سیاره جهنم پیدا شد!

سیاره جهنم پیدا شد!
اخترشناسان به‌تازگی موفق به کشف سیاره ای سوزان و پف کرده شده‌اند که دمای آن ۲ هزار درجه سانتی گراد است. با سیاره جهنم آشنا شوید.

در منظومه شمسی ما سیارات عجیب و غریبی وجود دارند که شاید اطلاعات زیادی از آنها در دسترس نباشد، اما قطع به یقین سرشار از شگفتی و جذابیت هستند. یکی از همین سیارات، جهنمی است که به‌گفته دانشمندان دمای سطح آن تا ۲۰۰۰ درجه سانتی‌گراد می‌رسد. این سیاره در فاصله ۶۰۰ سال نوری از زمین قرار دارد و پژوهشگران در حال انجام مطالعات بیشتر روی آن هستند.

در صورت که نیاز به مشاوره و خرید یا نصب در زمینه تلفن سانترال و یا دوربین مدار بسته و یا سوئیچ شبکه را دارید لطفا با شمارهای 02188354375 و یا 09121988790 تماس بفرمایید.

اخترشناسان سیاره جهنمی عجیبی کشف کرده‌اند که پف کرده و به‌حالت بخار درآمده است. عناصر سازنده این سیاره سنگ‌ها بوده ولی به‌قدری داغ هستند که در جو بخار شده‌اند. نام سیاره جهنمی ما WASP-۷۶b است و جرم آن طبق آنچه ستاره شناسان گفته‌اند، به‌اندازه مشتری خواهد بود.

این خورشید سوزان به ستاره خود بسیار نزدیک‌تر از عطارد به خورشید منظومه ما است و همان‌طور که گفتیم دمای آن به دو هزار درجه می‌رسد. همین داغ بودن بیش از حد آن باعث شده پف کرده‌تر از مشتری به‌نظر برسد. خوشبختانه دمای زیاد ستاره WASP-۷۶b می‌تواند به دانشمندان کمک کند تا عناصر سازنده این غول گازی را به‌راحتی تماشا کنند.

از جمله عناصری که در ستاره مذکور یافت شده می‌توان به منیزیم، نیکل و کلسیم اشاره کرد. چنین عناصری تشکیل دهنده سنگ‌ها هستند، ولی از آنجایی که تحت دمای بسیار زیاد قرار داشته به‌شکل گاز درآمده‌اند. ۱۱ عنصر مختلف در این سیاره گازی و سوزان پیدا شده و به‌عقیده پژوهشگران چنین عناصری در زحل و مشتری هم وجود دارند.

 
..
ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد