گوشی هوشمند اکسپریا وان سونی با دوربینش کولاک به پا کرد

گوشی هوشمند اکسپریا وان سونی با دوربینش کولاک به پا کرد
نقطه اصلی فروش اکسپریا، سیستم دوربین آن است و این بار کاملاً متفاوت‌تر از قبل است. دوربین اصلی یک واحد ۵۲ مگاپیکسلی با لنز F/۱.۹ و سنسور ۱/۱.۳۵ اینچی است که سونی آن را سنسور Exmor T Stacked می‌نامد و ۷۰ درصد بزرگ‌تر از نسل قبلی خود است.

سونی اخیرا گوشی هوشمند و پرچمدار جدید Xperia ۱ V را معرفی کرده است. این گوشی دارای حسگر منحصر به فرد Exmor T است که نویدبخش بهبود قابل توجهی در عکاسی در نور کم است. همچنین این دستگاه دارای قطعاتی از جمله صفحه نمایش OLED ۴ K و چیپست اسنپدراگون پیشرفته است. در ادامه به بررسی این تلفن هوشمند خواهیم پرداخت.

در صورت که نیاز به مشاوره و خرید یا نصب در زمینه تلفن سانترال و یا دوربین مدار بسته و یا سوئیچ شبکه را دارید لطفا با شمارهای 02188354375 و یا 09121988790 تماس بفرمایید.

ظاهر فیزیکی اکسپریا وان وی نسبت به مدل قبلی خود تغییر چندانی نکرده است، با این حال این بار دستگاه بسیار محکم‌تر و سبک‌تر است. این دستگاه دارای یک قاب جعبه‌ای شکل با لبه‌های صاف و سه دوربین به شکل عمومی است. پشت و جلو این گوشی هر دو با شیشه گوریلا گلس Victus ۲ پوشانده شده است که استحکام آن را افزایش داده است. در کنار آن برای جلوگیری از سر خوردن دستگاه، قاب پشتی و کناره‌های آن دارای بافتی چسبنده است که همیشه در دستگاه‌های گران قیمت مورد توجه قرار می‌گیرد.

این دستگاه دارای صفحه نمایش ۶.۵ اینچی ۴ K OLED با نرخ رفرش ۱۲۰ هرتز و نسبت تصویر ۲۱:۹ است. صفحه نمایش دستگاه دارای حاشیه‌هایی در قسمت‌های بالایی و پایینی است و دوربین جلو آن دارای قاب است. این دستگاه با وجود جک ۳.۵ میلی‌متری صدا و اسلات کارت microSD، دارای رتبه مقاومت در برابر آب و گرد و غبار IP ۶۸ است. این دستگاه دارای یک مجموعه بهبود یافته از بلندگو‌های جلویی مجهز به یک آمپلی فایر جدید برای ارائه صدای پویاتر و غنی‌تر است.

عملکرد و نرم افزار

اکسپریا وان وی دارای سخت افزار قابل توجهی از جمله چیپست اسنپدراگون ۸ نسل ۲، ۱۲ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی است که می‌تواند سونی را متمایز می‌کند. گنجاندن یک اسلات کارت microSD، که امکان گسترش آسان فضای ذخیره‌سازی را فراهم می‌کند از دیگر قطعاتی است که برای این دستگاه قرار داده شده است. جالب است بدانید که دوربین‌های گوشی‌های هوشمند رده بالاتر، مقدار قابل‌توجهی گرما تولید می‌کنند، اما اکسپریا وان وی این مشکل را با ۶۰ درصد حجم صفحه خنک کننده‌ها حل کرده است.

باتری و میزان شارژ

این گوشی سونی با باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی از شارژ سیمی ۳۰ واتی پشتیبانی می‌کند که می‌تواند ظرف ۳۰ دقیقه دستگاه را تا ۵۰ درصد شارژ کند. همچنین دارای شارژ بی سیم و شارژ بی سیم معکوس است. به گفته سونی، این باتری پس از سه سال استفاده حداقل ۸۰ درصد از ظرفیت خود را حفظ خواهد کرد.

دوربین جلو و سلفی

نقطه اصلی فروش اکسپریا، سیستم دوربین آن است و این بار کاملاً متفاوت‌تر از قبل است. دوربین اصلی یک واحد ۵۲ مگاپیکسلی با لنز F/۱.۹ و سنسور ۱/۱.۳۵ اینچی است که سونی آن را سنسور Exmor T Stacked می‌نامد و ۷۰ درصد بزرگ‌تر از نسل قبلی خود است. با این حال، عکس‌ها به دلیل نسبت تصویر ۴.۳:۳ با وضوح ۴۸ مگاپیکسل گرفته می‌شوند که در حالت عادی به تصاویر ۱۲ مگاپیکسلی اضافه می‌شود.

سونی فتودیود و ترانزیستور را از هم جدا کرده و آن‌ها را روی لایه‌های مجزایی قرار داده است که روی یکدیگر چیده شده اند. این به شرکت اجازه داده است که به طور مستقل اندازه هر جزء را تنظیم کند و در نتیجه میزان نور جذب شده را بهبود بخشد و سطح نویز را کاهش دهد. به گفته سونی، سنسور دوربین جدید می‌تواند در نور کم دو برابر بهتر از مدل قبلی خود عمل کند.

 
..
ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد