنید تا آن‌ها نیز بتوانند اشکالات و باگ‌های موجود در برنامه‌های خود را رفع کنند.

Iconify

iconify

اگر به دنبال منبعی بزرگ از آیکون‌ها می‌گردید، نرم‌افزار Iconify برای همین منظور توسعه داده شده است. Iconify نیز برنامه‌ای منبع‌باز برای دسترسی به بیش از صد مجموعه از آیکون‌ها و نمادهای مختلف است که به صورت روزانه آپدیت می‌شوند. همچنین شامل دسته‌بندی‌های مختلفی نیز هست که از آن‌ها می‌توانید در کارهای روزمره یا توسعه اپلیکیشن‌های خود استفاده کنید.

لیست ما به پایان رسید اما تعداد برنامه‌های بن‌شده توسط گوگل نه! هنوز هم تعداد زیادی از این برنامه‌ها در سراسر اینترنت وجود دارند که با دور زدن برخی محدودیت‌ها و آسان‌ کردن کارهای پیچیده، علاقه‌مندان مخصوص به خود را دارند. باز هم تأکید می‌کنیم که به دلیل زیاد شدن تعداد بدافزار‌ها، هنگام دانلود هر نرم‌افزار از هر منبعی، دقت کافی را به خرج دهید.

..
ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد