نسل بعدی فناوری ساخت تراشه سامسونگ، رکوردها را جابه‌جا خواهد کرد

نسل بعدی فناوری ساخت تراشه سامسونگ، رکوردها را جابه‌جا خواهد کرد
واحد تراشه‌سازی سامسونگ در حال کار روی فناوری پیشرفته‌ی SF4X است که عملکرد قدرتمند را با مصرف بهینه‌ی انرژی ارائه خواهد داد.

سامسونگ قصد دارد در سمپوزیوم ۲۰۲۳، جزئیات‌ بیشتری درباره‌ی فناوری‌ و مدارهای VLSI و فرایند SF4X ارائه دهد. SF4X برای برنامه‌های محاسباتی در نظر گرفته شده است که به عملکرد پردازشی سطح‌بالا (HPC) نیاز دارند. این فناوری که قبلاً با نام 4HPC شناخته می‌شد، نه‌تنها فرکانس و عملکرد بیشتری ارائه خواهد داد؛ بلکه از افزایش ولتاژ نیز پشتیبانی خواهد کرد.

در صورت که نیاز به مشاوره و خرید یا نصب در زمینه تلفن سانترال و یا دوربین مدار بسته و یا سوئیچ شبکه را دارید لطفا با شمارهای 02188354375 و یا 09121988790 تماس بفرمایید.

SF4X تا ۲۳ درصد در مصرف انرژی بهینه‌تر خواهد بود و عملکرد آن نیز ۱۰ درصد بهبود خواهد یافت. اگرچه سامسونگ اشاره‌ای به مرجع این مقایسه‌ها نکرده، احتمالاً فرایند SF4 را مقیاس قرار داده است. بهبود عملکرد و صرفه‌جویی در مصرف انرژی نتیجه‌ی ارزیابی و طراحی مجدد منبع، سیستم تخلیه‌ی ترانزیستور در شرایط کاری فشرده و... است.

SFX با فرایندهای N4P و N4X شرکت TSMC رقابت خواهد کرد. این دو فرایند به‌ترتیب در سال‌های ۲۰۲۴ و ۲۰۲۵ عرضه خواهند شد. درحال‌حاضر، تعیین این موضوع غیرممکن است که کدام فناوری بهترین ترکیب عملکرد، توان پردازشی، چگالی ترانزیستور، مصرف انرژی و هزینه را ارائه خواهد داد.

..
ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد