حتی کارمندان اپل نیز از دستیار صوتی سیری متنفرند!

حتی کارمندان اپل نیز از دستیار صوتی سیری متنفرند!
منابع آگاه می‌گویند کارمندان اپل دستیار صوتی سیری را جدی نمی‌گیرند و نسبت‌به آینده‌ی آن شک و تردید دارند.

خبرگزاری اینفورمیشن در گزارشی اختصاصی به‌نقل از منابع آگاه می‌نویسد تیم‌هایی در اپل که روی دستیار صوتی سیری و هوش مصنوعی کار می‌کنند وضعیت نسبتا پرتنشی دارند. طبق ادعای این نشریه، «ناکارآمدی سازمانی و نبودن جاه‌طلبی» باعث شده است تلاش‌های اپل برای بهبود سیری و فناوری به‌کاررفته در این دستیار صوتی به نتیجه‌ی خاصی ختم نشود.

ناکارآمدی‌ای که اینفورمیشن از آن سخن می‌گوید باعث شده است اپل در حوزه‌ی هوش مصنوعی با فاصله‌ای قابل‌توجه از رقبایی نظیر OpenAI، مایکروسافت و گوگل عقب بماند. در واکنش به این شرایط، شماری از کارکنان اپل آینده‌ی این شرکت را زیر سؤال برده‌اند.

گزارش جدید اینفورمیشن بر اساس مصاحبه‌با بیش از ۳۰ نفر از کارکنان سابق اپل که روی پروژه‌های هوش مصنوعی و یادگیری ماشین کار کرده‌اند نوشته شده است. نیویورک تایمز اوایل ماه جاری در گزارشی دیگر به دیتابیس قدیمی سیری و مشکلات اپل در مسیر بهبود این دستیار صوتی اشاره کرده بود.

یکی از مشکلات بزرگی که تیم سیری با آن دست‌و‌پنجه نرم می‌کند، حفظ کارکنان این بخش است. منابع آگاه می‌گویند سه نفر از مهندسان پروژه‌ی سیری اپل را ترک کرده‌اند و به گوگل ملحق شده‌اند. این سه مهندس که در سال ۲۰۱۹ در پی تصاحب استارتاپ Laserlike به اپل ملحق شدند، معتقد بودند که گوگل برای پروژه‌های هوش مصنوعی شرکت بهتری است. ظاهرا سوندار پیچای، مدیرعامل، شخصاً از آن‌ها برای استخدام در گوگل درخواست کرده است. از طرف دیگر تیم کوک، مدیرعامل اپل، تلاش کرد آ‌ن‌ها را نگه دارد اما در نهایت موفق نشد.

اینفورمیشن می‌گوید کارکنان اپل دستیار صوتی سیری را جدی نمی‌گیرند و نگاه مثبتی به این سرویس ندارند. در یک برهه‌ی زمانی، تیمی که روی هدست واقعیت ترکیبی Reality Pro کار می‌کند به‌حدی از سیری ناراضی بود که قصد داشت «روش‌های جایگزین» برای کنترل هدست ازطریق فرمان صوتی بسازد.

به گفته‌ی منابع آگاه، مدیران ارشد اپل رویکردی محتاطانه در قبال سیری دارند چون نگرانند این دستیار صوتی در پاسخ‌هایش مرتکب اشتباه شود. ChatGPT تاکنون بارها اشتباهات این چنینی انجام داده است، اما اپل شرکت بسیار بزرگ‌تری نسبت‌به OpenAI محسوب می‌شود و اشتباه سیری می‌تواند برای کوپرتینویی‌ها بسیار مشکل‌ساز باشد.

ظاهراً کارکنان اپل «شک دارند» که این شرکت بتواند با سیری سرویسی در حد و اندازه‌ی ChatGPT در دسترس مخاطبان قرار دهد.

..
ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد