تراشه AMD Ryzen Z1 Extreme برای کنسول‌های دستی معرفی شد؛ قدرت نزدیک به PS5 با توان ۳۰ وات

تراشه AMD Ryzen Z1 Extreme برای کنسول‌های دستی معرفی شد؛ قدرت نزدیک به PS5 با توان ۳۰ وات
پردازنده‌های AMD Ryzen Z1 و Ryzen Z1 Extreme، قدرت پردازشی بالا و عمر باتری بهبودیافته را برای کنسول‌های بازی دستی به ارمغان می‌آورند.

AMD پردازنده‌های جدید سری Ryzen Z1 را با عملکرد قدرتمند و مصرف بهینه‌ی انرژی برای کنسول‌های بازی دستی معرفی کرد. سری Ryzen Z1 شامل Ryzen Z1 Extreme و Ryzen Z1 می‌شود که هردو با توان پردازشی بالا و گرافیک‌ مبتنی‌بر معماری RDNA 3، تجربه‌ی لذت‌بخشی از اجرای بازی‌های جدید در دستگاه‌های قابل‌حمل ارائه می‌دهند و علاوه‌براین مصرف باتری بسیار بهینه‌ای دارند. AMD با همکاری ایسوس قصد دارد اولین کنسول بازی دستی مجهز به پردازنده‌ی Ryzen Z1 Extreme موسوم‌به ROG Ally را عرضه کند.

جیسون بانتا، نایب‌رئیس AMD می‌گوید: «ما مدام درحال بهبود نسل بعدی دستگاه‌های گیمینگ ازجمله کنسول‌ها، رایانه‌های شخصی و کنسول‌های دستی هستیم. سری Ryzen Z1 تجربه‌ای عالی از اجرای بازی‌های گرافیکی در کنسول‌های قابل‌حمل ارائه می‌دهد.»

مشخصات پردازنده های سری AMD Ryzen Z1

به گزارش ویدئوکاردز، پردازنده‌های سری Ryzen Z1 با حداکثر ۸ هسته‌ی مرکزی و ۱۶ تِرد، جلوه‌های بصری خیره‌کننده‌ای در محیط بازی‌ها ارائه می‌دهند و با بهره‌گرفتن از معماری Zen 4، مصرف باتری آن‌ها نیز بسیار بهینه شده است. این پردازنده‌ها از گرافیک‌های مبتنی‌بر معماری RDNA 3 استفاده می‌کنند که امکان اجرای بازی‌های مدرن با گرافیک‌های فشرده را فراهم می‌کند. گیمرها همچنین می‌توانند اجرای بازی‌ها را با استفاده از نرم‌افزار AMD Adrenalin Edition بهبود دهند.

همه‌ی پردازنده‌های سری Ryzen Z1 برای اتصال سریع و آسان به جدیدترین دستگاه‌های ذخیره‌سازی و نمایشگرهای مدرن از USB4 پشتیبانی می‌کنند. این پردازنده‌ها همچنین با رم LPDRR5 و LPDDR5X سازگار هستند تا هنگام اجرای بازی‌ها، عملکرد سریعی را با نرخ‌تأخیر پاسخ‌گویی بسیار پایین ارائه دهند.

سری AMD Ryzen Z1 با ویندوز ۱۱ و سایر سیستم‌عامل‌ها سازگاری دارند و دستگاه‌های مجهز به این پردازنده‌ها می‌توانند طیف وسیعی از برنامه‌ها و بازی‌ها را به‌راحتی اجرا کنند. گیمرها همچنین می‌توانند ازطریق بسته‌ی Game Pass Ultimate ایکس‌باکس به صدها عنوان بازی رایانه‌های شخصی دسترسی داشته باشند. دستگاه‌های مجهز به سری Ryzen Z1 از فناوری مدیریت هوشمند انرژی نیز بهره خواهند برد که امکان اجرای بازی‌ برای مدت طولانی‌تر را ارائه می‌دهد.

در صورت که نیاز به مشاوره و خرید یا نصب در زمینه تلفن سانترال و یا دوربین مدار بسته و یا سوئیچ شبکه را دارید لطفا با شمارهای 02188354375 و یا 09121988790 تماس بفرمایید.

مشخصات پردازنده های سری AMD Ryzen Z1
مشخصات پردازنده های سری AMD Ryzen Z1

روآن سونز، سرپرست سخت‌افزاری ایکس‌باکس می‌گوید: «ما در ایکس‌باکس توجه ویژه‌ای به گیمرها داریم تا بتوانند با توجه به نوع دستگاه خود، بهترین تجربه را هنگام اجرای بازی‌ها داشته باشند. ما با سرویس Game Pass Ultimate صدها بازی را دردسترس دارندگان دستگاه‌های جدید قرار می‌دهیم و اکنون از سرمایه‌گذاری AMD روی پردازنده‌های جدید Ryzen Z1 برای کنسول‌های دستی هیجان‌زده هستیم.»

مقالات مرتبط:
  • بهترین کارت های گرافیک برای بازی و ساخت محتوای ویدیویی
  • AMD Zen 6؛ قرمزها با لیتوگرافی دو نانومتری، جنگ تراشه‌ را داغ‌تر می‌کنند

همان‌طور که اشاره شد، سری Ryzen Z1 ابتدا در کنسول دستی ایسوس ROG Ally مورد استفاده قرار خواهند گرفت. اطلاعات بیشتر درمورد این محصول در تاریخ ۱۱ می اعلام خواهد شد.

شاون ین، مدیر محصول واحد تجاری بازی در ایسوس می‌گوید: «لذت تجربه‌ی عالی از اجرای بازی به این معنی نیست که حتماً روی صندلی گیمینگ بنشینید. پردازنده‌های جدید سری Ryzen Z1 امکان اجرای عناوین گرافیکی و مدرن را روی دستگاهی قابل‌حمل فراهم می‌کنند و بدین‌ترتیب در هرجا می‌توانید از بازی‌های موردعلاقه‌ خود لذت ببرید.»

..
ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد