ویندوز پشتیبانی مستقیم از فایل‌های RAR را اضافه می‌کند

ویندوز پشتیبانی مستقیم از فایل‌های RAR را اضافه می‌کند
دیگر پس از نصب ویندوز جدید، نیازی به نصب WinRAR نخواهید داشت. ویندوز بعد از سه دهه بالاخره پشتیبانی از فرمت RAR را اضافه می‌کند!

با گذشت بیش از سه دهه از معرفی فرمت نرم‌افزاری RAR، مایکروسافت بالاخره پشتیبانی بومی از فایل‌های RAR را به سیستم عامل خود یعنی ویندوز اضافه می‌کند. این فرمت آرشیو فایل در سال 1993 توسط یوجین روشال، مهندس نرم افزار روسی عرضه شد.

در صورت که نیاز به مشاوره و خرید یا نصب در زمینه تلفن سانترال و یا دوربین مدار بسته و یا سوئیچ شبکه را دارید لطفا با شمارهای 02188354375 و یا 09121988790 تماس بفرمایید.

RAR (مخفف Roshal Archive) نیز مانند ZIP از فشرده‌سازی داده‌ها پشتیبانی می‌کند، اما علاوه بر این، تصحیح خطا و قابلیت گسترش فایل به چند فایل RAR را اضافه کرده است. احتمالاً این قابلیت دوم است که اکثر مردم RAR را به خاطر آن می‌شناسند.

از همان روزهای اولیه به اشتراک‌گذاری فایل‌های آنلاین، فایل RAR برای تقسیم فایل‌های بزرگ مانند بازی‌ها یا برنامه‌ها به چند قسمت کوچکتر استفاده می‌شد. این باعث می‌شود که بتوانید آن‌ها را از طریق اتصالات کندتر نیز به راحتی دانلود کنید. بدین ترتیب اگر در فرآیند دانلود خطایی اتفاق افتاد، به‌جای دانلود مجدد کل فایل، به سادگی آن یک قطعه را دوباره دانلود می‌کنید. هنگامی که تمام فایل‌های منفرد را دانلود کردید، از برنامه ای مانند WinRAR برای بازسازی فایل استفاده می‌شود.

مایکروسافت RAR را به ویندوز 11 می‌آورد

در کنفرانس سالانه توسعه دهندگان، مایکروسافت بی سر و صدا اعلام کرد که با استفاده از پروژه منبع باز libarchive، پشتیبانی بومی را برای فرمت‌های فایل دیگر از جمله RAR، 7-zip، tar و gz به ویندوز 11 اضافه کرده است.

مسلماً، پشتیبانی از RAR بومی که به ویندوز می‌آید، اکنون به اندازه ده‌ها سال پیش بزرگ نیست. مایکروسافت بسیار دیر اقدام کرده است زیرا سیستم عامل های دیگری مانند ChromeOS مدت‌هاست که از این فرمت پشتیبانی می‌کنند. اما مسلماً این قابلیت در کشور ما که استفاده از فرمت RAR بسیار رایج است، کاربردی خواهد بود و نیاز به نصب نرم‌افزارهایی از قبیل WinRAR تا حد زیادی کاهش می‌یابد.

متأسفانه پشتیبانی از RAR فقط به ویندوز 11 اضافه خواهد شد

کسانی که از نسخه‌های قبلی ویندوز استفاده می‌کنند، هنوز گزینه‌های زیادی برای کار با فایل های RAR دارند. اگر به هر دلیلی WinRAR را نمی‌پسندید، شاید نرم‌افزارهای فوق‌العاده‌ای مانند PeaZip ارزش امتحان داشته باشد. این نرم‌افزار رایگان است، نسخه قابل حمل (Portable) دارد، فرمت‌های زیادی را پشتیبانی می‌کند و به راحتی برای دانلود در هر سیستم عاملی در دسترس است.

..
ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد